Ongelmia osuuspankin verkkopankin avainlukujen kanssa?
Onko muille käynyt vastaavasti?
Kirjauduin äsken verkkopankkiin, ja oikea avainluku olisi ollut joku 0030, mutta kone kysyikin 0095?! Samalla väitti lukuja olevan jäljellä 65.
Kirjauduin sillä 95:llä, joka myös toimi, mutta kun aloin tilata lisää avainlukuja, kone kysyikin jo 0098. Sain kumminkin tilattua luvut.
Itse, eikä kukaan ulkopuolinen ei ole lukujani käyttänyt.
Muutenkin suhtaudun epäluuloisesti kaikkia internetpankkipalveluja kohtaan, eikä tämä ainakaan luottamustani lisää. Kiva nyt sitten odottaa uusia lukuja, kunnes pääsee hoitamaan pankkiasioitaan netissä! Lähetin pankkiin myös viestiä asiasta, ja odottelen yhteydenottoa.
Kommentit (13)
siis vaihtus tähän käytäntöön eedellispäivänä
käyttöön uuden systeemin turvallisuuden parantamiseks. Eli se kone kyselee niitä eri järjestyksessä
eilisestä lähtien nettipankin turvallisuutta on lisätty sillä että ohjelma kysyy nykyään koodeja satunnaisessa järjetyksessä ja se pitää sitten etsiä lukulistasta ja katsoa lukua vastaava koodi. Voi siis kysyä yhdellä käyttökerralla 0056 ja seuraavalla 0013 jne
Laittaa pankkiinkiin kyselyä, mikä ihme mahtaa olla vikana, eikä ole lukenut edes verkkopankin etusivua...
ps. Kaikkea ei voi aina tietää, ja se on tyhmä, joka ei kysy...
heh heh, itsekin ihmettelin kun ilmoitti lukuja olevan jäljellä 29 ja silti kysyi numeroa listan loppupäästä. Ei me kaikki jakseta seurata niitä tiedotteita!
En ole tilannut lukuja netin kautta tietoturvallisuussyistä, koska jos lista joutuu vääriin käsiin niin sehän on siinä sitten. Olen aina hakenut lapun pankista, ettei koneella ole tunnuslukuja hakkerin napattavaksi. Nythän tuota voi jo ajatella käyttävänsä ja säästää 10 km matkan käydä hakemassa uuden avainlukulistan.
Ei se koneelle tuu..
Ainakaan meen pankissa..
Tietoturvasyistä en ole koskaan ottanut sitä kautta.
Minäpä en luota, että minun rahat pysyisivät :)
kannattaisi joskus lukea niitä tiedotteitakin.
Osuuspankin verkkopankkisysteemissä on siirrytty avainlukujen satunnaistettuun kyselyyn, eli niitä ei kysytä sulta järjestyksessä, vaan satunnaisessa järjestyksessä.
Kannattaisi vaikka lukea niitä sivuja ennenkuin tulee tänne haukkumaan.