Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritykset nostaneet tuotteiden hintoja inflaation varjolla enemmän mitä tarvitsisi

Vierailija
11.03.2023 |

https://yle.fi/a/74-20021430

"Kustannukset eivät ole nousseet, mutta osa yrityksistä on silti nostanut hintoja reippaasti näin se tapahtuu

Hintoja vertaamalla näkee, että kaikki hinnankorotukset eivät johdu yritysten kulujen noususta. Yritykset kasvattavat voittojaan samalla, kun reaalipalkat laskevat."

Reilu meininki ja tähän ei tietenkään mitenkään voida puuttua.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän äänestää lompakollani ja olen jättänyt tänä talvena monia tuotteita (ruokakaupassa) ostamatta älyttömien hintojen takia. Toivottavasti mahdollisimman moni toimii samoin, niin ehkäpä hinnat alkavat joskus laskeakin kun tuotteet eivät mene kaupaksi. Välttämättömät tietysti ostettava, mutta esim. lempijäätelöni hinta on nykyään sellainen etten raaski sitä enää ostaa.

Vierailija
2/6 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän takia tänne tarvitaan ruokakauppoihin enemmän kilpailua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin tämän heti kun hintoja alettiin nostaa. Kusetus päällä ja kansan köyhdyttäminen. Itse en osta kuin välttämättömän ja halvimman mitä kaupasta löytyy. Minun rahojani ette vie. Citymarketin miljonäärikauppiaat eivät minun kustannuksellani rikastu. Sama koskee tämä pe&rsemarkettia. Jakavat muka bonuksia, niin ensin ihmiset maksavat ylihintaa tuotteista ja saavat sitten jotain pennosia takaisin - täyttä kuse&tusta.

Vierailija
4/6 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös alkanut jättää törkeän hintaisiksi nousseet elintarvikkeet kauppaan.

Hyvää ja terveellistä ruokaa saa vielä edullisestikin, kun tietää mitä ostaa ja skannaa kaupassa alennustuotteet.

Sähkön hinta on pudonnut, joten sitäkään ei voi käyttää verukkeena hintojen nostoon.

Inflaatiota lisää nyt todistetusti tuotteiden hintojen korottaminen ilman muuta syytä kuin valmistajan tai kauppiaan ahneus.

Vierailija
5/6 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän tuotteita ostamatta, jospa sitä laihtuis 😊

Vierailija
6/6 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siihen pitäisi puuttua?

Kommunismia on kokeiltu. Eikö yli 100 miljoonaa ruumista riittänyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi