Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

@-@ TAMMENTERHOJEN perjantai @-@

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmiä ei ole meinannut saada tänään auki ollenkaan. Eikä tuo pimeys ja vesisade auta asiaa ollenkaan. Tosiaan nyt muutaman yön nukkunut taas ihan älyttömän huonosti. Jotenkin en vaa saa unta vaikka väsyttäis ihan kamalasti. Viis kertaa kävin yöllä vessakin. Ihanku en sais tiristettyä kaikkea ulos kerralla että pitää siellä juosta liruttelemassa... Ja sit nuo nuhanenät, poika valvoi taas yöllä niiskuttaen. Ja kaiken kukkuraks isäntä haisi oluelta ja valkosipulilta. Oli paikallisen pikkujoulut eilisiltana ja kävi siellä naapureiden kanssa parilla. Eikä siinä mitään, oli jo kympiltä kotona kun aamusta meni töihin mut se kaljan haju. Miten se pistääkin nenään näin raskaana ollessa!?

Kiva kuulla susta Ardisia, ehdinkin tuossa jo miettiä mihin olet kadonnut! Ikävää että sullakin synkät fiilikset.

Öisin kun en ole saanu nukuttua alkaa tulla kaikkia ikäviä ajatuksia mieleen. Kuten että syntyykö vauva elävänä tai jos jotai meneekin pahasti synnytyksessä pieleen. Ja sit sitä miettii et kuinka sitä pärjää jos miehelle sattuis jotain ja jäiskin yksin kolmen lapsen kanssa yms..

Ja nyt ollut pari päivää pinna tosi kireällä täällä sisällä noiden lasten sairastaessa. Yhtään en jaksais kuunnella, kun meidän 4v suu käy koko ajan. Neiti ei ole hetkeäkään hiljaa. Toinen oikeasti tosi suloinen mutta sitä vaan siunattu moottoriturvalla. JA sit mä sille tiuskin että nyt hiljaa, äitiä väsyttää yms. ja vastailen vaan joo, joo, ihankohta... Kamala olen!

Jospa tuo sade taukois illalla että pääsisin vähän yksin köpöttelee niin sekin ehkä auttaa!

Huomenna jos nuo olis terveempiä niin ne vois mennä miehen siskolle yökylään ja me päästäis miehen kans kahestaan yksiin illanistujaisiin. On niin harvinaista herkkua nuo meidän kahdenkeskiset illat, kun noita lastenvahteja ei meillä puussa kasva. Viimeks oltiin kahdestaan syyskuussa teatterissa ja sitä ennen viime talvena leffassa... Vaikeemmaks vaan menee kun tulee tää kolmas!

NIMIä mäkin olen taas makustellut ja nyt tuntuu ettei löydy sittenkään sopivaa ja varsinkaan sellaista, joka sopis miehellekin. Ehkä pitää vaan jaksaa odottaa tammikuulle ja katsoa sitten livenä mitä nimeä Iines muistuttaa! Meillä ei pidä synnärille täyttää mitään etukäteisnimivaihtoehtokaavaketta.

Menen tästä nyt pyykkihuoneeseen, kellariin hetkeks hiljaisuuteen silittää vikan verhon...

Mukavaa viikonloppua, Terhot!

t. H ja Iines 32+6

Vierailija
22/28 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä, että sitä olisi näkyvissä, mutta saahan sitä toivotella..

Meku: kiitti housuvinkistä! Näyttää löytyvän jälleenmyyjä meidänkin kaupungista. Kivan näköisiä vaatteita ja näyttivät olevan ihan kohtuuhintaisiakin! Huusin huutonetistä yhdet h&m-farkut, olivat massun päälle. Toivottavasti ovat hyväkuntoiset, kuten myyjä lupasi. Aikaisemmin en oo huuto.netissä asioinut, niin että toivottavasti lähettää housut, kun laitoin rahatkin jo tilille..

Tigger: ei sillä ,ettei mulla persusta olis, mihin ankkuroida vyötärön :) Vyötä käytän kans ja seuraavaksi moitinkin, että jos ei muuten ahista, niin sitten ainakin vyön solki painaa..

Kantoliinasta: Hankin kakkoselle ja varmasti tulee käytettyä kolmosenkin kanssa. On ollut kakkosen jälkeen jatkuvasti lainassa jollakin tutulla ja kaikki ovat kovasti tykänneet. Sairaalaan en ota mukaan, mutta kotona sille käyttöä varmasti hyvin pian.

Ardisia: voimia ja jaksamisia. Kovasti kuulostaa tutulta nuo synkät fiilarit. Toivottavasti on ohimenevää ja hyvä, että pääset polille juttelemaan.

(.)Tällä hetkellä tuntuu kuin vanha paniikkihäiriö nostais päätään. Kovasti murehdin, miten kolmen kanssa pärjään ja alan ihmisenä about vaan odottelen synnytyksen jälkeistä psykoosia tai ainakin masennusta. Töissä oon nähnyt graavejakin kohtaloita ja jostain oon nyt saanut päähäni pelätä niitä. Täytyy varmasti soitella neuvolaan ja varata aikaa jollekulle alan ihmiselle. Päähän tässä muuten hajoo. Kuten Ardisiakin totesi, onnellista aikaahan tämän pitäisi olla. Enkä edellisissä raskauksissa muista murehtineeni mitään tälläistä. Yksi tuttu, 3 lapsen äiti kertoi, että kolmannen raskausaikana oli jotenkin eniten " sekapäisin" olo. Murehti kohtuuttomasti. Jotenkin ajattelee, että voiko kaikki mennä hyvin tälläkin kertaa??!

Muistelen, että jollain terholoisella olisi ollut synnytyksen jälkeistä masennusta. Kukahan mahtoi olla? Sitä vaan pähkäilin, että miten toipui siitä ja miten pärjäsi arjessa? Menikö ohi ajan vai lääkityksen ja ajan kanssa?

Voihan plääh, kyllä olis paljon helpompi olla itsensä kanssa, kun ei ajattelisi ollenkaan. Keltaisessa Pörssissä on pian myytävänä paljon käytetty pää, halavallaa!

Hienoa muuten, että tässä porukassa keskustellaan myös kipeistä asioista. Jossain odotus lehdessä todettiin, että jos raskaana oleva nainen miettii synkkiä tai sitä ahdistaa jokin, ollaan kovin helposti ihmettelemässä. Mutta kyllä mulla on ainakin ollut päiviä, jolloin olis antanut olotilan kernaasti pois ja seuraavassa hetkessä taas kyynel silmässä miettii uuden tulokkaan tapaamista.. Voihan elämä!

Tulipas tummasävyinen teksti. Mutta olo on niinku ilimakin: harmaa ja synkkä. Ei ollu tarpeeksi edes jauhoja kaapissa, että olis saanut kakarootten kans pyöräästyä korvapuustit!

Kynttiläntuiketta ja lämmintä miältä kaikille!

L 29+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kotona. Käytiin poitsun kanssa vähän pyörimässä lastentarvikekaupoissa ja sitten ruokakaupassa. Saaliksi tuli pinniksen reunapehmuste ja äitiyspakkauslaatikkoon reunus. Kävin kyllä kangastavaratalossakin, mutta lastenkankaiden valikoima oli tosi surkea. No tulihan törsättyä vähän, mutta ei voi mitään, eipähän tarvitse itse ommella...

Zatu - mihin kirjakerhoon te kuulutte? Mietin just eroamista nykyisestä.

Ardisia - sullahan asiat myllää päässä, varmaan aika normaalia mietiskellä kaikkea. Koitahan ajatella myös positiivisia ajatuksia :-)

Sulinalle hyvää matkaa, toivottavasti ei tunnu kauheelta toi matkanteko.

NIMISTÄ: Tytölle on ollut nimi jo meidän seurustelun alkuajoista lähtien valmiina, katsotaan käykö jos neitokainen tulee. Pojalle täytyy sitten miettiä, muutamia vaihtoehtoja jo on.

VAUVA-LEHDEN TILAAJAT: Oletteko saaneet sen tilauslahja kantoliinan jo? Lasku on maksettu aikaa sitten, mutta lahjaa ei ole näkynyt...

Kyllä toi kaupassa käynti on välillä niin raskasta. Mahaa juili välillä oikein urakalla ja sitten 3 painavan kassin raahaminen autosta oli tosi nautinnollista :-/ Miten ihmeessä te jaksatte joilla isompi perhe, musta tuntuu että noi meidän ostoksetkin olisi jollekin suurperheelle... Päätinkin just olla laiska ja syödään ruuaksi pizzaa :-)

Nyt leikkimään pojan kanssa, käy vähän ylikierroksilla... Hauskaa viikonloppua terhot!

t. Mirabella ja Albert rv 34+4

Vierailija
24/28 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti, kun pitää mennä laittamaan ruokaa. Mies on lähössä pikkujouluihin ja myö jäähään sit kahestaan tytön kans.

Ei vielä tarvinnut jäähä osatolle, kun vauvalla oli kaikki hyvin. Käyrä oli hvyä ja ultrassa oli virkeän oloinen (kyllä oli mukava katella pikkuista!). Painoarvio 1900 g eli siro vaaveli siellä köllötteli. Taitaapi olla pienempi kuin esikoinen syntyessään, mutta kerkiäähän se vielä kasvaa. Ens tiistaina otetaan taas maksa- ja sappikokeet ja niien perusteella katellaan jatkoa. Lääkkeet sain (Guarem) ja kutinaan Ataraxia.

Ihana olla kotona! Nukuin tuossa parin tunnin päiväunet, kun väsytti niin kovin tää polistressi. Flunssakin alkaa painaa päälle, mutta onneksi tyttö on kuitenkin paljon virkeämmän oloinen tänään, että se taitaa olla tervehtymässä.

Mutta nyt sinne ruuanlaittoon. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Monttu 34 tasan

Vierailija
25/28 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu: mäkin voisin ottaa pari viikkoa lisää vauvan tuloon =). Hirmusen nopsaan menee aika, varsinki kun on kaikki joulutohinat ym. vielä tässä välissä!

En muuten tainnu muistaa viimeksi mainita, että terkka kielsi suursiivoukset =) (niinku olisin sellasta muuten tehny...)

Kantoliina: mulla on kudottu ja kälyllä trikoinen, ajattelin kysäistä sitä lainaan alkuajoiksi, kun hän ei sitä kai paljon käytä. Mä tykkään isommalla vauvalla tosta kudotusta. En kyllä taida laitokselle raahata sitä mukaan, kun toiveena on tulla pian kotiin... ne on siis molemmat pitkiä (5m). Meillä on rintareppukin, mutta ei oikein sovi mun harteille.

Arvet: en rasvannu viimeksi enkä oo nytkään. Viimeksi arvet tuli viimisen kahden viikon aikana alavatsalle ja rintoihin ja tosi hyvin vuodessa vaaleni. Saa nähdä miten nyt käy, vielä ei ole kyllä lisää tullu.

Ardisia: hyvän kaukalolöydön oot kyllä tehny! Sö oot kyllä pohtinu kauheasti kaikkea... *halaus* se on vaan luotettava että kaikki menee hyvin. Mitä muutakaan voi?

Mary: ota vaan sitten rauhallisesti. Musta toi sun verenpaine kuulostaa vieläki korkealta, kun itsellä on niin matala. Esikkoa odottessa korkein alapainetulos neuvolassa oli 80 ja nyt on ollu 70... Mikä se raja muuten on, että siitä aletaan huolestua?

Ensisängystä: meillä olis vanha kehto, jota en uskalla ottaa käyttöön tällä kertaa tuon taaperon takia. Pinnasänkyyn vaan turvaan. Meillä on aika pieni se pinnis, joten eiköhän vaavi siinä tunne olonsa turvalliseksi, kun vähän " paketoi" . Taitaa tosin enimmäkseen nukkua äiskän vieressä tissillä, niinku esikkokin ;)

Kirjoista: minäkin lueskelin " tyttösenä" tosi paljon, joskus meni kirja illan/yön aikana. Vaan eipä sitä enää niin pysty keskittymään, että huvittaisi edes aloittaa. Syksyn aikana oon lukenu kolme tai neljä Harlequinin pokkaria, kun ne menee hyvin pätkissäkin ja ovat nopealukuisia. Lähinnä päiväkahvilla tai välipalalla oon lukenu, ku poitsu on unten mailla.

Nimistä: ollaan pohdiskeltu ja alkaa olla jo aika selvä molemmille. Ellei sitten vaan kertakaikkiaan töki kun näkee miltä vauva näyttää. Mutta molemmat nimet on niin " meidän oloisia" että eiköhän ne vauvallekin sovi. Tytön nimi oli jo esikoista odottaessa valmiina ja pojan nimeä ollaan pohdittu vähän enemmän. Meillä oli miehen kanssa kyllä tosi erilainen näkemys, mutta saatiin rajattua pariin vaihtoehtoon ja tämä sitten istuu paremmin toisen nimen kanssa, jonka minä ehdottomasti haluan.

Iso halaus kaikille, joilla on mieli maassa syystä tai toisesta!

( . ) 104cm. Ja viime yönä tein historiaa. En käyny KERTAAKAAN vessassa! Se on kuulkaa harvinaista herkkua sillonkin, kun en ole raskaana (mulla on pieni ja yliaktiivinen rakko). Tais olla sitten nestevajausta, kun meinasi vähän päätäkin särkeä aamulla. Oon nyt koittanu litkiä vettä päivän mittaan ihan reippaasti, joten eiköhän sitä taa ens yönä saa vääntäytyä ylös sängystä!

Keskiviikkona saunassa sain kuningasidean ja menin ylälauteelle makuulle. Sainkin sitten tovin huudella miestä apuun, kun en päässytkään ylös =). Ei vaan mamma taipunu. Eilen käytiin miehen kans illalla jouluostoksilla, jätettiin Eetu anoppilaan ja käytiin tossa lähimmässä kaupungissa(70km) Prismassa (tuhlattiin bonuksia) ja Citymarketissa. Saatiinki tosin hyvin lahjoja kasaan =) Oli vaan kova reissu, Prisamasta ku oltiin lähdössä, niin supisti niin etten meinannu saada käveltyä ja takapuolta juili melkeen koko reissun ajan. Oli ihana päästä kotiin ja sänkyyn! Löysin sellasen henkaritankoon ripustettavan kangashyllykön, kun meillä ei oikein hyllytilaa oo meidän kamarissa vauvan tarvikkeita varten, niin saa siihen laittaa. Hoitopöytä-lipaston kolmeen laatikkoon kun ei ihmeitä mahdu, jos niistä meinaa jotain joskus löytääkin =)

Tänään oli pikkuveli morsiamensa kanssa käymässä ja päivä meni vähän siinä sivussa. En oikein saanu mitään aikaseksi. Illalla on tarkotus mennä ehkä kaverin vauvaa katsomaan, mutta en vielä tiedä. Jos ei mennä, niin sitte pitää tehdä vähän paperitöitä.

Elina 30+6

Vierailija
26/28 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy kattomassa kantoliinakanava.fi. Sieltä löydät ohjeita monenmoisiin kantoliinasidontoihin. Myöskin kirja kantamisen aika on aivan mainio!!

Hitsi, aloin tekee porkkanasipulipiirakkaa, enkä löytäny mitään ohjetta..kermaakin oli vaan desi niin lurautin sinne luonnonjugurttia.Nyt se on uunissa, mut pelottaa et jäädään ilman iltapalaa. Tänään on älä osta mitään-päivä eikä olla ostettukaan, en millään haluis lähtee kaupasta hakemaan leipää yms..

Huomenna kyllä leivon jotain herkkua, kuten esim suklaamuffinsseja..

Pitääpä mennä kurkkimaan uuniin..

Beijaflor

Vierailija
27/28 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä taas oli tasaisen harmaata vesisadetta kun aamulla vihdoin 9 jälkeen sai silmänsä auki.....tulis jo lunta!

Täällä on näköjään tylsä ilma aiheuttanut muutamille harmaita ajatuksiakin, tsemppiä & voimia, ei aina voi aurinko paistaa!

Nyt sitä tosiaan mietiskelee asioita ihan eri tavalla kun on päivisin aikaa (jos ei ole töissä siis) ja yöllä tuppaa valvottamaan niin silloinhan niihin mietteisiin pääsee hyvin uppoutumaan....

Itse pelkään myös kaikkea mahdollista, alkoi keskenmenopelosta alkuraskaudessa ja en tiedä mihin päättyy mutta jotain pelonaihetta sitä kokoajan kehittelee, kaipa se on aika normaalia näin raskauden aikana?

NENN kirjoitteli niin kauniisti vauva-ajan ihanuudesta ja tärkeydestä, maltan tuskin odottaa että pääsen sen kokemaan ja aion varmasti 100 % ottaa siitä kaiken irti, niin kauan olen tätä odottanut!

Samaa olen myös miettinyt koskien vauvojen vaatteiden värejä, järjestäen joko vaaleanpunaista-tai sinistä! Hieman on jossain beessiä ja ruskeaa, mutta kaipaisin ihania, raikkaita vihreän sävyjä, varsinkaan kun ei tiedä kumpi on tulossa!

Täytyy sitten syntymän jälkeen lähteä " täsmäväri" -ostoksille....;)

HERMIONE - et ole varmasti yksin kun kerroit kaljan hajun ällöttävän!

Mies kaatoi eilen pöydälle vahingossa kaljapullosta osan ja se haju leijui keittiöön asti! Minä sitten rätillä ja tolulla perässä desinfioin ettei jää se kauhea lemu koko kämppään....

Tupakka on toinen, melkein pahin, kaikista ällöhajuista tällä hetkellä, ja kun mies ei tajua ettei auta että pesee kädet kun tulee tupakalta, minä haistan sen vaatteista, hiuksista, parrasta, jokapuolelta!

Joten pistämpä pienen GALLUPIN KOSKIEN MIEHESI TUPAKOINTIA!

Eli polttaako ja jos niin aikooko lopettaa/vähentää ennen uuden tulokkaan syntymää?

Meillä kun tämä on ollut puheena jo pitkään, mutta mies pitää päänsä eikä edes keskustele lopettamisesta, saati vähentämisestä.....

Autossa polttamisen olen kieltänyt sillä joudumme varmasti reissaamaan sekä minun että hänen autossa enkä halua että vauva altistuu ollenkaan tupakansavulle!

ENSISÄNGYSTÄ oli puhetta, itse ostin kirpparilta sellaisen soikean jalallisen rottinkikorin jonka mies maalasi valkoiseksi ja sen aion ottaa meidän sängyn viereen ensipediksi ja pinnis on sitten vauvan omassa huoneessa odottamassa käyttöönottoa.

Ompelin siihen koriin verhon ja pehmusteen eli eiköhän " Möykky" viihdy siellä ekat kuukaudet....

Moniko aikoo vuokrata sen Vaavi-sairaalasängyn?

Siskollani oli se ja muutamalla muulla ja kovasti kehuvat kun on niin helppo siirrellä pyörien takia ja pitää vauvaa lähellä kokoajan sen takia. Meillä on 2 kerroksinen talo ja makuutilat yläkerrassa (ja iso koira alakerrassa...!) joten aiotaan vuokrata se " alakerran-sängyksi" !

Haaveenani olisi Annansilmä-Aitasta (Sokevan) se neliskulmainen rottinkisänky pyörillä, koska itselläni ollut semmoinen vauvana, mutta se meidän alkuperäinen on kierrellyt sukulaisissa ja on ties missä tällähetkellä enkä raaski maksaa uudesta paria sataa....

KANTOLIINOISTA olen kyllä kuullut hyvää mutten taida olla sen " tyylinen" että käyttäisin, joten tyydyn meidän hyväksi havaittuun BabyB. rintareppuun ja sylissä kantamiseen....

Tilanne olisi ehkä eri jos jaloissa pyörisi vanhempia sisaruksia ja tarvitsisi käsiä enempi kun kaksi...:)

Täällä oli aika moni muukin jolla viikot vaihtuu tänään, onnittelut vaan, jälleen lähempänä maalia!

Nyt painun pitkäkseni telkkarin ääreen, olin kaverin luona kylässä päivällä ja sitten vielä erehdyin tuonne perjantain ostoshelv...tti ruuhkaan niin on aika naatti olo! Pienestä saa kyllä väsyn aikaseks nykyään....

( . ) sen verran että vauveli kovasti möyrii kokoajan ja varsinkin tuossa navan kummallakin puolella on välillä semmoinen " koroke" (selkä/peppu?) ja joku (pää...?) painaa kokoajan virtsarakkoon varsinkin istuessa, joten epäilen että roikutaan edelleen pää alaspäin...!

Keskiviikkona olis taas neuvola niin eiköhän se tarjonta tarkennu siellä!

Mukavaa illanjatkoa kaikille!

Pupina & Möykky 33 tasan!

Vierailija
28/28 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]En tiiä mikä sytytys oli, mut tekasinpa sit tuossa illan kähmeissä munkkeja :b Mutu ett puolen litran taikina tais olla ja tein minipieniä -> saa hyvällä omalla tunnolla syyä suihinsa useemman ;)

Ihanaa, akka saa ekat monolliset sukset. Systeri soitti kirpparilla ollessaan, ett ottaako ku oli 9,- yhteensä. Jospa monot on passelit, ku ainaki saman kokoset on talvipopot. Jossei niin sitten laittaa kiertoon ja jatkaa metsästystä. Uutena kunnen viittis ostaa, ku ei tässä iässä kauaa mene.

Sänkyyn tästä jo joutas, mut ekaks isken vähä kommentointeja. .

[color=blue]Tigger [color=violet]rentouttavaa vkloppua, shoppailit varmaan Hesassa?

[color=blue]Sulina [color=maroon]toivottavasti ootte turvallisesti päässeet näihin maisemiin ja toivotan mukavia juhlia :) masun taputtelijoita riittänee ;)

[color=blue]Ardisia [color=violet]hienoa, että oot saanu joululahjat pulkkaan :) otappas kuva joulusista askarteluistas blogiin, kuulostaa hienolle.

Ja nyt alat ottamaan, jos vaan lapsilta pystyt, unoset kesken päivän. Kyllä ne tekemiset kerkee tehä, usko pois. Muistat ainaki ettet kaikkia kaappeja ala jouluksi siivoileen.

*halaa* Mä en oo uskaltanu ihan kaikkee etes aatella mitä synnytys voi tuua tullessaan, just tuon takia, ett aattelisin kaikkia kohtalokkaitakin seurauksia. Mutta muistetaan, että ne on harvinaisia bd bd ja luotetaan ettei satu meiän kohalle.

Tosi löytö kyllä tuo kaukalo :O vaikka en ite meitäkään sen suhteen silti huono-onnisena pidä, koska meillä vastaava tosin kolmisen vuotta vanha saatiin 60 eurolla + viien euron helistinlelu kaupan päälle ja takuu.

[color=blue]Mamm@mia [color=maroon]entäs jos tilaisit ukolles jonku autolehen lahjaksi? Jos tykkää vanhoista niin suosittelen Mobilistia tai jos haluaa tietoa uutuuksista niin Auto Bild sitten. Nää nyt parina esimerkkinä.

[color=blue]Noopu [color=violet]veit jalat suusta ;) tuon lumentulon suhteen.

[color=blue]Äityli [color=maroon]kai sun neuvolassa jossain vaiheessa sentään tihenee käyntien välit? Musta tuntuu, ett mä ramppaan nyt koko ajan, ku kahen viikon välein käyn. Vaikkakin kaikki nyt on menny hyvin (koputtaa puuta. .päätä) niin on se aina huojentavaa kuulla sykkeet.

[color=blue]Nenn [color=violet]kitos ku kerroit mistä olit ostanu ne ihanat norsuvaatteet. Harmitus, kunnei oo likelläkään Stockaa. Jospa törmäisin niihin jossai muualla.

Me saatiin akalle lahjotuksena " naapurilta" ammeteline. Se miekkonen oli ite tehny sen ja oli tosi hyvä. On ollu lainassa ja nyt siinä on vähä ruostetta, ku ukko unohti sen ulos. .meinas kyllä, että sen voi maalata. Toivotaan niin.

Ihanasti kirjotit tuosta lapsien huomioimisesta, varmasti villakoirat unohtuu, jos katsoo silmiin :) Mistähän luin joskus, että lapset ei muista sitä oliko koti puti puhdas lapsuudessaan vaan leikit, halaukset, iltasadut jne. Tosi harmi kunnen muista miten oli sanasta sanaan, koska omin sanoin kuulostaa tönköltä.

[color=blue]Hermione [color=maroon]hehee vai moottoriturpa asustaa teilläki :D meiän akkakaan ei oo muuten hiljaa ellei kato teeveetä tai nuku. Ruokapöydässä yrittää olla suht hiljaa, mut sekään ei aina riitä tälle äitille :/ Ukko tuumaski tänään mulle, ett mitä sä tiuskit tai jotain, ku istuin tietokoneella ja tappelin Ifin tilauksen kanssa. Akka muka häiriköi mun ajatuksia.

Eli tän äipän suun sais kans teipata aika ajoin nykyään.

[color=blue]Lydi@ [color=violet]meillä oli puhetta ukon kans tänään akan hoitoon viemisestä ja isyyslomasta ja kaikkee tätä koskevasta. Niin ukko mietti, ett miten mä saan vietyä akkaa hoitoon peipin kanssa :O Musta ei ainakkaa nyt ajatus tunnu mitenkää ufolta, senku otan muksut autoon ja vien akan hoitoon. No, katotaan miten se sit käytännössä menee. .

Mulla ei synnytyksen jälkeistä masennusta ollu, mut " tarvittaessa" osaan. Olipa järkevästi sanottu, no kummiski tunneihminen oon ja jos tulee murheita niin paha tapa on jäähä vellomaan niitä liian kanssa. Pelkäsinki vähä akkaa oottaessa, että entä jos iskee sitten masennus, ku on vähä taipuvainen siihen. Olinki sit päinvastoin tosi tosi onnellinen. Muistan varmaan aina, ku menin jälkitarkastukseen niin lekuri kysy vointia ja vastas sitte ensin ite " ett näkeehän tuon jo päälle päin kuinka hehkun onnea" .

Elä laita pörssiin myyntiin vaan purat tänne ja tarvittaessa neuvolassa tuntemuksia niin kyllä se pääkoppa " puhistuu" *halaa*.

[color=blue]Mirabella [color=maroon]akka kuuluu lasten kirjakerhoon että videokerhoon, Johannasta oon eroomassa ja sit jälelle jää Uudet Kirjat kerho. Ukko on monasti kironnu mun kerhointoiluja niiden paljouden vuoksi, vaikkei joudukkaa peruutuksia hoitaan.

[color=blue]Monttu [color=violet]hienoa, että saat olla kotona :)

[color=blue]Elin@ [color=maroon]onneks ukkos kuuli sun huhuilut saunasta :O mä erehyin oleen pitkästä pitkästä aikaa ylälauteilla. Vaikka oli juomista niin huteran puoleisen olon sain.

[color=blue]TupakkaG: [color=violet]aina on ukko polttanu, mut minä en. Mua se ei häirihe. Jos ukko polttaa autossa niin aina akkuna raollaan eli ei savut tuu sisälle eikä missään nimessä karista ku ulos. Samate tumpit lentää sinne. Eli mitään ei kyllä käryä pirssissä. Tuhkakupissa on kolikoita tai karkkia :)

Autossa ei polta, jos akka kyytissä. Joskus vaan kyläajossa muutamat henkoset tupakin lopusta.

[color=darkviolet]Ukko muka kattelee elokuvaa ja alko tuhina käymään tuossa sohvalla. Mulla alkaa ottaan selkään tää könötys, joten lähen suosiolla peiton alle.

Kauniita unia kaikille.