Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuisten perjantai

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähden nyt sinne äitipolille yliaikaiskontrolliin. Tulen sitten kertomaan mitä sanivat, jos kotiudun vielä. Ihan on sellanen tunne, että ei ne mua sinne vielä ota.

Annitanni80 41+2

Vierailija
2/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei toivoakaan...

Ei minkään valtakunnan tuntemuksia... MItähän sitä tekis? kaikkea " kokeiltu" , minä kun en niihin ässiin kyllä ole edes uskonutkaan. Ehkä tuolla masussa on niin hyvä olla ;) Saan varmaan sen joulukuun vauvan - no eipä tuonne kohtuun kukaan vielä ole jäänyt, joten annetaan asioiden tapahtua omalla painollaan (yrittää uskoa tuohon itsekin) ;)

Tytöt heräs seiskalta ja nyt katsovat lastenohjelmia. Ajattelin hyödyntää ajan ja syödä ensin itse ja antaa neidoille evästä vasta sitten. EIlen askarreltiin tyttöjen kans joulukortit, hienoja tuli. Nyt kun vain tulis kylmempiä ilmoja, et sais leivinuunia lämmittää, niin pääsis tekeen pipareita.... Sekin vain taitaa olla toiveajattelua. Onhan täällä vielä lunta maassa, mut ei varmaankaan sunnuntain jälkeen, kun 8 lämpöastetta lupaa... ARGHHH!

Miulla ehtii tuo laitokselle mukaan otettavan kassin sisältö muuttua, kun mennään eteenpäin. LÄhinnä tuo käsityöpuoli - vaihdoin vauvan tossut vaunujen kuomuneteen laitettavaan verhoon. No, verhohan on tehty. Eilen löysin kirjastosta vanhasta lehdestä ohjeen barbien mekkoon, nyt aion virkata niitä pari, tyttöjen joulupakettiin. Virkkauskin alkaa jo sujua, kun tässä odottaessa on aikaa kulutettava ;)

Masussa tilanne ennallaan. Illalla ei taas tahtonut tuo 174 senttisen vatsaontelo riittää - samalla rutis alaosasto ja kylkiluut ;) Ei taida hänellä olla vielä liian ahdasta, kun äiti yrittää sopeutua suoristautumalla ääriasentoon.... Limatulpasta ei tietoakaan, tosin ei aiemminkaan. Pää oli sentään jo vähempi heiluvainen, mikä on hyvä, kun aiemmin kummallakin on heilunut vielä viimeisellä käynnillä ennen syntymää. JOs vaikka pääsis lyhyemmällä maratonilla tällä kertaa...

Mut nyt vuoroa muillekin!

Hyvää perjantaita kaikille tasapuolisesti!

--Mirpa ja masukki--

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siitä ollaan yhteenä kappaleena, ja suht järjesä vielä( pieni pelko et kohta se järkki pettää).Tavallinen tylsä päivä on tulossa: esikko koulussa, pienemmat hoidossa.......

Eilinen joululahja galluppi:ehkä joku helistin ostetaan vauvalle.Meillä menee aika paljon rahaa lasten lahjoihiin kun näillä kolmella on ihan kivat toiveet,ja lisäksi on 5 kummilasta, ikä 1v-15v, joten...

Nyt vuoroa muille, kijoitelkaa, kirjoitelkaa, kivaa tietää ettei ole yksin tässä tilanteessa.

Matushka ja rv 39+3

Vierailija
4/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin täällä olen vielä yhessä kasassa, esikoinen käy hermoille koko ajan ja kun ite oon aivan väsynyt niin sehän tekee kaikki mahdolliset pahat kun en jaksa häntä viihdyttää koko ajan..

alkais jo tää synnytys..pitää kohta lähtä viemään lapsi tarhaan kävellen, täytyy toivoa että alkais supistelemaan..

mut ei nyt muuta..

zadu81 rv40+2

Vierailija
5/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta myös täältä

Viime yönä sai taas vaihteeks ravata veskissä pisulla monta monituista kertaa, nukuin sellasia tunnin pätkiä vain, mutta olo on kuitenkin yllättävänkin pirteä tällä hetkellä, esikoinen heräs klo 6 ja alkoi katselemaan telkkaria, kuopus nous sitten siinä vähän vailla 7.30 ja itse nousin kunnolla sängystä sit 8 aikaan, lapset katsoivat nätisti piirrettyjä.

Kuopuksen vaipan vaihdon jälkeen pitikin alkaa sitten tekemään aamupuuroa, pitkästä aikaa kotonakin ja ihan kohta pitäs sitä mennä syömään kun on vähän jäähtynyt.

Enää reilu ½ tuntia niin miehen vieressä alkaa soimaan herätyskello =D, sitten onkin melkeen jo mun aika lähteä hakemaan äidiltäni autoa että pääsen ostoksille ex-anoppini kanssa.

Tosin vituttaa että työnantaja oli maksanut kuulemma liikaa äitiyspvärahoja ja niitä nytten sitten peritään palkoista pois, MITÄÄN MULLE ILMOITTAMATTA, pahoittelivat vain kun itse selvitin asiaa eilen että miten puuttuu yli 100¿ palkasta, no onneks sain lainanlyhennyksen poistettua tältä kuulta ja vielä vain muutaman tunnin varoituksella ja nyt jos tulee hätä niin saan sentään veljeltäni lainattua rahaa, seuraavat rahat meillä tulee kuun vaihteessa mutta sekin on vain n.100¿ että sillä ei juhlita kun laskutkin pitäs maksaa, onneks on vielä tulossa veronpalautukset pelastamaan vähän tätä katastrofia, saamme molemmat mieheni kanssa palautuksia, seuraava palkka on onneksi normaali kun pyysin että perivät vasta siitä palkasta seuraavan kerran noita liikamaksuja joka tulee pari pvää ennen joulua, saan siis palkan 2 kertaa kuukaudessa.

No kohta ollaan Kelan rahoilla, eka kerta taitaa tulla tammikuun alussa.

No sitten tähän omaan napaan, närästyskin astuu näköjään taas kuvioihin, ihme että vasta tässä vaiheessa, onneks on Rennietä kaapissa, vauva suht rauhallinen mutta muistaa kyllä ilmoittaa masussa olostaan millon milläkin tavalla. Olo välillä todella väsynyt ja välillä sitten taas aivan ylipirteä, tänään mennään siinä puolivälissä varmaankin.

Nyt sen aamupuuron kimppuun, nami

RV 39 (Enää vko laskettuun)

Vierailija
6/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sitä herättiin uuteen aamuun. Vauvan tulosta ei taas mitään merkkiä. Eilinen ilta oli aivan kauhea. Vauva rupesi melskaamaan tuossa kuuden maissa illalla kun lähdimme kauppaan. Pyöritteli varmaan päätänsä tai muuta mukavaa tuolla alakerrassa koska vihlaisut olivat aivan kammottavia. Oli todella vaikeaa raahautua sinne ruokaostoksille ja sieltä pois. Matkanteko oli ehkä noin 0.0002 km/h. Vauva jatkoi tota melskaamistaan aina iltamyöhäiseen asti. Kyllä siinä rupesi pinna olemaan aika tiukalla. Melkein napsahti kun mies tuli jotain naureskelemaan viereen. Minulta itseltä oli kyllä nauru aika kaukana. Hyvähän se on vauva liikkuu niin ei tarvitse olla huolissaan siitä. Voisi vain jotenkin hieman tasapainottaa noita liikuntasessioitaan. Saattaa olla tosi hiljaa vaikka kuinka ja kauan ja sitten pitää tollaisia monen tunnin jumppatuokioita jolloin möyrintä on aivan jatkuvaa. Huah!

Tuleeko muille paljon ahdistelupuhelinsoittoja? Minulle pääsääntöisesti nuo isovanhemmat pommittaa kysymyksillään. Tietysti heidät on valjastettu esikoisen lapsenvahdiksi joten kyllähän hekin ovat koko ajan valmiustilassa. Kaikista pahin on kuitenkin isäni, joka kysyy joka kerta kun soittaa, että koska luulet että se nyt syntyy. Argh! Ihan kun nyt en sitä tietoa itsekin haluaisi. Lisäksi hän eilen taas sanoi kuuluisat sanat. Jaa ei mitään tapahtu vai. No ei se sitten varmaan enää tällä viikolla synny. Hei, haloo! Oli torstai. Viime viikolla hän sanoi samat sanat keskiviikkona. Jotain edistystä sillä saralla siis. Ensi viikolla ehkä päästään jo perjantaihin ennen noita pohdintoja.

Huomenna olisi sitten se päivä joten olen itse jo aikojen alussa veikannut vauvan syntymäpäiväksi. Jotain saisi siis pikapuoliin alkaa tapahtumaan...

Rinnuli 40+3

Vierailija
7/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on sitten laskettu aika, ja kovasti odotan että vauva syntyisi. Ajattelin juuri kun esikoinen syntyi 40+6, kuopus 40+3 niin kaiken järjen mukaan tämän pitäisi syntyä tänään...

Vaan eipä taida.

Poika lähtee tänään isällensä koko viikonlopuksi ja huomenna kuopus menee mummin kanssa Ti Ti Nallea katsomaan, niin lapsen hoito olisi järjestetty ja huomenna olisi minun äitini syntymäpäivä, niin se olisi myös hyvä päivä.. Tietty kaikki päivät on sopivia kunhan vain tulisi (varmasti kiroan itseni kun kärvisteln kovissa supistuksissa salissa, että tätäkö sitä toivottiin ja oikein vapaaehtoisesti!!!)

No, neuvola on tänään ja en tiedä onko täällä (ollaan vasta muutettu) tapana laittaa piankin äitipolille zekkaukseen, kun menee yli.

Paineet on vähän koholla ja huimaa ikävästi, ja tuntuu että jalat ei kanna hetkittäin, kävin siitä eilen neuvolassa myös, mutta pissa on puhdas eikä muita oireita, niin pitänee vain kärsiä.

Nyt tilaa muille, ja onnea vauvan saaneille ja supistksia muille muruille!

Saarimar rv 40 tasan

Vierailija
8/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni ei tule ennen yhtä, vaikka kuinka väsyttäisi. Ehkä sitä ajatuksetkin jo harhailevat ja mietiskelee kaikenlaista... Ja sitten 6.30 jälkeen uni ei taas tulekaan. Kohta neuvola, muuten olisin kyllä jo uudestaan nukkumassa, minulla kun on siihen vielä mahdollisuus ensimmäistä odottaessani...

Kurkkukin oli taas viime yönä kipeä ja nyt epämiellyttävän karhea. En muista koska olisin sairastanut flunssaa, mutta tietysti se nyt tulee kun vähiten kaipaisi!

Vauva melskannut puoli seitsemästä lähtien, yllättävän reippaasti on tänä aamuna liikenteessä. Yleensä aamusin tuntunut kovinkin uniselta ja virkistynyt sitten iltaa kohti.

Olen vielä välttynyt häiritseviltä jokojoko kyselyiltä. Jotenkin tuntuu, että kaikki kaverit eivät edes uskalla soittaa, vaikka minusta olisi ihan virkistävää jutella ja kuulla heidänkin kuulumisiaan.

Lähden tästä siirtyilemään kohti neuvolaa, katsotaan onko siellä mitään uutta.

Justi + Rölli 39+3

Vierailija
9/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sataa, masentavaa!!

Täällä samanlaiset kuulumiset kuin muillakin. Ei mitään, ei kertakaikkiaan mitään! =( Kuin joku jo kirjoittikin, niin näitä sanoja saa varmasti katua, kun synnytyssalissa on tuskissaan. Eipä kerrota kellekään meidän toivomuksista... =)

Tänään olis taas neuvola ja olen eilisestä asti miettinyt verenpainettani, niin arvatkaa onko se taas koholla. Mutta jos muuta ei ilmene kieltäydyn menemästä polille (sinne 100km) kun kerran käytiin siellä tiistaina " ihan turhaan" . Olihan se kiva käydä näin viime metreillä ultrassa ja saada varmuus siitä että vauvalla kaikki ok. Kuitenkin mulla on nyt alkanu pyöriä päässä ajatus siitä, että mitä jos meille ei synnykään terve lapsi. Mitä sitten?! Eikä nekään ajatukset mun verenpainetta laske... Huoh! Ottaa aivan voimille.

Palailen neuvolan jälkeen... Muillakin oli tänään neuvola, tulkaahan kertomaan kuulumisia!

rusina 40+1

Vierailija
10/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin kuulostaa samalta mulla kun monella muulla. Rinnulin kans samanlaisia sairaan kipeitä vihlasuja etten meinannu koskarista pois päästä. Meillä oli miehen kans super riita ja sen kunniaks lähin 11-v kans ulos syömään ja joululahjaostoksille ja samalla vietiin tyttö reeneihin.

Me riidellään tosi harvoin, aiheena siivous ja rahan käyttö. Mut sit kerran vuodessa pamahtaa.

Onneks tajus pyytää anteeks ja saatiin riita sovittua.

Oma napa: tosiaan kipu on yltynyt sietämättömäksi alavatsassa sekä selässä. Istumisen jälkeeen tuntuu kuin välilevy tms olisi selässä niksahtanu ja en pääse heti liikkeelle kun jalat meinaa mennä alta ton selän takia.

Suonenveto myös alkanu taas vaivata öisin ja muutenkin ei saa oikein kunnolla nukuttua kun joka paikka särkee.

Kyllä kauhistuttaa jos tuonne joulukuun puolelle menee.

Ja puhelisoittoja ja viestejä satelee, sekin vielä.

Yritetään kestää vielä tovi....

40+4

Vierailija
11/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvata, että alkaa tympimään kun taas supisteli koko yön ja kun aamu alkaa valkenemaan niin kaikki tuntemukset ohi. Ei ollu esikoisesta tämmöistä ei, vaan kun supistuksia alkoi tulemaan niin se oli menoa silloin se, mutta tämä raskaus on muuta toista.

Unet jäi vähiin ja sen kyllä huomaa taas, kun hermo kiristyy ihan pienestä. Joo.o alkaa olla aika valivali nää mun kirjoitukset, joten poistun syömään, jos siitä tulisi parempi mieli.

Kaikille muruille ja muillekkin odottajille ja kärsijöille mukavaa viikonlopun alkua!

tv 40+2

Vierailija
12/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vieläkin yhtenä kappaleena. Huomenna olisi lääkäriaika, jossa katsotaan onko kaikki hyvin... Ja saattavat ottaa minut sisään, jos on paikat auki. Viimeksi oli parille sormelle auki, mutta saas nähdä nieleekö lääkäri puheensa ja passittaa mut kuitenkin kotiin. Viimeisiä viedään, ja niin tuskaisia!

Muillakin on näköjään paljon noita vihlaisuja, niin myös täällä. Vauva on ollut koko raskauden ajan todella aktiivinen kokoajan, ja nyt loppua kohden on vain hiukan rauhoittunut. Välillä möyrii niin paljon, että itku simmussa saa kestää kipuja.

Tänään aamulla taas irtosi oikein kunnon läjä limatulppaa, sitä on tullut jo niin kauan, etten pitdä sitä minään merkkinä. Esikoisesta meni tulppa, kun oikeita supistuksia oli tullut parin tunnin ajan ja se meni ihan kokonaisena.

Eilen oli todella tuskainen päivä. Sattui niin paljon, vauva painaa aivan mahdottomasti ja selkä on sökönä. Makasin koko päivän sohvalla ja katsoin Prison Breakia ja Six Feet Underia (mun lempparisarjat, tuleeko näitä Suomessa?) ja jos piti käydä vessassa tai keittiössä, konttailin menemään. :/ Ei jalat kantaneet. Toivottavasti keho kestää synnytyksen.

Eilen oli puhetta huonosta olosta, kuvotuksen tunteesta ja siitä, että on maha sekaisin. Täällä myös! Mitä te pystytte syömään? Minulla ainoa asia, mitä oikeasti pystyy ilman etomisen tunnetta syömään on piparit... :) Onneksi isukkini lähetti minulle piparkakkumaustetta, niin olen tehnyt niitä kunnon varaston jo valmiiksi. Mikään muu ei tunnu maistuvan.

Alanpas tässä katsomaan vaikka telkkaria vaihteeksi. Kertokaahan neuvolakuulumisia! :) Ja jaksamisia kaikille.

CC 39+6.

Vierailija
13/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä kävi, niinku aavistelinkin.

Vauva voi hyvin, joten kotiin laittoivat. Mua kyllä alkoi hirvittää, kun lääkäri sanoi vauvan kokoarvioksi koneen mukaan 3,6kg, mutta käsituntumalla 3,8kg!!! Mulle kun synnytystapa-arviossa sanottii, että normaalikokoinen vauva mahtuu syntymään ja toi nyt kyllä jo kuulostaa aika isolta, varsinkin, jos saa vielä kasvaa.

Seuraava kontrolli kun on ensi tiistaina ja jos vauva edelleen voi hyvin, niin käynnistellään 42+2 eli ensi viikon perjantaina!!!

On kyllä aika nihkeää.

Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että vähän ahtaammastakin lantiosta mahtuu tulemaan isokin vauva, jos kaikki muu on kunnossa. Hyvät supistukset, oikea tarjonta ym Ei siis syytä huoleen.. Vai niin.

Alakerta: 2cm auki, kaulaa jäljellä 1cm ja pehmentynyt. Tuostakin lääkäri sanoi, että oikein hyvä tilanne, kun on kyseessä ensisynnyttäjä.

Puhelinterrorista: Kyllä on havaittu. Mutta hyväähän ihmiset sillä vaan tarkoittavat.

Nyt lähden naapurin rouvan kanssa pienelle kävelylle. Jospa se edes vähän vauhdittais hommaa =o)

Jaksuja kaikille. Mä taidankin olla yksi jo pidemmälle ehtineistä =o)

Annitanni80 41+2

Vierailija
14/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olen kauhean flunssan kourissa, nenä tukossa ja yskin keuhkojani pihalle. Lisäksi yöt ovat olleet jo viikon ajan aika kamalia öisen kurkkukivun kanssa... Tämähän se tästä puuttuikin. Nyt ahdistaa, että miten sitä jaksaa synnyttää tällaisessa flunssassa. Astmaatikkokin olen, mutta onneksi keuhkot ovat jo paremman oloiset. Toivoa saattaa ettei pienokainen nyt synny ennen laskettua eli sunnuntaita, että olisi vähän paremmalla tolalla tämä flunssa. Mitenköhän se vaikuttaa siihen vauvaankin, kun olen kipeä sen syntyessä, saako heti elämänsä ensimmäisen flunssan myös? :( Kuulemma tämä flunssavirus on sitkeä... plaah!!! Ei ole kuumetta vaikka olo on juuri sellainen tönkkö kuin olisi vähän lämpöä.

Eilen neuvolassa kaikki hyvin, pieni ei ole laskeutunut vieläkään, kai se sit laskeutuu siellä synnärillä??? Esikoinen oli jo kuukautta ennen synnytystä lähtökuopissa :)

Nyt on alkanut olemaan häpyluun takana vihlovaa kipua, etenkin kun nousee istumasta seisaalleen ja kävellessäkin. Eli jospa se on nyt ruvennut sitä oviaukkoa maailmaan ehtimään :)

CC kysyi näkyykö prison break tai six feet under täällä. Näkyvät kyllä nimillä Pako ja Mullan alla. Itse olen koukussa tohon Pako-sarjaan.

Ei muuta kuin tsemppiä kaikille!!!

Minea75 rv 39+5

Vierailija
15/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaita kaikille :)

Meillä menikin viime yö synnärillä. Eilen oli aamusta asti sellasta " juilimista" alavatsalla ja ei mitään ruokahalua. Sitte illalla supparit muuttui säännöllisiksi ja niitä tuli jotain 7 minuutin välein. Päädyttiin sitte lähtemään sairaalaan kun tota jatkui yli kolme tuntia.

Puolen yön maissa oltiin siellä ja siinä heti otettiin käyrät ja loppuyö yritettiin siinä nukkua että aamulla katellaan mikä on tilanne. Supparit (yllätys, yllätys) tasoittu tollaseks juilimiseksi mutta oltiin siellä aamuun, jotta lääkäri katsoi mikä on tilanne.

Kohdunsuu auki 1cm (ekakertalainen olen) ja kun tutkimus tehtiin sekä yöllä mennessä että aamulla, niin ne on kyllä aiheuttanu ihan kohtuullisesti suppareita sen jälkeen ja nyt aika kivuliaitakin...

Lääkäri kysyi halutaanko lähteä kotiin odottelemaan että synnytys lähtee kunnolla käyntiin (kuulemma ihan mukavasti alkutekijöissään on jo, mutta tässähän voi kestää vaikka muutama päiväkin että etenee...) vai kokeillaanko olla ekana sairaalassa jonku aikaa. Me kun asutaan vartin ajomatkan päässä sairaalasta, päädyttiin mieluummin lähtemään kotiin että saan kunnolla levättyä ja yritettyä syödä. Kun ruokahalu on edelleenkin aivan nollassa ja vatsa ei meinaa pitää oikein mitään sisällä. Täytyy jotain pientä yrittää kuitenki saada syötyä että ei mee voimat ihan täysin jos tässä menee vaikka muutama päivä vielä.

Mutta toki toivotaan että vaikka tänään jo päästäis lähtemään takasin sairaalaan ja siis oikein SYNNYTTÄMÄÄN tällä kertaa.

Sinällään sairaalakäynti oli oman mielenrauhan kannalta tosi hyvä juttu kun tsekattiin kohdunsuun tilanne ja samoin pariin kertaan vauvan käyrät, tasaisesti siellä pikkusen sydänäänet naputti ja muutenki vauva on ollu ihan tosi pirteänä. Eli hyvin hän siellä jakselee.

Jees, mutta nyt ei muuta kun lämmintä suihkua noihin alaselkää vihloviin suppareihin ja pientä kävelylenkkiä iltasella jos (tod näk kun)täällä kotosalla vielä ollaan.

Toivotaan suppareita kaikille meille niitä kaipaaville, meitä alkaakin olla jo aika monta jotka jo kovasti oottaa että pääsis synnyttämään! :)

Piparminttu 40+6

Vierailija
16/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Tulihan se sieltä!! Maanantaina klo 03.33 syntyi meidän oma kulta, pituus 51 cm ja paino 3475 g. Täydellinen pakkaus kerta kaikkiaan!

Sunnuntaina oli pitkin päivää kovia supistuksia, mentiin Kättärille mutta lähettivät taas kotiin - jo toinen kerta. Ei ollut vauva edes kiinnittynyt / laskeutunut vielä... Oltiin tunti kotona ja kello 19.30 poks vaan, lapsivedet meni! Siitä sitten täytyikin lähteä ambulanssilla sairaalaan, en saanut nousta ylös ettei napanuora luiskahda. Synnytys oli raju, mutta melko nopea.

Kättärillä toivuttiin perhehuoneessa kolme päivää ja eilen päästiin kotiin. Iskän kanssa ollaan niiiiin pähkinöinä että en olisi edes uskonut kuinka sekaisin sitä voikaan omasta vauvasta olla!!

Toivon ihan hirveästi voimia vielä teille kärvistelijöille - minullakin meinasi usko loppua moneen kertaan! Kuten muutkin on toistellu, palkinto on kaiken sen odotuksen arvoinen!

Anyara 75 (jonka baby syntyi rv 41+2)

Vierailija
17/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri mitään uutta tällä rintamalla. Vauvan pää ollut th:n mukaan syvällä lantiossa jo varmaan viimeisen kuukauden... Painoa tullut 1400 g viikossa, yhteensä 17 kg. Kokonaismäärä aika paljon mun mielestä, mutta en tunnusta mässäilleeni tavallista enempää... Eikä siitä ole kyllä mitään huomautettukaan. Mun painon nousu ollut muutenkin aika erikoista, joskus (kuten 2 edellistä viikkoa) pysynyt pitempäänkin samana ja sitten tulee kilo lisää, että hups vain... Nyt tosin tuntuu turvotus nousseen jo kasvoihinkin, aiemmin ollut vain sormissa ja varpaissa. RR 124/79, kohdunpohjankorkeus 32. Kyllä neuvolasta tsempit toivoteltiin, mutta ensi to aika kuitenkin varattuna... Toivottavasti ei tarvitsisi enää sinne mennä!

Justi + Rölli 39+3

Vierailija
18/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli yllättäen ok. Verenpaine laskenut tiistaista, pissa puhdas, paino laskenut 400g, sf 34cm, painoarvioksi 3,5kg. Sydän sykki mukavasti, mutta ei ole ihan vielä täysin lähtökuopissa. Maanantaiksi uusi aika verenpainekontrolliin, vaikka oli nyt taas ihan hyvä. No, jos vaikka pääsisi synnyttään ennen sitä. =)

Ei kai tässä sit muuta..

rusina 40+1

Vierailija
19/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyvin, paineet laskenut, paino laskenut 2oog vaikka tuntuu, että turvotusta on enemmän, vauvalla tosi rauhalliset sydänäänet, 128 taisi nukkua. Ainoa josta huolissaan hemoglopiini oli laskenut ja oli vain 115, kyllä sillä vielä synnyttää...

Ensi viikolle aika vielä ja vasta kun 10 päivää yli on äitipoli. Toivottavasti ei sinne asti tarvii mennä.

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille ja supistuksia...

Saarimar rv 40 tasan

Vierailija
20/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se vauva meillekkin tuli sitten! vkolla 39+3 ke 22.11 klo 11.02 syntyi poika(!!! en usko oikein vieläkään!pitää oikein tarkistaa) paino 4168g pituu 54cm.

kaikki meni hyvin, mutten oikein vieläkään osaa ymmärtää miten kahden synnytyksen jälkeen kolmas voi olla niin erilainen ja ilouutisena kaikille kärvistelijöille, lähteä käyntiin ilman mitään varoituksia!!

kirjoitan joskus synnytysosioon meidän stoorimme, mutta pakko sanoa tässä vielä niille jotka pian(jee!) pääsevät tositoimiin, tämä vauva lähti syntymään tavallisena " eisetänäänkäänsynny" yönä niin että kun kahdelta heräsin ekoihin suppareihin, neljältä oltiin jo laitoksella. niin, mies hieroi illalla tunnollisesti akupisteitä ja jalkateriä ja kantapäitä mmmmmm... ja sitten päälle kivaa s:ssää...siillä se.

nyt heräs ihana vauveli, tissua suuhun!

kumiorava ja poika 2pv kotona ollaan!