Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~oOo~HELMInauhan pe-la-su~oOo~

24.11.2006 |

Huomenta Helmenkantajat!! =)

Ja hyvää alkanutta perjantaita!!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäinen viety kerhoon ni ehtii kirjottaa vähä pidemmän pätkän.

On toi kenkien jalkaan laitto ja pois otto melkosta ähellystä.. Mitenhän sit ku o oikeesti iso maha? Täytyy vissii jossai aamutossuis kulkee.. =) Mites muilla, onko ilmenny jo puhinaa ja ähinää ko. tilanteessa?

Asiasta o tietty ollu tääl jo puhetta mutt oon vähän pihalla viime aikasista keskusteluista, antakee anteex. *nolona* O olevinaa ollu jtn kiireitä eikä o ehtiny tääl käydä ku hyvä jos kääntymäs.

Supparit o ollu monella edellee riesana, koittakaa levätä mahdollisuuxien mukaan ettei pikkuset viä tule maailmaan.

Mulla tulee vaa iltasin ku meen sänkyy köllimää, aika pöljää ku levossahan niitten pitäs helpottaa. [b]:o[/b] No, kai se o se päivän rasitus ku purkautuu..

Mites [b]Minni[/b]n olotila? Onx masukivut pysyny poissa?

Ja [b]Frog[/b]in tilanne? Eikö ne appivanhemmat ja mies tajuu mistää mitn? Kurja tilanne joka toivottavasti helpottaa pian. Tosin ei kyl hyvältä vaikuta.. *halaus*

[b]Mammutti[/b]ko se niistä vitamiineista kyseli? Mulle ei o d-vitamiinista mainittu sanallakaa neuvolassa, tosin sitähän saa maidosta jota mulla kuluu päivän mittaan aika lailla. Ja lisää tulee purkista, syön viäki sitä Multitabs Special 2+:aa (joka tosin nykyää kulkee nimellä Multitabs Raskaus) kax nappii päivässä. Samalla tulee sitä foolihappoaki. Ku rehellisyyden nimissä ei toi ruokavalio aina (lue: useimmiten) ni kauheen monipuolinen o..

Pikkuihminen jyllää ja myllää ja potkiskelee, millon enempi, millon vähempi. Aina vähäliikkeisinä päivinä alkaa pohtia jo vaik mitä kauheita vaikkei o mitn järkee sellasessa. Eipä tuota kyl itellee minkää voi..

Hankintoja ei o paljo tullu tehtyä, eipä tuota oikei mitn tarviikkaa ku näilt kolmelt edelliselt o jääny ni paljo. Kotiintulopuku o ostettuna ja äiti löys kirppixeltä aivan ihanan pikku toppapuvun. Muutama 50-56cm body oli kans " pakko" ostaa ku ne oli ni sulosii. =) Nyt vaa pitäs jostai löytää tilaa pinnixelle, hoitopöydälle ja vaatteille. Pikkasen ahistaa ku tuntuu ettei tälle vauvalle o tilaa tääl meän huushollis.. No, kaipa ne asiat järjestyy. [b]bd öö[/b]

Nyt täytyy muuten vähän tuulettaa: Virallinen 30 paukahti tänää! *aaltoliikettä* ~~~~~~ =)

Jeps, mutt nyt kahvi kutsuu ni houkuttelevalla tuoxulla ett o pakko mennä hörppimää. [color=deeppink][b]Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!![/b][/color]

Maaret(ti) & örppänä [size=2][color=red]♥[/color][/size] (rv30+0/30+5) <-- JIBIDIJEI =D

Vierailija
2/25 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli neuvola ja tässä hieman siellä mitattuja arvoja:

Paino +12,1kg (JÄRKYTTÄVÄÄ!!!!)

Paineet 144/89 (samaa luokkaa ku alussa)

Hemppa 126

sf 27 (yli käyrän menee)

Täti ihasteli masun muotoa ja Papun hyvin tuntuvia ja näkyviä liikkeitä. Papun sykkeeksi saatiin n.140. Sain seuraavaksi ajaksi aamuajan ja sillon mitataan paastosokeri (rasituksen eka arvo oli koholla).

Maanantaina oli eka perhevalmennus kerta. Siellä ei ollu mitään uutta tai ihmeellistä mulle, mut koin et se oli ihan hyvä juttu mun miehelle, se sai kuulla näitä asioita jonkun muun kertomana kun mun, jos vaikka menis vähän paremmin kaaliin ;)

Supparit on jääny nyt melkeen pois, ONNEKS :), maanantaina oli viimeks tiukka suppari ja kivuttomatkin on vähentyneet pariin päivässä.

Nyt sit on alkanu vaivaamaan ilmeisesti liitoskivut. Istumaluut on arat, niinku ois ajanu pitkän ajan jälkeen fillarilla tai ratsastanu.

Äippäpaketti tuli viimein tiistaina, pääsi hiplaamaan niitä ihania tavaroita.

Muo ärsyttää jo nää kauheet harmaat ilmat, vois jo välillä paistaa aurinko!!! Onneks iloa näihin harmaisiin päiviin tuo Pavun voimakkaat potkut ja mylläys masussa, IHANAA :)

Äippä ja Papu prinsessa 26+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa tääläiset harmaat sadepäivät :( Vaikka en hirveästi talvesta ja lumesta tykkää, oli se vaan kivaa, kun oli valkea maa! Joulufiiliskin on laantunut, kun lunta ei täällä ole enää missään ja piha on ihan kurainen!

Nukuttiin taas pitkään esioisen kanssa, luksusta, josta pitää vielä nauttia täysin rinnoin! Muutenkin lyhyt työpäivä tänään, jee! Huomenna on perhepäivähoitajien teatteriseissu ja ja ruokailu ravintolassa, ns. pikkujoulut. Kivaa saada laittautua, kun täällä kotioloissa muistutan melkoista tarhapöllöä... Sunnuntaina olisi kaverin lapsen 2-vuotissynttärit. Lahja vielä hankkimatta...

Aamulla vielä sängyssä maatessa tuli taas suppareita. Luulin jo, että ne olisi tältä erää loppuneet, kun ei ole viikonlopun jälkeen ollut ja että flagylikuuri olisi jo auttanut. Hitto soikoon, jos turhaan tungen itseeni niitä emätinpuikkoja!!! Meillä kun on vessa ja makuuhuone eri kerroksissa, joudun puikon laiton jälkeen kipuamaan portaat ylös jalat ristissä, ettei se valu heti housuihin. Aamulla on pikkuhousut (käytän kyllä phs:a) ihan töhnässä ja koko päivän alapää on ihan rasvainen :( Ja tätä pitäisi kestää viikon ihan vaan varmuudeksi! Lääkäri siis ei ollut edes varma, onko mulla mitään tulehdusta! Nooh, toisaalta pikkujuttu, jos ne tosiaan auttavat ja saavat asukin pysymään masussa.

Mä taidan kuulua niihin harvoihin (vai onko edes muita), jotka ei ole tehneet vielä mitään hankintoja tai valmisteluja vauvan suhteen. Vaatteet on varastossa, samoin hoitopöytä yms. Joku lipasto tai kaapisto kyllä pitäisi hoitopöydän viereen hankkia, kun vauvan vaatteille ei oikein ole tilaa missään, eikä niihin hoitopöydän laatikoihin mahdu juuri mitään. Havahduin myös jonkun muun kirjoituksesta (aamulla pää vielä niin laho, että nikki unohtui...), että joku pienempi haalari olisi kyllä hankittava! Pitänee ostaa joku neutraali väri esim. beige, että sopii kummalle vaan.

Voi kun olisi toisaalta niin kiva tietää tulokkaan sukupuoli! Voisi sitten ostaa kotiintulopuvunkin... Jos sieltä kuitenkin sattuu tulemaan prinsessa, etten turhaan pesisi ja silittäisi kaikkia poikien vaatteita...

Viikonlopuksi voisin laittaa gallupin, eli MITÄ LAULUJA LAULATTE MASUASUKILLENNE TAI MITKÄ LAULUT KUVASTAVAT JUURI NYT ODOTUSTASI / MIELTÄSI?

Viikko sitten lauleskelin Suurlähettiläiden " Olen niin onneton, ei autossani ole edes nastoja talvella..." sekä Ismo Alangon " Mua vituttaa" , se sopii kyllä tilanteeseen kuin tilanteeseen :) Nyt olen lauleskellut masulle ja esikoiselle Ultra Bran " Minä suojelen sinua kaikelta" .

Viikonloppuja, Pessi80 rv26+6

Vierailija
4/25 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen edelleen seurassanne, vaikkei olekaan tullut kirjoiteltua pitkiina aikoihin. Lueskellut kyllä olen pinoa.

Odotus sujuu leppoisasti ilman vaikeuksia. Etenee hyvin samalla tavalla kuin eka. Silloinhan koin ekat supistukset, kun synnytys alkoi. Saa nähdä, käykä taas niin. Sopii mulle. Vietän siis hyvin tavallista elämää, eikä raskaus rajoita juurikaan touhujani. Ainoastaan liikuntatunneille joudun hieman miettimään, kun en oikein voi ihan kaikkia liikkeitä esim. telinevoimistelussa näyttää... matalalla rekillä päinsuistuntakin vielä pyörähti, mutta korkeammalla en enää tehnyt. Olisi mennyt masun kautta. Se ei olisi enää hyväksi, tiedän kyllä. Olen kyllä pyrkinyt nauttimaan tästä ajasta, koska ei ole mitään vaikeuksia. Voimia kaikille teille, jotka joudutte huilailemaan ja lepäilemään.

Rakenneultrassakin käytiin, kaikki oli ok. Sukupuolta ei haluta tälläkään kerralla etukäteen tietää, vasta sitten synnytyksessä.

Kaikille helminauhoille mukavaa harmaan päivän jatkoa ja hyviä vointeja!

T: Mini ja Muru 27+4

Vierailija
5/25 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs nyt supparit vaivaa helmiksiä!! Ite en onneks ole moisista kärsiny. Jotenkin oon aina aikasemmin luullu et ennenaikaset supparit ja paikkojen pehmeneminen ym. on tosi harvinaista, kukaan ei kaveripiirissä ole moisista kärsiny. Koittakaa kaikki suppailijat nyt vaan lepäillä, vaikka se varmaan tylsää onkin...

D-vitamiinista oli puhetta, mä syön Multitabs Special 2+ tabuja kaks päivässä, ja niistä saa tarpeeks deetä, just varmistin asian neuvolasta. Kiva juttu kun toi yks valmiste riittää hyvin. Kävin muuten minäkin eilen neuvolassa, kaikki ihan ok. verenpaine 96/66, Hb 111 ja sf-mitta 26. Eli siellä yläkäyrällä mennään. Aloin nyt neuvolan suosituksesta käyttämään Duphalacia, onko täällä muita ketä vaivaa kova vatsa?? Terkkari sano että olis tosi tärkeetä saada maha nyt toimimaan kunnolla, ei oo ollu ihan normaalikunnos koko raskausaikana. Pahenee kuulemma vielä yleensä loppua kohti... Painoo tullu 10,5 kg ekasta punnituksesta... ei tarvis kyllä enää hirveesti lisää tulla... ai niin ja sokrurasitus on ens tiistaina...

Pessi80 kyseli vauvan tavaroiden hankkimisesta - en mäkään ole laittanu vielä mitään valmiiks. Meillä kyllä tärkeimmät kamat esikon jäljiltä on tallessa, mutta mitään en oo vielä esiin kaivanu. Joku lipasto pitää kans ostaa vauvan vaatteita varten, meillä on kaikki paikat nyt jo ihan täynnä. mä alan konkreettisesti valmisteleen vauvan tuloo sitten joskus ens vuoden puolella, ei tässä vielä oo mitään kiirettä.

Nyt takas töiden pariin!

loviisa rv 26+4

Vierailija
6/25 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt koitan muistaa sitten kaiken mistä on ollut puhetta eli

D-vitamiineista mullekin mainittiin viime neuvolassa ja olen välillä napsinut noita lasten vitamiineja ja lisäksi syön 2 tbl päivässä multitabs 2 plussa vai mikäköhän sen nimi olikaan ja sit juon maitoa ihan hirmuisesti päivässä, joten eiköhän nuo riitä!

Pessi80 taisi kysellä laulamisesta, mä en kyllä masuasukille varsinaisesti lauleskele, mutta eiköhän nuo meikäläisen laulelut ja huutelut kantaudu päivän mittaan aina vauvelille asti. Tämä kaveri on ainakin jo sitten tottunut meteliin, kun meidän lapset eivät kovin hiljaisia oo ja mun hermot on viime aikoina olleet aika riekaleina ja oma äänenkäyttökin on tainnut aina silloin tällöin olla vähän turhankin suurta =( Pistetään hormoonien piikkiin!

Joku kirjoitteli et raskaus ei ole vielä mitenkään rajoittanut tekemisiä tms. niin mua rupes ihan kauheasti naurattamaan kun mietin itseäni kieppumassa jossakin telinevoimistelussa, hoh hoijaa! Meikäläinen muistuttaa ihan norsua ja vatsa on ihan älyttömän kokoinen, enkä tosiaan voisi kuvitella keikkuvani missään rekillä tms. kuperkeikan tekeminenkään ei taida enää onnistua.

Kyselikös joku aamulla vielä noista pukemisasioista eli sukkia en saa enää itelle jalkaan silleen normaalisti vaan täytyy istua ja nostaa jalka sivulle ja lapsille en saa enää puettua kun silleen et menen polvilleen lattialle.

Vauvalle me haettiin just varastosta kaikki kamppeet ja pitäisi ruveta niitä sit lajittelemaan ja kattomaan mitä kaikkea sitä tarttee sit hankkia. Taidan yrittää hyödyntää nuo tammikuun alennusmyynnit ja ostella sieltä sit kaikkea mukavaa ja tosiaan tuo pieni toppahaalari tms. pitäisi hankkia ainakin. Vaunuja oon kovasti miettinyt ja haluaisin uudet, mutta taitaa tuo rahatilanne olla sen verran nihkeä etten sellaisia nyt sitten kuitenkaan hanki, katellaan!

No nyt täytyy lähteä vähäksi aikaa päiväunille, jos nuo lapsukaisetkin asettuisi hetkeksi.

Viikonloppuja kaikille tasapuolisesti!

t.kolomonen rv 26+4

ps. katselin noita amazing bregnancy sivujen masuja ja löysin yhden omaani muistuttavan =) Ihania juttuja muutenkin noilla sivuilla!

http://www.amazingpregnancy-pictures.com/photopost/showphoto.php/photo/…

Vierailija
7/25 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä neuvolassa sanottiin että raskaana olevien pitäisi syödä D-vitamiinilLISÄÄ (siis maidon lisäksi, jota saisikin mennä 3/4 litraa päivässä) syyskuun alusta maaliskuun loppuun. Itse aloitin 1 x Multitabs 2+ lokakuussa ja viimeiset pari viikkoa olen napsinut pari tabua kerrallaan. Nyt kun purkki loppui, ajattelin alkaa syödä samoja ravintopuristeina valmistettuja monivitamiineja mitä mieskin syö. Lisäksi ostan D-vitamiinitipat.

Raudan aloitin 12 vkoa sitten rv 16+ ja sillä on hemppa noussut 106:sta takaisin lähtötasoonsa 122 kuudessa viikossa. Nyt on mennyt rautaa jo seuraavatkin 6 vkoa, ja ajattelin lopettaa sen kun purkki kohta loppuu. Täytyy pyytää hb-mittausta seuraavassa neuvolassa 3 vkon päästä. Noissa monivitamiinipuristeissa on myös rautaa, joten katson pysyykö arvo vai lähteekö laskuun. Muuten voisinkin jatkaa rautatabletteja, mutta ne vetävät vatsan niin kovaksi, että toisessa päässä on riskinä peräpukamat :-) Levolacia olenkin ottanut 10 ml/pvä saman aikaa kuin rautaakin. Sillä vatsa vielä muuten toimii, mutta jos syö raskaampaa ruokaa (lue: kokolihaa) lisäksi niin Levolac annoksen saa tuplata.

Se kakkajutuista.

En muista mistä muusta oli puhetta, joten lähden viikonlopun viettoon.

Mukavaa viikkistä Helmille ja vältelkäähän suppareita!

äippä + masukki 28+5 (Reilu viikko ja ollaan uudella kymmenluvulla!)

Ai niin - ketjujen aamuvirkuille aloittajille sellainen toive, että laittaisitte alkuun myös linkin edellisen päivän ketjuun (jollei ole mahdottoman vaikeeta - itse en osais), kun sitä saa välillä hakea kovin kaukaa ja on kuitenkin kiva lukea mitä toimistotyöajan ulkopuolella on keskusteltu :-)

Vierailija
8/25 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mikä ankeus.. Vettä sataa taivaan täydeltä ja koiran kanssa pitäis lähteä ulos = /

Minä oon etsinyt kauhealla höngällä niitä vaunuja ja turvaistuinta, mutta ei tunnu mieleisiä löytyvän. Hintahan niissä tietysti se suurin este on, muutenhan ne vois hakee suoraan kaupasta.

Mulla alkaa toi masu oleen kans sen kokoinen että kengät on parasta olla nauhattomat ja sukkien ja housujen laitto on melkoista taiturointia.

Oikeen pelottaa, että jos kunnon talvi vielä ehtii tulla ja kovat pakkaset (maha maha tästä vielä kasvaa) niin saako enää mitään vaatteita päälle!

~jotain hyvää siis näissäkin ilmoissa~

Onko liitoskivut sellasia vihlovia kipuja alapäässä?

Mulle on nimittäin ilmaantunut sellasia kipuja, enkä tiedä mistä johtuu.

Välillä kun yrittää istua alas tai nousta ylös, niin alapäästä vihlasee niin paljon, että mietin kaks kertaa istunko/nousenko vai en!

Musta tuntuu, että supistuksia mullakin on jonkun verran ollut, mutta kivuttomia, enkä oo siis tajunnu, että se paineen tunne on suppari!

Voin olla väärässäkin.. täytyy lääkäriltä viikon päästä kysäistä asiaa.

Nyt on tosiaan lähdettävä viemään tota karvakorvaa pihalle, muuten se hermostuu!

mammutti ja Vilppu rv 28

-minä en muuten osaa laittaa linkkiä edellispäivän pinoon..Laittaisin mielelläni jos osaisin, aina kun aloituksen teen!

Jos joku osaa neuvoa, niin kiva!

Vierailija
9/25 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*silmät ristissä toivotaa hyvät huomenet helmet* x) Tuli eilen valvottua vähän turhan pitkään, naapureiden kanssa nautittiin glögiä jne.. Osaako kukaan muuten valaista minua, että onko glögi täysin sallittu raskaanaoleville, vai onko siinä jotain kiellettyä? Minähän sitä tietty litkin useamman kupposen, mutta mietityttää vaan..

Edellisen päivän pinon linkin voisi tosiaan helposti lisätä aina uuden pinon aloittaja (minäkin olen usein aloittanut, muta en ole hokannut linkkiä laittaa - parannan tapani!). =) Eli eikös se onnistu ihan niin vaan, että klikkaa sen pinon auki, jonka haluaa linkiksi laittaa, ja sit vaan kopioi ton http://www -alkuisen osoitteen kokonaisuudessaan, joka sivusta ilmestyy, ja liittää sen uuteen pinoon. Siis tässä pitäisi olla linkki torstain pinoon tuolla tavoin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8916399&p=1&tmode=1&smode…

Jeps. Luultavasti vähäisistä yöunista johtuen, on nyt pieni orastava päänsärky. =( Pitää kohta kipittää aamupalalle, heittää myös vitamiinitabletti huuleen, ja toivoa, ettei alkais oikein kunnon päänsärky - mun päänsäryillä kun on raskausaikana ollut tapana kestää viikon-parikin kerralla!

Meillä on muuten tänään " merkkipäivä" . Ollaan miehen kanssa oltu tasan 10v kimpassa! Uskomaton aika jotenkin, kun ikää meillä nyt on 23v ja 25v.. =) Aikas nuoria oltiin, kun toisemme löydettiin - eipä ois varmaan moni silloin uskonut, et tässä vielä ollaan. Onneks ollaan, ja ihanaa kun näitä lapsiakin meille suodaan!! =D Kihloissa ollaan oltu 14.2.1999 asti (tulipa heti päivämäärästä mieleen, et tuo vois olla hyvinkin myös Mulperin syntymäpäivä - laskettuaika kun on 19.2.07..), häitä ei olla päästy kokemaan (raha esteenä, koska haluan todellakin ikimuistoiset häät ja paljon vieraita jne.. kallista..). Mutta vielä me jonain päivänä naimisiinkiin mennään! *uhoaa*

Pahemmin ei tänään juhlita, koska lapsenvahtia ei meillä ole (ainut - äitini - on etelässä.. *kade* Mutta syömässä varmaan käydään koko poppoo. Oikeastaan piti eilen käydä, mutta päädyttiinkin muksujen toiveesta heseen, niin tänään sit jotain vähän parempaa sapuskaa, kiitos. =)

Tulee multakin nyt taas vaan tätä omanapaista tekstiä, mutta kuten joku jo aiemmin joskus sanoi, niin ei pyydellä tätä anteeksi, koska sehän on palstan tarkoitus! Jokainen kertoo omat kuulumisensa - niin hyvät kuin huonotkin - ja juuri niitä minä ainakin myös tykkään lueskella.

Sitten loppuun vielä ( . ) hiukan. ;) Vatsakivut on nyt pysynyt kokonaan poissa. *tuulettaa* Toivottavasti en niitä enää koe (eikä kukaan muukaan teistä!).

Nyt toivotaan, että meille helmiksille puhaltaa vain terveet tuulet - ei mitään pöpöjä, ennenaikaisia supisteluja tms. - niin, ja influenssat saa mennä myrskytuulen lailla ohi meistä ja perheistämme! *kröhii täällä ääntään auki..*

Leppoisaa lauantaita kaikille! =D

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]27+5

Vierailija
10/25 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä tällä äänellä pahemmin mitään lauleskele. Radion (lue:novan) mukana biisejä kyllä lauleslelen - mitä milloinkin siis. Auto on sellainen paikka, että joskus harvoin kun yksin olen liikenteessä, niin silloin yleensä on radio vähän kovemmalla, ja minä hoilaan mukana. =) Olen myös silloin tällöin (ikävän harvakseltaan tälläkertaa) soittanut sellaista Ainun omenan muotoista soittorasiaa (vai mikskä sellaista sanotaan, niitä on siis se vihreä päärynä ja punainen omena - pehmeitä molemmat), siis asetan sen ihan alavatsalle ja soitan sitä pikkuiselle. Esikoiselle sen ostin aikoinaan, ja hänelle sitä enempi tuli soiteltuakin. Näin meillä! =)

Vierailija
11/25 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pariin päivään kerennyt pinoutumaan, ollut niin kovasti puuhaa tuon remontin/muuton suhteen. Mieliala hieman kohonnut, mutta vielä on paljon selvittämättä miehen kanssa.

Hankintoja olemme joutuneet tekemään koko kotiin ei vain vauvalle. Nyt siis kun muutamme, olemme ostaneet kaikki kalusteet ihan uusia. :) (tosin tästä suuria erimielisyyksiä appivanhempien kanssa kun heidän mielestään meille pitäisi kelvata kaikki heidän vanha tavara) Mutta siis vauvalle on nyt hankittu pinnasänky (käytettynä), yhdistelmät odottavat kaupassa noutoa ja turvakaukalon ostamme kenties miehen serkulta (käytetty yhdellä lapsella). Vaatteita olen hamunnut sekä uusia että käytettyjä + äitiyspakkauksen otin ja esikoiselta on kaikki tallessa. Vielä pitäisi hankkia jokin lipasto, mihin vauvan vaatteet laittaa ja hoitopöydästä ei ole tietoa. Luultavasti appiukko meinaa jonkin väsätä..

Kolmonenko se oli joka puhui auton hankinnan olevan ajankohtaista? Meillä olisi parikin perheautoa myynnissä (mies kun ei osaa pitää samaa autoa kovin kauaa vaan vaihtaa koko ajan). Autojen tiedot löytyy Nettiautosta, edullisempi Mondea (7 hlöä) id:950118 ja arvokkaampi BMW (5 hlöä) id:998469. Molemmat ovat siis farmarimallia. Ja on meillä vielä pikkuinen Puntokin myynnissä (id:990663) jos joku kakkosautoa tarvitsee! ;) Aina pitää käyttää hyödyksi kaupankäyntimahdollisuudet!;) Ja vaikkei meidän autot olisikaan sopivia, löytyy tuolta nettiautosta paljon vaihtoehtoja, monesti edullisempia kuin autokaupoista ostettavat! :))

Tuosta D-vitamiinista.. Minulle ei ole sanallakaan sanottu siitä neuvolassa, ainoastaan rautaa käsketty syömään (mitä en ole vielä hakenut). Ostin viimeksi apteekista noita Multitabs Special 2+ (vai mikä se oli?) ja lähes koko raskauden olen käyttänyt Vi-Sibliniä pitääkseni vatsan toiminnan yllä. :) Nyt tosin täytyy vissiin lisätä annostusta, tuntuu hieman hidastuneen raskauden edetessä, enkä minäkään haluaisi niitä peräpukamia!

Eilen saatiin makuuhuoneemme tapetoitua, nyt se pitäisi vielä listoittaa ja laittaa katto paikalleen. Sitten olisi ensimmäinen huone valmis. Muuta ei luultavasti saadakaan ennen muuttoa.. :( Joten siellä yhdessä ainoassa huoneessa sitten pitää asua jonkin aikaa, että muut valmistuvat.. Onneksi suurin osa uusista huonekaluista on vielä kauppojen varastoissa, niin ei ole ihan kauhean ahdasta.

Minulla ei muuten tuolla neuvolassa ole juurikaan tuota SF-mittaa mittailtu ja jos onkin niin ei sitä minulle kerrota eikä edes korttiin merkata. :( Eikä lääkäri ole sydänääniäkään kuunnellessa sanonut muuta kuin että hyvät äänet. Eikä siis merkkaa sykeväliä korttiinkaan, joten en niitä saa tietää. Kerran erehdyin asiaa kysymään ja hän katsoi minua kummissaan, että ' mitä sinä sillä tiedolla teet?' No nyt meillä vaihtuukin neuvola, joten täytyy katsoa olisiko tuolla uudessa paikassa vähän puheliaampaa henkilökuntaa.;)

Nyt täytyy varmaankin sitten mennä, hyvää päivän jatkoa kaikille! :)

-frog2 ja rv30 (tasan!) ;)

Vierailija
12/25 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon laulugalluppiin: Itse en kanssa juuri vauvalle ole mitään lauleskellut tuonne mahaan, muuten kyllä laulan paljonkin etenkin radion mukana!;)

Ja Minnille onnea merkkipäivän johdosta!;) Syökäähän oikein hyvin!

Vierailija
13/25 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos frog onnitteluista - kyllä tulikin vedettyä sapuskaa niin että napa paukuu! Oli pakko ottaa kuopuksen kanssa päiväunetkin, kun silmät jo painui väkisin kiinni. Nyt sit vaan aika pöllähtänyt olo, kun harvemmin tulee päikkäreitä nukuttua.

Nyt ei ajatus tosiaan kulje, mutta palailen taas, ainakin lukemaan - jospa viikonloppukuulumisia vielä tulisi. =)

Vierailija
14/25 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Minni[/b]lle onnittelut merkkipäivän johdosta! ---<----@ Ja mikä jottei siipallekin. ;) Hyvä ett olo pysyny hyvänä.

Lauluglub:iin vastaus: En laula. Syystä siitä että a) kukaan ei halua kuulla kun mä laulan ja b) jos joskus erehyn jtn hoilaamaan ni mies alkaa naamailemaan enkä jaxa sitä kuunnella. Ihan niinku sil itellää ois joku tosi,

tosi

kaunis ääni mutt helppoha se o toiselle kettuilla.. Hyräilen sit sitäki enempi.

Masussa ollu kumman hiljasta, liekö taas joku kasvu-/lepokausi menossa. Mutt pääasia lienee ett ees joskus sillon tällön jtn tuntuu.

Nyt lyö pää tyhjää (niinku tuos ois jtn uutta ;)) joten käynpä kattomassa josko kahvi ois jo tippunu. [color=purple][b]Illanjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!![/b][/color]

Maaret(ti) & örppänä [size=2][color=red]♥[/color][/size] (rv30+1/30+6)

Vierailija
15/25 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omalta osalta kertois viikonloppu kuulumisia (vaikka uutta ei paljoo ookaan) kun on niin hiljaista..

Lasten kanssa vietettiin päivä keskustassa joulupukkia katsomassa ja ilotulitusta. Lopuksi käytiin syömässä ja nyt ollaan ihan poikki koko porukka!

Mulla taas alapäässä tuntuu siltä, että joku pyrkis sieltä ihan väkisin ulos, mutta itseensä saa syyttää, kun aamupäivällä siivottiin ja sit monta tuntia putkeen seisoskeltiin ja käveltiin. Tarttis tollaset " rehkimiset" jättää kokonaan muille.

Frog: Kiva kun teillä asiat on edenny edes jonkun verran! Toivottavasti saatte hommat kunnolla luistaan ja heti muuton jälkeen pian paikat kuntoon!

Minni: Onnittelut täydestä kympistä!

Meille tulee kymmenen vuotta yhteiseloo tammikuussa. On sitten monta aihetta juhlaan -> mulla on synttärit ja kolmas lapsi tulossa ja kymmenen vuotta täynnä!

Meillä kanssa niitä häitä odotellaan, kun halutaan kanssa kunnon juhlat, mutta rahaa ei ole tällä hetkellä ylimääräistä..

Sukulaiset on odottanut häitä jo varmaan viimeiset 5 vuotta, mutta vielä saavat odotella.

Oon kyllä itekseni miettiny, että mitäs jos tekis vähän isommat juhlat ristiäisistä ja menis siinä samalla naimisiin, mutta toisaalta en haluais luopua siitä unelmasta että sais isot häät.

Mutta tässä tämänpäivän kuulumiset..

mammutti ja Vilppu rv 28+1

Vierailija
16/25 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietellään täällä pikkujouluja (lasten sellaisia)ja isäntä on lasten kanssa saunassa vielä joten nyt sitten kerkiää pikaisesti koneella käydä.

Piti kommentoida frog2:lle autoasiaa eli meillä on kyllä myöskin 3 autoa myynnissä kun kaikki ovat liian pieniä meidän " pikku" perheelle siis meilläkin on tuo mondeo farmari mallinen mutta sinne me ei enää mahduta kolmannen synnyttyä kun ei millään mahdu 3 turvaistuinta takapenkille ja sit vielä kun pitää mahtua peräkonttiin vaunut ja 1 koira niin ei käy meille tuollaiset 7 paikkaiset joissa ei sitten sitä perätilaa jää enää!! Tila-auto eli lähinnä galaxy tai voyager on meillä metsästyksessä tällähetkellä. Pitäisi vaan saada nuo muutkin myytyä ensin pois alta ettei oo koko piha täynnä autoja ja nippu erilaisia vakuutus yms. laskuja pöydillä.

Sitten vielä masuasioita eli mulla rupes eilen illalla koskemaan(lue=vihlomaan ja pistämään todella kipeästi) tuonne alapäähän ihan hirmuisesti ja se on jatkunut tänään päivälläkin. Supistelut ovat myöskin lisääntyneet huimasti, mutta eivät ole vieläkään kipeitä. No torstaina on lääkäri joten sinne ajattelin kitkutella, kun meillä on sen verran pitkä matka tuonne äippäpolille etten viitti turhaan lähteä ajelemaan.

Nyt ei muuta kun hakemaan lapset pois tuolta saunasta ja untenmaille!

t.kolomonen rv 26+5

Vierailija
17/25 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestejä tämän raskauden aikana, joten ajattelin terästäytyä. Helminauhalaiset ovat varmaankin äitejä, joiden laskettu aika on helmikuussa ? Luulisin siis ainakin, että olen valinnut oikean ryhmän.

Kyllä kuulkaa huomaa, että esikoisen syntymästä on melkein 7 vuotta aikaa ja omassa mittarissa jo yli 40v. sillä jaksaminen on ihan toista, turvotukset ja puutumiset vaivaa ihan tosissaan, sokerin kanssa on ongelmia... töissä käymisen suhteen ajattelin kohta luovuttaa suosiolla, eikä pieni lisähengähdystauko varmaan ole pahaksi Nallellekaan (kuten esikoispoika on pikkusiskonsa nimennyt heti raskauden varmistuttua).

Jännä sinänsä, ettei mikään tuleva varsinaisesti pelota tai huolestuta paitsi oma jaksaminen sen jälkeen, kun lapsi pääsee jo liikkumaan eteenpäin. Nyt on niin tottunut laiskottelemaan sohvalla, kun esikoinen osaa jo tehdä niin paljon itse, että ajatus jonkun perässä kulkemisesta tuntuu tosi työläältä. No, täytyy toivoa, ettei se loppujen lopuksi olisikaan mikään iso juttu, kun sen aika tulee.

Mies päätti aloittaa yrittäjänä juuri tähän samaan syssyyn, eli uuden yrityksen toiminta käynnistyy toden teolla vuoden vaihteessa. Mielenkiintoista katsoa, mitä tästä tulee, kun samalla pitäisi valmistautua vauva-asioihinkin. Ei ole vielä edes päättänyt, missä vaiheessa on sopivahetki sanoa itsensä irti palkkatyöstä, eli hyvässä lykyssä aikoo aluksi tehdä molempia päällekkäin, kunnes on varma siitä, että oma yritys maksaa laskut ja asuntolainat... ei uskalla edes ajatella enempää, tai menee yöunet !

Poika päätti ilahduttaa meitä seurallaan ja on jo hiissannut luunsa keskelle meidän sänkyä isänsä viereen. Siinä sitten tuhistaan kylki toisessa kiinni, tosi rentouttava yö taas tiedossa...

Miten niin, minäkö sarkastisella tuulella ?

Vierailija
18/25 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa joukkoon Kirsi-mama! :) Ihan oikean pinon valitsit!:) Täällähän me helmikuulla poksahtavat olemme juttuja jakaneet.

Kolmoselle: Ai teillä ois käyttöö jo oikein kunnon tilaihmeelle?;) Meilläkin mies haaveilee sellaisesta, mutta olen yrittänyt hieman toppuutella, että odotetaan nyt hieman että se lapsiluku kasvaa. Tiedän ettei sellainenkaan auto meillä kauaa pysyisi. ;) Juuri tuo bemarimme tuotiin saksasta (olisiko ollut syyskuulla?) ja varta vasten katsottiin, että sinne mahdumme sitten koko perhe ja koirat takaluukkuun eikä ole kallista ajella kun on diesel (meillä tulee päivässä mittariin vähintään 100km), mutta nyt sekin on jo myynnissä kun ei tuo mies niitä autoja osaa pitää..;) Siinä on vähän semmoista autokoijarin vikaa.;)

Sitten vielä hieman omaa ( . ): Eli meillä on vihdoinkin tuo tyttösemme suostunut isääkin hieman potkuttelemaan.;) Aluksi kuin vaan säntäsi karkuun kun isi koitti kokeilla miltä potkut tuntuu. Supistuksia tulee edelleen, onneksi ei kuitenkaan mitään kivuliaita. Äippäpolilla on kontrolliaika tiistaiaamuna.

Meillä onkin ensi viikko tiedossa hulinaa kun on se muutto ja pitäisi tuonne äippäpolillekin keretä + esikoisen tutustumiskäynti uuteen hoitopaikkaan jollekin päivälle. Luulatavasti menemme keskiviikkona kun käymme myöskin päivällä parturissa pojan kanssa. Hänellä onkin päässyt tuo tukka kasvamaan taas aivan valtaville kiharoille!:) Niin ja pitäisi meidän tulevan vuokralaisen kanssa sopimukset allekirjoittaa jonakin päivänä ja avaimetkin luovuttaa hänelle. :) Hänellä vain ollut töissä nyt sen verran kiirettä, ettei ole kerennyt käymään ja eilen oli raukka vielä pudonnut töissä tikkailta ja selkänsä venäyttänyt..

Mutta eiköhän kaikki hoidu! Asioilla on tapana järjestyä. :)

-frog2 ja rv30+1

Vierailija
19/25 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika menee kyllä tosi nopeesti ja toisaalta hirveen hitaasti. Kohta viikot alkaa jo 3:lla! Tuntuu että nää iänikuiset supistelut hidastaa aikaa ja koko ajan saa olla stressaamassa. Kaks viikkoa sitten kävin viettämässä yön sairaalassa kun suppareita tuli 5 minuutin välein monta tuntia. Sairaslomalla siis taas ollaan oltu ja maanantaina on kontrolli. Töihin ois hinku vielä kun kotona ei oikein oo muuta tekemistä kuin elokuvien katsominen. Viis viikkoa ois viel töitä jäljellä. Mä muuten nostan hattua teille, jotka hoidatte pieniä lapsia tässä samalla tai vielä muutatte samaan syssyyn! Mistä te sen energian revitte? Mä ainakin oon jatkuvasti väsyny, nukun aika huonosti ja rappusten kiipeäminenkin hengästyttää. Silti haluais nauttia raskaana olosta täysillä, mut täytyy sanoa että mulla on ollu ehkä 5 hyvää päivää koko raskauden aikana. Potkut tuntuu kovina ja se on ihana tunne! Ja viikkoja alkaa jo olla sen verran, että pahin riskiaika on takana. Hankintoja poikaselle on tehty jo aika paljon, ostin sitten Brion uuden pinnasängyn ja siihen sellasen söpön keltasen verhon ja pehmusteet ja vuodevaatteet samaa sarjaa. Tuli tosi kalliiksi mut jotenkin oli vaan pakko saada se! Vaunut kuulemma ostetaan vasta joulun jälkeen. Mies haluais kolmipyöräiset että niit ois helpompi ohjata. Mä taas tykkään Brion yhdistelmävaunuista mut varmaan mies valitsee vaunut kun mä valitsin sängyn. Muuta ei sit oikeestaan puutukaan.

Mietittekö jo kovasti synnytystä? Ensikertalaisena ei oikein tiedä miten siihen pitäisi suhtautua. Kaikki sanoo että kipu on kovempi kuin pystyy kuvittelemaan, se vähän hirvittää. Ja se, että poikanen kasvaa yläkäyrillä, eli jos ei päätä tulla vaiks paria viikkoa ennen LA:ta, tulee olemaan iso!

Tervetuloa mukaan kaikki uudet! Tää on hyvä porukka.

Hyvää sunnuntaita kaikille!

Pääsky ja poikanen 28+2

Vierailija
20/25 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti nukutun yön jälkeen olo o tollai ---> [b]x|[/b]

Kivuttomat supparit herätteli, vessahätä oli jatkuvasti, perheen kax nuorinta päätti ängetä isin ja äitin sänkyyn ja äheltää & pyöriä, itkeä & rääkyä, rampata vessassa jne.. Ah tätä vanhemmuuden riemua! *huoh* *haukotus*

[b]Uusille tervetuloa![/b]

[b]Frog[/b], hyvä ett muuttoasiaa o saatu eteenpäin. Kyl sii yheski huonees mahtuu olee, ahastahan se o mutt ei onnex kestä ikuisesti. Meil oli vähä sama tilanne ku muutettii tähä anopin vanhaan taloon, yx ainoo makkari käytös mis sit koko perhe yövyttii (mä, siippa ja kax lasta). Siihenki tottu vaikkei se mikn unelmatilanne ollu. Muuttointoa teille!

[b]Synnytystä[/b] en o viittiny ees miettiä, työnnän ne ajatuxet tietosesti pois mielestä tai muuten alkaa hirvittää. Eipä sii muuta o ku just se kipu, ja se kivuntunteminenki o ni yxilöllistä. Seki vähä pelottaa ett tää päättää alkaa tulla päivällä ja mä ku oon ni pöljä etten älyy lähtee sairaalaa ellei joku mua persiille potki ni huonolla tuurilla kaveri syntyy kotio. Toivottavasti alkaa synnytys illalla tai yöllä niinku kahella edelliskerralla, o mies kotona. No, aika näyttää, ei tosiaa viiti sitä viä pohtia.

Taidanpa vääntyä aamupalalle, jos vaik sais jtn syötyy. [color=coral][b]Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!![/b][/color]

Maaret(ti) & örppänä (joka edelleen viettää hiljaiseloa) [size=2][color=red]♥[/color][/size] (rv30+2/31+0)