Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marraskuisten perjantai

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

anyaralle ja kumioravalle suurensuuret onnittelut!!! Ihanaa (kateellisena)

Viimeyönä heräsin aika nappakkaan kipeään suppariin kahden aikaan, mutta ikäväkyllä jatkoa ei seurannut :(

No eihän vielä ole edes laskettuaikakaan mennyt! Malttia, malttia... psyykkaa itseään.

Jaksuja kaikille!! Etenkin CC!! (halaa)

äitikki rv 39+5

Vierailija
22/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi kaikki. eli mullakin on/oli laskettu aika marraskuussa. nyt on jo 2 päivää yli. ongelma olis se et mun vauva on iso. rv 34 arvioitu 2.6 kg. oon ensisynnyttäjä ja pelkään et jos menee tosi paljon yli, vauva kasvaa liian isoksi enkä jaksa sitä synnyttää. miksi niiden pitää turhaan pitkittää synnytystä joka saattaa johtaa sektioon ellei vaavi mahdu enää ulos??

mun oma olo on liitoskipuja lukuunottamatta fyysisesti loistava (olosuhteisiin nähden) =) eli harkkasuppareita on pari per päivä mut ei mitään kunnollisia, vaikka mitä tekisin (siivous, sauna,seksi ja reipas kävely) saunasta se vaan innostuu... =(

kerttu rv 40+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas meitä on täällä odotuspuolella kaksi vähemmän. =) Onnellinen olen teidän puolesta, kyllä me perässä tullaan! Ehkä kuitenkin vasta joulukuun puolella...

Täällä aika moni pelkää vauvan kasvavan liian suureksi, lohdutukseksi voin sanoa, että vauva ei enää kasva samaa vauhtia rv39 jälkeen, vaan kasvu hidastuu, eli ei välttämättä tule niin isoa vauvaa kuin alunperin on luultu. Sitten oma kokemus on se ettei aina voi luottaa tehtyyn kokoarvioon. Mun tuttavilla ja sukulaisilla on heittäny aika reippaasti nuo kokoarviot. Peräti kilon heittoa ollut ja molempiin suuntiin. Eli vauva ollutkin kilon isompi kuin arvioitu ja äiti joutunut hätäsektioon tai vauva on ollut pienempi ja mahtunut syntymään normaalisti. Eli ite en hirveesti laita korvan taakse noita tehtyjä kokoarvioita. Katotaan sit kun vauva on syntymässä, että mahtuuko vai ei. Kaikki tietysti yksilöllistä.

Monikohan saa viikonloppuvauvan?? Ainakin toivon että CC pääsee kärsimyksistään! *halaus* Kokeile CC konttia lääkärin vastaanotolle, jos siitä olis apua. Tsemppiä!!

Hyvää viikonlopunalkua kaikille!!

Vierailija
24/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tänään sanottiin siitä, kun arvelutti, kuinka synnytys siten sujuu, kun lantioni ei ole ihan normi mittainen ja vauvan kokoarvio oli se 3,6-3,8kg nyt (41+2), että kuitenkin vauvan kokoa tärkeämpää tarjonta. Lääkäri sanoi, että aika isokin vauva tulee ahtaasta lantiosta, jos tarjonta on hyvä ja supistukset kunnollisia.

Mun työkaverin tyttärelle kävi niin, että tämä äiti on hyvin kookas ja lantio myös senmukainen, lapsi oli syntyessään vain 2,9kg, mutta sektiolla lopulta syntyi, kun kanavassa halusinkin kääntää päätään ja oli tulossa kasvot edellä.

Luotetaan me vaan luontoon ja ammattitaitoisiin kätilöihin ja lääkäreihin. Ei murehdita viimemetreillä turhia =o)

Mulla on pitkästä aikaa olo, että kyllä tästä vielä jotain tulee, vaikka niiiiin usein olen ollut varma, ettei vauva synnykään. Kun olen tätä jo jaksanut 41 viikkoa, niin ei se viikkokaan mua enää lannista. Mutta jotenkin tuntuu, että vois olla, ettei enää ensi tiistaina tarvis sinne polille mennä, josko tämä vaikka lääkärin käsittelyn jälkeen ymmärtäis syntyä viikonloppuna.

Annitanni80

Vierailija
25/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea jakautuneille, anyara ja kumiorava!! Hienoa.

Täällä eilen illalla alkanut hillitön ihon kutina sai tänä aamuna minut soittamaan ensin neuvolaan ja sitten päivystykseen josta käskivät saapua naistenklinikalle heti tarvittaviin verikokeisiin. Siellä menikin melkein koko päivä, hyvin tutkivat. Kokeet, käyrät ja lääkäri. Raskaushepatoosia ei ole eli labrat ok ja pääsin takaisin kotiin, ottamaan vauhtia synnytykseen. Paikat kuulemma sillä lailla mukavasti kypsyneet että lääkäri ei uskonut kauaa menevän. Painoarvio vauvasta 3,7 kg eli helpotus sekin mahan kokoon katsoen voisi uskoa minun synnyttävän noin 3 vuotiaan kokoisen vauvan. Nyt helpottunein mielin jaksan odotella että alkaa tapahtumaan...suippareita kaikille toivoen silvain 39+5

Vierailija
26/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä täällä roikun koneen ääressä kun ei vaan nukuta..

on oudon pirteä olo, tein just äsken huomiseksi ruokaa ja nyt juon itse teetä..

pieniä vihlontoja esiintyy alavatsalla, yks tuttu oli nähny unta et mie lähen tänä yönä synnyttämään..toivottavasti ennustus toteutuu. =)

mut eipä nyt muuta kun jatkan kuulostelua olotilani suhteen..