Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~oOo~HELMInauhan pe-la-su~oOo~

24.11.2006 |

Huomenta Helmenkantajat!! =)

Ja hyvää alkanutta perjantaita!!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin aamulla kuudelta, kun kissa tuli herättämään. Ärsytti!!! Sitten heräsi lapsetkin (3- ja 5v) ja päivä onkin ollut yhtä tohinaa. Suututtaa, kun mies opiskelee työn ohessa ja tekee aina viikonloput hienoja tositärkeitä yliopisto-opiskelutehtäviä. Mä viihdytän lapsia ja teen kaikki kotityöt, vaikka en edes töissä voi enää käydä kipeitten supistusten takia. Miten muiden miehet osallistuu kotihommiin nyt kun ootte raskaana? Lapsemme on ihania, mutta vaativia kun ei sais tehdä mitään raskasta.

Vierailija
22/25 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin ainaki ihan rehelliseen kysyä ett mitä se o? Jtn syötävää?

Eli ukko ei paljo ota osaa lastenhoitoon, olin raskaana eli en. Joskus saattaa vaipan vaihtaa mutt nyt ku ei enää/vielä vaippaikästä o ni se o siinä. Saattaa myös rempasta ja tehä ruokaa ja siivota, ehkä n. kerran puolessa vuodessa. Kas ku juttu o hänen mielestää sillee ett ku mä tääl kotona luumuilen (suurinpiirtein mitn tekemättä [just joo]) ja hän käy päivisin töissä ja tienaa ruokarahat ni se riittää. Kotona ollessa täytyy hänen saada rentoutua, pelata pleikalla ja istua tietokoneella. Tms. No, iteppä oon äijäni valinnu.. Rakas se o silti vaik hermot siihe palaaki melki harva se päivä. Ei ne putkiaivot toimi samalla lailla ku nää meän tippaleipäaivot. Ikävä kyllä..

Jaa, jos menis kattoo mitä nuo mukelot touhuu. [b][color=salmon]Päivänjatkeita jälleen Helmixille ja hyviä vointeja!![/color][/b]

Maaret(ti) & örppis [size=2][color=red]♥[/color][/size] (taas)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipahdus tännekkin.. mistäs täällä oli puhuttukkaan.. Minnillä ainakin oli ollu merkkipäivä miehen kanssa, onnea! :) Ja muillekkin piti kommentoida mutta enhän minä lahopää muista mitään. Ja ainiin, tervetuloa! hmm.. mama-jotakin, en yhtään muista tarkkaa nimimerkkiä :/

Vauvalle laulamisesta: minä lauleskelen kyllä autossa hyvien biisien tahtiin mutta en varsinaisesti masu-asukille. Ei se niin hyvänkuuloista ole ;D kaikkia pimpelipom-pimputuksia se varmaan kuulee kun päivät pitkät esikoinen sellaisilla leikkii josta ääntä lähtee.

Mies ja lastenhoito: Kyllä meillä vaan. Ei mulla kertakaikkiaan voimat riittäisi, jos se ei osallistuisi etenkin nyt kun esikoinen ei vielä itse kävele ilman tukea ja sitä saa nostella pinnikseen, syöttötuoliin, autolle ym.

Mies tekee meillä pääsääntöisesti ruoat kun on kotona ja minä hoitelen siivouspuolen kun omaan kädenjälkeen luottaa parhaiten ;)

Koiran takia päivittäin imurointi on välttämätöntä, sen hoitaa kuka milloinkin.

Mies on paljon poissa kotoa ja liikenevän vapaa-aikansa haluaa touhuta tytön kanssa ja onhan tuo sillä monesti mukana autohallillakin kun käypi kavereidensa kanssa vaihtamassa kuulumisia ja se on mun laatuaikaa siivoamisen suhteen- se kun ei aina ole niin kivaa kun jaloissa pyörii koira sekä tyttö jonka pieni käsi yltää melkein minne vaan... :)

Liitoskivuista ja kylkien puutumisesta oon alkanut kärsimään, joillakin muilla taisi olla ihan samaa. Jotenkin nyt odottaa että se helmikuu tulisi pian että mahtuisi kaikkiin normivaatteisiin ja pystyisi tekemään kaiken normaalisti; ratsastelemaan ja lenkkeilemään. Tosin näitä potkuja tulee ikävä..

Mutta lähdenpä nyt pötköttelemään hetkoksi sohvalle kun esikoinen on päikkäreillä, mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

H 29+4 (Jestas että aika rientää..)

Vierailija
24/25 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taas kerran sellanen väsyttävä ärsytys-päivä, jolloin kaikki asiat tuntuu ärsyttävän oikeen toden teolla ja lapsiraukat joutuu kärsimään oikeasta pirttihirmu-äidistä..

Piristi hiukan tunnelmaa, kun kuvittelin tota jonkun " helmikuussa" poksahdellaan" -lausetta..

Tuli mieleen, että helmimammat on kuin saippuakuplia ja sit helmikuussa poksahdellaan kukin vuorollaan! ...heh heh.. (taidan olla tosi väsyny)

Minä en oo kans lauleskellu masulle, joskus sitä silittäessä jotakin juttelen, mutta toi laulupuoli on niin kamalaa kuultavaa, että toiset ei kestäis jos hoilottaisin useesti. Autossa lasten kanssa lauletaan jotain hittibiisejä, mutta toisten kuullen en ilkeä..

Tervetuloa muuten Kirsi-mama!!

Meillä mies on lasten kanssa alusta saakka touhunnut yllättävänkin paljon ja auttanut niiden hoidossa kun ne oli pieniä. Nyt isällä ja pojilla on muutama yhteinen harrastus, johon äitiä ei edes huolita. Kodinhoito on yleensä ihan mun harteilla, mutta tässä tilassa kun oon, niin mies auttelee välillä ja esim. imurointi on ihan miehen homma kun se ottaa liiaks mun selänpäälle.

Pääsky:

Älä siitä synnytksestä turhaa stressiä ota! Kyllähän se kipeää tekee, mutta mun mielestä ainakin se kipu on ihan erilaista kun sellanen kipu, kun vaikka satuttaa itsensä tms.

Sen kivun kestää jotenkin paremmin..ilmeisesti asiaa auttaa tieto siitä, että palkinto on aivan mahtava!

Kyllähän sitä tosin tulee vähän itsekin jännitettyä, mutta kovasti sitä ei kannata alkaa murehtiin, se menee sit niin kun se menee!

Ja sitten kun synnytys käynnistyy oikeen kunnolla niin sit se pelko viimestään unohtuu ja on valmiina tositoimiin!

..näin ainakin mulla on käynyt...

muuta ei nyt irtoo..

mammutti ja Vilppu rv 28+2

Vierailija
25/25 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin minäkin vyörymään tänne koneelle. Viikonlopun aikana on tullut syötyä yli tarpeiden ja kaikkea muuta kuin terveellisesti! Justiin tulin syntymäpäiviltä, jossa ahdoin itseni ähkyksiin voileipäkakkua. Ja voi minua paholaista, kun niissä oli vielä kiellettyjä aineita, kuten tuorejuustoa, maksapasteijaa ja graavilohta!!! Edellisessä raskaudessa en olisi niihin koskenut, noudatin " kiellettyjen listaa" tosi tunnollisesti.

Miehistä on taas viikonlopun mittaan ollut puhetta... Meillä kyllä mies osallistuu kiitettävästi kotihommiin ja lasten hoitoon. Tälläkin viikolla on mies useammin hoitanut iltapesut ja sadun lukemisen. Ja minun ja esikoisen ollessa siellä syntymäpäivillä, oli imuroinut ja järjestellyt paikkoja ihan omatoimisesti!! Ruuan laitto on minun heiniäni, mutta ilta -tai aamupalaa en muista aikoihin tehneeni, se on meillä miehen juttu. Ja leivän päällä on aina kaikkea mahdollista, sillä jos minä tekisin, saisi tyytyä useimmiten vain juustoon ja leikkeleeseen ;) mutta mies laittaa salaatit, tomaatit yms.!! Kyllä se vaan on niin ihana...vaikka juuri aamulla saikin taas valitusryöpyn niskaansa! Pelasi tietokoneella 4:00 asti aamuyöllä, aloittanut oli jo 21:00...ja sekös taas mua raivostutti!

Ensiviikolla alkaa jo joulukuu! Tästä tietokoneen yli näkyy vastapäisessä kerrostalossa jo monessa ikkunassa jouluvaloja. Ite en ihan vielä niitä viitsi esiin kaivaa... Tosin pidän ensi sunnuntaina tupperikutsut ja ajattelin niiksi laittaa ulos havukranssin valoineen ja vaihtaa keittiöön jouluverhot ja tabletit. On ihan vaan punaista miniunikkokuosia eli ei niin jouluun sidoksissa, että voi käyttää pidemmänkin aikaa. Muihin huoneisiin en vielä joulua " tee" .

Nyt esikoiselle iltapalaa...

Illan jatkoa, Pessi80 rv27+1