MAALIsmasut marraskuun viimeisenä perjantaina
Kommentit (22)
Kauanko sulla Ruusunpiikki meni papereiden lähetyksestä päätökseen??
Ihan mielenkiinnosta.Itse pistin kelan paprut viime pe ja ainakin edellisillä kerroilla on päätökset tullu viikossa,max kahdessa.Odotan postia innolla.
Tänään tiedossa mukavaa iltaa nais porukassa.Kylpylää ja syömistä hyvin.Kivaa!
Esikko on kipeänä,en lähettänyt kouluun tänään.Toivottavasti ei nyt ala syksyn/talven sairastamis kierteet.On niin ihanaa olla ollut terveinä koko porukka,kun ennen talvet on mennyt lääkärissä juosten ja kuureja popsien.Onneksi on lapsilla vakuutukset.Meill 4 ekaa oli korvakierteisiä 2 vuotiaiksi ja viidennellä infektioastmaa.Nyt ei olla noin 6kk paljoa sairastettu.Isommat ei yhtään ja pieninkin vaan lievästi.
Ja viikot poksuu,Leanna+5 ja rv 23
Olen ollut liian monta päivää pois palstalta.. selasin aikaisempia pinoja mutten millään jaksanut lukea ihan kaikkea.
Olikohan se Telman kisu kipeänä? Toivottavasti paranee. Meillä on näitä karvaisia ystäviä myös. Kolme kissaa ja kaksi koiraa :) Puuhastelua riittää.
Äitiyspäivärahasta: minä vein hakemuksen viime torstaina ja jo maanantaina tuli päätös äitiysavustuksesta, odotan innolla pakettia postiin. Päivärahapäätös ilmeisesti kestää, Kelasta sanottiin etteivät vielä näe vuoden 2005 verotietoja koneelta joten päätöstäkään ei voi vielä tehdä. Mutta eihän tuolla vielä kiirus ole. Tulisi se paketti nyt ensin ;)
Omaan napaan ei mitään uutta. Massu venkuilee miten sattuu kun pikkuinen oikein innostuu potkimaan. Ensi viikon lopussa lähdetään pidemmälle automatkalle, saa nähdä miten sujuu istuminen näiden kipujen kanssa ja kun massukin on jo aikamoinen mötikkä.
Joku meinasi, ettei mahdu enää tavallisiin housuihin. Minä en ole mahtunut enää 2 kuukauteen =)
Zeldatar 24+6
meidän firmassa on sellainen systeemi, että äitiyslomalle jääjä lähettää täytetyt paperit henilöstöpalvelut-osastolle ja sieltä ne laitetaan eteenpäin.
omat paperini lähetin talon sisällä viime viikon tiistaina. ja kelan paperissa luki, että paperit olivat saapuneet viime torstaina. päätöksen antopäivä ei jäänyt mieleen, mutta kirje tuli siis kotiin viisi arkipäivää sen jälkeen kun sinne kelaan oli paperit mennee.
mielestäni nopeaa toimintaa.
On nämä perjantait niin ihania kun tietää että saa nukkua edes hetken pidempään seuraavana aamuna - jos poika siis nukkuu, mutta noin niinkuin teoriassa :)
Eilen oli ollut puhetta sokerirasituksesta. Minäkin sitä tuossa ihmettelin kun poikaa odottaessa pari vuotta sitten minulta kiellettiin veden juonti ja nyt aikaa varatessani ohjeissa luki että vettä saa nauttia. Samaan paikkaan olen kuitenkin menossa kokeeseen kuin edellisessäkin raskaudessa - niin ne tavat ilmeisesti vaihtelee....nyt kun vielä osais päättää mitä teen tällä kertaa. Se ilman vettä oleminen oli kyllä tuskaa!! Toisaalta se sokeriliemi maistui jo hyvälle kun siinä vaiheessa oli jo niin kauhea jano :) Noh, maanantaina menen siihen että tässä pari päivää aikaa miettiä juodakko sitä vettä vai ei.
Toivottavasti Telman kissa paranee - eläinten sairastelut ovat aina ikäviä.
Omassa mahassa kova potkunyrkkeily senkun jatkuu tiiviinä - mikähän ihmeen menijä sieltäkin on tulossa kun tuntuu ettei missään vaiheessa siellä nukuta! Noh, hyvä vaan...tietääpähän että siellä kunnossa ollaan.
Kelan papereista sen verran että minulla meni vajaa viikko tuon pakkauksen päätökseen ja siitä sitten vajaa viikko että se tuli postissa. Aika pikaista toimintaa sanoisin. Muut päätökset sitten ilmeisesti vielä odottavat siellä, saas nähdä milloin niitä saa mutta eipä tässä vielä kiire ole. Tuo pakkaus on kyllä mitä ihanin!
Hauskaa viikonloppua kaikille!
aupale rv 25+2
Pikaisesti kuulumisia... En ole ehtinyt hetkeen aikaan teidän kuulumisia lukea, joten en oikein osaa sanoa kenellekään mitään...
Itse olen kovassa flunssassa, äidin leikkaus ei mennyt kaikilta osin hyvin, työt kaatuu päälle, liitoskivut edelleen kivuliaat... että näin täällä pyyhkii...
Masussa liikutaan kovasti ja se rauhoittaa ja piristää mieltä. Sokerirasitukseen olen menossa ensi tiistaina ja neuvola on sitten joulukuun alussa. Karkki- ja suklaalakko on pitänyt 100% ja siitä olen hyvilläni. Ja itse asiassa ei ole tehnyt edes mieli!
Enpä viitsi enempää palstatilaa varastaa kun ei ole kuin valittamista tänään... Palailen kun olen paremmalla mielellä...
Hyviä vointeja teille kaikille!
napoltti rv 25+1
En halunnut sairaslomaa, joten eilen menin iltavuoroon 1.5 vkon tauon jälkeen, ja kyllähän se sujui, kun ei ollut kipuja. Neitikin heitteli voltteja masussa ja tuntuu kyllä hassulta, että siellä joku asustaa ja uiskentelee :-)) Kuitenkin itse ilta meni hyvin, ja taas sain toivoa tulevaan, josko edes Joulukuun jaksaisin tehdä ja sitten voisi alkaa pikkuhiljaa siirtymään laakereille lepäilemään. Tänään mennään iltaan, mutta vkonloppu vapaa.
Eilistä pinoa nopsaan selailin:
Sandi: Mitä ihmettä, onko joku meistä maaliksista arvostellut sinua jossakin toisessa pinossa, vai mitä ihmettä tarkoitit ? Olen kyllä aivan äimän käkenä täällä .. Eikös tuollainen lusmu pitäisi ilmiantaa, ja hänen pitäisi poistua keskuudestamme, kuin se, että sinä poistut ? Ei ole mukavaa tuollainen ja laittaa kyllä harkintaan kaiken sen mitä jatkossa tänne kirjoittaa. Täällähän olisi tarkoitus kirjoittaa tuntemuksistaan ja vertailla eli vertaistuki, ja jos se tuohon menee niin kaikesta mukavasta loppuu se itse tarkoitus.
Telma: Kurjaa, että kisu on sairas, toivottavasti kuitenkin paranee .. Eläinten sairastumiset ovat kurjia, he kun eivät osaa sanoa, missä kipu on ja miltä tuntuu. Peukut pystyssä kisun puolesta !!!
Pitiköhän jotakin muuta kommentoida (?) No nauttikaahan ä-pakkauksista, pian oma vuoroni :-)) Eli joulukuussa saan laitettua paprut kelaan, kun th- ei ollut tehnyt valmiiksi papereita viime kerraksi.
Nyt hyvät perjantait ja viikonloput kaikille t. emmi rv-22+5
Yön yli nukuttu ja päätin jättää moiset eiliset kommentit asiaan. Ko. ihminen on täällä varmaan useammallakin eri nimimerkillä ,mutta jääköön se asia nyt sikseen, en halua teitä muita jättää yhden asiattomuuden vuoksi.
Olin aamulla lääkärineuvolassa ja lääkäriä nauratti, kun kyseli onko suppareita, onko selkävaivaa jne jne ja " joutui" lopuksi toteamaan, että olen elämäni kunnossa, kun ei mikään vaivaa ja vointi on loistava. Päivittelimme yhdessä, että miten näin voikin olla, kun esikoisesta alkoi supistelut jo rv 17 ja olin sairaslomallakin pariin eri kertaan niiden vuoksi. Nyt ei supistele kuin todella kovan siivousurakan tms. jälkeen :-) Mutta hyvä näin, on tosiaan taas tämä auvoinen keskiraskaus päällä ja olo on ihana.
Vauva taitaa olla kasvanut nyt melkoisesti, koska liikkeetkin tuntuvat jo ihan potkuilta eikä enää pelkkää hipsuttelua. Lisäksi täällä töissäkin moni on sanonut, että vatsani on pullistunut ihan silmissä viikon sisällä :-) Miten sitä onkin " yleistä riistaa" raskaana ollessaan? Juuri taas kahviautomaatilla yksi vanhempi nainen kyseli laskettua aikaani, ja kerrottuani hän sanoi, että on niin liikuttavan kaunista kun nainen on raskaana ja että hän on ihastellut masuani jo pitkään :-) Ei sillä että harmistuisin, mukavaahan tuo on ja itsekin sitä tästä masusta haluaa nauttia. Mutta taas tuli kommentti, että kyllä se ISO on jos vasta maaliskuussa laskettu aika.... ja että ei kai ole kaksoset tulossa?! HAH, nauroin että tämä on paljon pienempi kuin esikoista odottaessani, mutta että onhan tämä aika pallo jo!
Eli 24+5 menossa ja sf-mitta oli 22cm mennen tuolla keski- ja yläkäyrän välissä, mitattu kerran aiemminkin ja siinä se menee samalla käyrällä. Katsoin että esikoisesta sf-mitta oli tasan samoilla viikoilla 26cm, hui!!!! Mutta tämän pitäisikin olla tyttö, joten ehkä (toivottavasti...) olis hieman pienempi kun syntyy :-)
Ihana viikonloppu tulossa, ei mitään ohjelmaa järjestetty, kerrankin saa olla rauhassa ja ajattelimme mennä yhteen lasten joulutapahtumaan esikoisen kanssa ja leipoa piparkakkutalon, jos löytäisin jostain sellaisen Muumitalomuotin.
Sandi ja tyttö 24+5
Hei,
luin viestiketjua ja puhuitte sokerirasituskokeen ohjeista. Itse olen menossa kans ens viikolla ja jos vain viitsitte, niin voisko joku kertoa millaisia ohjeita olette saaneet. Mun neuvolatäti vain sanoi, että hän on laittanut lähetteen ja voin mennä sinne tän kuun lopussa. Ja että 10 tuntia pitäis olla syömättä ennen. Oliko muita " vihjeitä" ?
Piti tulla vielä tänne laittamaan. Eli tässä on ohjeet mitä minä sain - ihan kirjallisena:
SOKERIRASITUS-POTILASOHJE
Näytteenottoa edeltävänä päivänä saatte aterioida normaalisti, mutta 12 tuntiin ennen näytteenottotapahtumaa Teidän ei tule enää ruokailla eikä juoda kahvia, teetä tai alkoholia. Myös tupakointia on syytä välttää. Vettä voitte juoda. Paasto jatkuu myös koko kokeen ajan.
Rasituskoe kestää noin 2t 15min
Tällaisia ohjeita täällä Keski-Suomessa annetaan :)
aupale taasen - joka yrittää nyt keskittyä töihinsä :)
Täällä erittäin harmaa ja sateinen sää jatkuu... Päivä ei kirkastu ollenkaan. Olisi edes lunta enemmän, niin se vähän valaisisi! Saa nähdä milloin pakkassäät alkaa ja lunta rupeaa tupruttamaan?! No ei ainakaan vielä tämän viikon aikana... Mälsää! Minä kun niin pidän kovista pakkasista ja talvella pitää olla paaaljooon lunta! :)
Yö tuli omalta osalta nukuttua aika levottomasti. Illalla oli vähän nukahtamisongelmia. No sellaista se on kun mies ei ole kotona. Poika kyllä nukkui hyvin koko yön. Ei onneksi herännyt syömään! :)
Äh, pitäisi siivotakin... En tiedä tuleeko mieheni veli perheineen huomenna, vaiko jo tänä iltana. Ei ole kiva ottaa vieraita vastaan, jos talo on kuin pyörremyrskyn jäljiltä!! :) Poikakin jo nukkuu päiviksiään, joten nyt olis aikaa. Mieskin onneksi tulee tänään illalla jo kotiin. Onpas jo ikävä!! :)
Masuun ei mitään uutta!! Pikku menninkäinen taitaa olla unelias, kun ei ole tänään ilmiantanut itseään pikku myllerryksin...
Tilailin pari viikkoa sitten H&M:n postimyynnistä muutamia paitoja. Ne tuli toissa päivänä. Onpas kivaa kun ei tartte paitoja koko ajan kiskoa alaspäin! ne oli vähn pidempi helmaisia. En voi nimittäin sietää jos masu pilkottaa, mule tulee jotenkin niin vastenmielinen olo... Shoppailuinto jatkui myös eilen, kun kävin kaupungilla. Ostin vielä pari tosi kivaa paitaa lisää, halvalla kun sai!! :) Vanhat housut mulle vielä menee, mutta alkaa jo pikku hiljaa housunkaulus puristamaan.
Mua jotenkin turvottaa ihmeellisesti! Siis ei muuten, mutta maha pömpöttää koko ajan. Tosin ei mun vatsakaan ole toiminut aivan normaalisti tämän viikon aikana... Johtunee varmaan siis siitä...
Sandi: Kiva ettet unohtanut meitä!! :)
Mutta nyt siivouspuuhiin...
Hanna rv 23+jotain
Eilinen vapaapäivä takana ja taas olisi töihin raahauduttava. Eilen lähdettiin päivällä mummolaan leipomaan pipareita, oli kivaa puuhaa pitkästä aikaa, pojasta tosin taikinan tökkiminen ja syöminen oli kivempaa :).
Sinna kiitos kun vastasit tuosta kipu asiasta, samalta kuulostaa tuo sinunkin kipusi, minullakin menee maha kovaksi. Minäkin olen ihmetellyt , kun tuo kipu alkaa vasemmalta. Yleensä minullakin on supistus tuntunut koko mahassa tai ainakin koko alamahassa, sillä ajattelin, että voiko tää olla supistus. Tosiaan aika paha on kesken kauppareissun rueta makoilemaan, minunkin pitäis varmaan heittää pitkälleen kuralammikkoon päiväkodin pihaan :D. Pitänee alkaa kävelemään vähän hitaammin, mulla on töistä tullessa korkee pitkä mäki noustavana ja kävelen sen aina aika reippaasti, kun on muka niin kiire.. no mäen jälkeen alkaa aina tuo kipu, eli hyvin mahdollista, että se on supistus.
Hyvä sandi, että et jätä meitä! Meidän kannattaa varmasti kaikkien muistaa, että toiset ei ehkä ole niin tosissaan mukana palstailussa ja pääseehän tänne lukemaan kuka tahansa meidän viestejä.
(.) Alavatsaa jomottaa koko ajan, illalla en ollut varma oliko supistelua vai muuta kipua, tämä on outoa, Tiitiäinen on nyt keksinyt potkia alapäähän, eilen olin jo varma, että kohta se jalka tullee näytille tuolta haarojen välistä, ei kivaa! Muuten ei mitään ihmeellistä.
Nyt kahvinkeittoon ja suklaakakun syöntiin :)
möhkis ja tiitiäinen 23+0 *poks*
Joku kyseli eilen vakuutuksista, anteeksi, en muista kuka.
Otan lapselleni lähivakuutukselta lapsiturvavakuutuksen, joka on voimassa syntymästä alkaen, jos haluua, että vakuutus lähtee voimaan heti lapsen synnyttyä, vakkutus pitää ottaa 3kk ennen laskettua aikaa.
Viimeksi oli pelastus, että otettiin tällainen vakuutus, poika oli 3vk, kun sille tuli takapuoleen paise, oltiin kaks viikko sairaalassa, juostiin lääkärissä ja jouduttiin ostaa lääkkeitä, tämä lysti maksoi meille vain 50 euroo, koska vakuutus korvasi loput.
Kävin tuossa juuri viikonlopun sapuska ostokset tekemässä ja kelassa samalla asioimassa. Pakkausta ei otettu, vaan se otetaan rahana sillä meiltä löytyy jo yksi pakkaus jonka kaikkia vaatteita en edes ole käyttänyt. Se pakkaus oli kyllä ihana ja olin pitkään kahden vaiheilla! Mutta senverran poikamainen oli, että jos nyt poika tulee niin kahden pojan veetteet meiltä jo löytyy :)
Saan sellaisen pienen 56 senttisen toppapuvun kaverilta lainaan ja sit seuraavaksi talveksi pitää varmaan ostaa jotain vettä pitävää... Jos veljiinsä tulee ja 9-10 kuisena alkaa jo kävellä ja pihalla taapertaa.
Äitiys/vanhempain raha päätöstä joudun kuulemma odotella, sillä sitä ei voi käsitellä ennen joulukuun 10 päivää (muistaakseen), jolloin kuulemma kela saa tiedon v. 2005 verotuksesta. Vaikka haenkin sitä edellisten äitiysrahojen mukaan, niin kuulemma aina heidän verrattava edellisen verotuksen tuloihin... joku laki vissiin...
Mutta nyt vaan odotellaan sitä päätöstä sitten.
Massussa temmellys taas päällä. Jännä juttu, että aina alkaa temmellys kun saan talon hiljaiseksi ja pojat nukkumaan :)
Jaahas... esikoinen ei sitten käynytkään nukkumaan. Pitää lähteä se uudelleen viemään tuonne petiinsä. Illalla lähdetään katsomaan ilotulitusta (joulukauden avajaiset täällä) ja ei kyllä jaksa sitä reissua jos ei päikkäreitä nuku!
t. K@tju
HANNA_N;
Joo, siis jos stressaan jostain niin se täytyy hoitaa alta pois, muuten ei tule mistään mitään..tuntuu kamalalta jos jokin asia roikkuu ja roikkuu, unohtuu varmasti.
Vaunut on ihan kivan väriset, tummempaa ja vaaleempaa harmaata. Vaikuttavat tosi käyttökelposilta, joskin kokoominen oli oma projektinsa :)
K@TJU;
Mulle sanottiin ettei 12tuntiin saa syödä ja vettä saa ottaa sen verran että suuta kastelee, sekin vaan yöllä, ei enää aamulla. Kumma että antavat noin erilaisia ohjeita, taidan soittaa vielä labraan ja kysyä sieltä.
NAPOLTILLE;
voimia oikein olan takaa!!
SANDI;
Sf 22cm;hän on oikein loistomitta, käyrien sisällä ja kaikkee..mulla on viimeks mitattu rv23+jotain sf26,5!! Järkyttävän iso masu..vaan minkäs teet..toisaalta, ei tosta haittaakaan ole, josko se kasvuvauhti vauhti nyt tasaantuis. :)
Vakuutuksista kyseltiin;
me otetaan Pohjolan lapsivakuutus. Just tänää vein kirjeen postiin..se on jonkin verran edullisempi jos on keskittäny vakuutukset Pohjolaan, mulla se liitetään mittaturva-vakuutukseen jossa on kaikki talon ja koirien vakuutuksista lähtien. Kallis mutta en uskalla olla ottamattakaan. Ja tämäkin pitää saada voimaan 3kk ennen laskettua aikaa, tai sitten oliko se peräti 2v lapsen syntymän jälkeen vasta..joten hophop jos ei vielä ole vakuutuksista päätetty..joulukuu on se ottokuukausi jos ennakkoon ottaa ja maaliskuussa on la.
(.) vika työpvä ennen viikonloppuvapaata - JES! Oikeestaan viikko meni niin nopsaan että hirvittää.
Tänään kävin tilaamassa vihkiäiskukat mulle ja miehelle..itselle 3 valkoista callaa ja miehelle minicallan (en tienny että sellasiakin on!)..nätti pieni kimppu.
Lisäks hain uuden vanhempainetuushakemuksen että saa sitten uudella sukunimellä täytellä ja lähtettää - siihen asti joutuu nyt sitten oottelemaan, mutta onneks ne ehtii vielä.
Kampaajan löydän tuosta läheltä, mutta tän kyläpahasen ainoa meikkejä tekevä on varattu vihkipvänä..ärkele - ajattelin että tää nyt olis ollu se helpoin nakki mutta ei..no, kai sitä jotain keksii, ehkä.
Raflaan yritän yhä soittaa, äsken oli varattua - netistä katoin että tilaa on, pitää vaan sopia voiko käydä etukäteen maksamassa kun kaikille on kuitenki varattu sama menu..ja koska mä en sattuneesta syystä voi ottaa niin muut saavat maksaa juomansa itse jollei jäävesi kelpaa :)
Pukua vielä odottelen postiin saapuvaksi, ja jotain pientä pitää vekslailla, muuten on kaikki jo kondiksessa häiden osalta.
Mun lenkkeilyt on kai sitte lenkkeilty, kokeilin vielä eilen illalla, mutta ei siitä mitään tule - pääsen puolisen kilsaa kunnes alkaa koko lantion seutua vihloa ja jomottaa ja särkeä..siskolla oli sama vaiva, ja kaatoi vielä punkan pohjalle viimeiseks reiluks kuukaudeks..ei hyvältä näytä ei. Onneks töissä ei tunnu pahalta muuten kun kyykkiessä.
Ja kiitos vaan siitä kirotusta suklaakakun ohjeesta...nyt sitä on pakko tehdä ja kun se on hyvää kuitenkin niin sitä on pakko syödä ja syödä ja syödä ja sitten mä paisun kun pullataikina eikä mun salaatti-lounas-viikosta ole mitään apua...äääää..teitte sen tahallanne :D
Nyt taas rimputtamaan raflaan..
Tappert ja Puksu 24+5
MOikka kaikille!
Sandiko se kirjoitteli isosta mahasta, jota töissä oli ihmetelty? Olen sitä mieltä, että näillä viikoilla onkin jo iso masu! Sitä vaan unohtaa, miten iso sen " kuuluukin" olla tässä vaiheessa. Itellä oli toi sf mitta rv 23 tuon 22cm, joten pyöreämpänä mennään! Mulle on tullut kauhea himo kaikkeen hyvään; suklaata, ja muutakin karkkia kuluu. En ole osannut sanoa itselleni ei. Hyi minua heikkoluontoista! Kiloja kerätään siis tälläkin kerralla tuplavauhtia.
Tappert taisi epäillä lenkkeilyn olevan historiaa. Täälläkin reipas lenkkeily on jäänyt. Hitaasti taapertamalla pääsen koiran kanssa lenkille, mutta koiran yhtäkkiset tempaisut tuntuvat kyllä älyttömän pahalle tuolla alavatsassa/kyljissä. Saapa nähdä montako viikkoa vielä pääsee käymään lenkillä. Joka päivä en ole enää jaksanut mennä (mies menee), kyllä vatsa sen verran kipeytyy tuosta koiran tempomisesta/kävelystäni.
Mukava viikonloppu tulossa (mies yhä Koreassa, nyyh), menemme huomenissa vanhempieni luokse yökylään lasten kanssa. Täällä on joulukadun avajaiset ja markkinat, joihin menemme sitten koko kööri.
Äitiyspakkauksesta; laitoin hakemuksen pari viikkoa sitten ja eilen tuli päätös ja tieto, et pakkaus postissa parin viikon sisällä.
Mutta täytyy taas mennä!
Caius ja ilona 25+4
Kiitos vakuutusvastauksista! Olenkin tänään viettänyt hyvän tovin netissä tutustuen asiaan, eiköhän se tästä selviä, pitää vielä miehen kanssa yhdessä asiasta puhua. Mullakin on vakuutukset Pohjolassa, joten luultavasti sieltä sitten vauvankin vakuutus otetaan... On tässä sitten kaikenlaista mietittävää, ei ole yksinkertaista tämä lapsen saaminen!
Rupee oleen työviikko pulkassa, jee! Vielä pitäis uimahalliin lähteä... Yhtään ei houkuttele lähteä käveleen tuonne vesisateeseen.
Ihme juttu, tänään ei ole paljoa närästänyt vaikka olen syönyt mandariinejakin oikein kunnolla... no kai se sitten illalla taas alkaa, yäääk.
Viettäkäähän hauska viikonloppu!
Despelote, rv 23+5
En ole sitten kirjoitellut raskauden alun jälkeen, vaikka luekin pinoja lähes päivittäin. Tuntuu ettei töiltä ja esikoiselta oikein kerkiä.....
Laitoinkin erillisen aloituksen vaunuhankinnoista, jonkun verranhan täälläkin on ollut niistä keskustelua.. Käykäähän vastaamassa =)
Aia rv 24
Tappertille: Eli aika samat ohjeet meillä olleet, tässä tuo mun eilinen kommentti:
Tosta sokerin rasituksesta...
Mua kiellettiin jopa veden juonnista!!! Siis aamulla ennen rasitusta ei saanut juoda kun ihan tilkkasen vettä ja siellä rasituksessa ei saanut sitten sitäkään ottaa. Antoi se labra täti pienen huikan vettä sen litkun päälle, että sai suun huuhdeltua... mutta en saanut sitten sen parin tunnin aikana muutoin juoda mitään. Se siis ihan kielsi veden juonninkin :(
Liekkö näissäkin sitten vaihtelee ohjeistukset ?!
ja se 12 tuntia siis piti olla syämättä...
Käytiin ilotulitusta katsomassa ja saipa pojat ilmaiset suklaa joulukalenterit, kun anttila niitä jakoi :)
Pukki ja muorikin tuli nähtyä... esikoista vaan heti mietitytti että missäs on se poro?!?! :)
Kamala syömis vimma iski... siis tuntuu että voisi syödä vaikka jääkaapin tyhjäksi!! Onkin aika niukalla ruoalla tullut oltua tämä päivä, kun en kerennyt suuhun muuta kuin vettä tilkan ottamaan ennen kaupungille lähtöä. Nyt sitten vissiin kostautuu illasta hirveenä syömävimmana :(
Mutta nyt siis syömään ja telkkua katsomaan. Meillä kun pojatkin jo molemmat unilla.
t. K@tju
Kertokaapas viisaammat seuraavaa:
Kuinka kuumassa leipäjuusto valmistetaan? Vetäsin tänä iltana herkullista leipäjuustoa aimo annoksen ja nyt huomasin, että se on valmistettu pastöroimattomasta luomumaidosta... Lisäksi jollain saitilla oli että se kuuluu tuorejuustoihin.. Nyt oon ihan pää pyörällä onko siitä syömisestä vaara saada listeria? Jos se on tarpeeksi kuumassa paistettu niin sittenhän ei pitäisi olla vaaraa vai. Voi sentään, kun tulikin syötyä mokomaa, kun nyt on sitten tällainen päänvaiva. :(
~ elo-maa 23+2
tervehdys taas harmauden ja pimeyden keskeltä.
meillä on tänään töissä pikkujoulut. me masun kanssa odotetaan jo innoissamme, mitä hyvää ruokaa illalla mahdetaan tarjota. jos vaan pysyisin hereillä...
eilen tuli kelalta päätös äitiysavustuksesta. eli äitiyspakkaus on tulossa parin viikon päästä. maltan tuskin odottaa! milloinkohan tulee tieto raha-jutuista...
masussa myllerretään taas. ja eilen illalla tehtiin varmaan kuperkeikkoja, kun vatsa ihan muuttui omituisen malliseksi. vilkas kaveri...
ruusunpiikki rv 25+3