Saako työttömien kurssilta poistua hammaslääkäriin?
Kommentit (13)
Tietysti saa, kuten olla poissa sairauden vuoksi, mutta eri asia onko korvattavaa.
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin saa.
Jos tulee karenssi? Ei työttömällä ole varaa lipsua näistä säännöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin saa.
Jos tulee karenssi? Ei työttömällä ole varaa lipsua näistä säännöistä.
Ei tule.
Mutta se hammaslääkärillä käynti ei voi kestää koko perjantaita tai maanantaita.
Varmaankin pitää esittää todistus käynnistä/ sairaslomasta kuten työpaikallakin. Myös sen kurssin aluksi on pitänyt kertoa millä syyllä kurssilta saa olla poissa ja miten poissaolot kuitataan. Jos ei ole kerrottu, pitää kysyä.
Mä olin joskus vuosia sitten jollain te-tston järkkäämällä kurssilla. poistuin paikalta yhtenä päivänä koska olin valvonut koko edellisen yön sairaan koiran kanssa enkä vaan jaksanut, ja toisen kerran lähdin koska piti hakea koira kotoa kun meille meni siivooja. No problem. Kai se riippuu kurssin pitäjän innosta ilmoitella työkkäriin ja sitten taas te-virkailijan innosta olla veemäinen. Täällä meidän alueella ei ainakaan ole ollut mitään veemäisiä tyyppejä. Toki ei mun toimeentulo olis ollut yhden tai kahden päivän korvauksesta kiinni, eikä tuollaisesta mitään karensseja tule, tolla uhkailu on jo harhaanjohtamista.
Ja kai sitä voi varmuuden vuoksi etukäteen kysyä jos epäilyttää?
Tuleehan siitä hammaslääkäri ajasta muistutus tekstiviestillä , joten sen voi näyttää opettajalle. Että on oikeasti menossa hammaslääkäriin .
Olisiko liian hurja ajatus kysyä tätä kurssin vetäjältä.
No ei todellakaan karenssia tule pakollisen ja lyhytaikaisen poissaolon vuoksi.
Jos ei pääse osaksi päivää paikalle niin jollekkin tuli poissaolo kun ei ollut sairaslomatodistusta. Jos ei pääse osaksi päivää paikalle niin kannattaa vaihtaa työtoiminta päivä jollekkin saman viikon toiselle päivälle ja tietenkin pitää sopia etukäteen.
Toinen vaihtoehto on soittaa olevansa sairaana niin ettei menetä sen päivän päivärahaa. Kolme päivää voi ohjaaja antaa sairauslomaa.
Ilmoitat ja pyydät luvan opettajalta. Ihan on työpaikkaan verrattavat säännöt.
No tietenkin saa.