Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikkien asiakaspalveluiden jatkuva "ruuhkautuminen"

Vierailija
10.03.2023 |

Miksi nykyään kaikkien tahojen (oli sitten pankki, sähkölaitos, kauppa, mikä tahansa yksityinen yritys tai julkinen toimija) asiakaspalvelut ovat aina "väliaikaisesti ruuhkautuneita"? Tuntuu että tämä "ruuhkautuminen" alkoi koronakeväänä kolme vuotta sitten - muotoilu antaa ymmärtää että kyseessä olisi hetkellinen tilanne, vaikka jatkuu oikeasti näköjään vuosia.

Esimerkiksi S-pankin asiakaspalvelussa on nyt ollut oikeasti kohta kolme vuotta ilmoitus "Asiakaspalvelussamme on tällä hetkellä ruuhkaa, ja myös verkkopankin viesteihin vastaaminen vie nyt tavallista kauemmin."

Helen on toinen ihan mahdoton, yritin olla yhteydessä e-laskun tilaamisen ongelman kanssa, mutta mitään kautta ei enää sinne saa yhteyttä, nettisivujen viestiominaisuus on otettu pois käytöstä ja puhelimella ei pääse läpi yhteenkään palvelunumeroon.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisessa kirjakaupassa on vuosien jono ennen kuin vastaavat viesteihin. Netin lautta ei kannata tilata. Synttärilahjaksi tilaamani kirja tuli kolmen vuoden kuluttua.

Vierailija
2/8 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot työolosuhteet, huono palkka, liian vähän työntekijöitä, kovat paineet. Ei ole mikään koronan tuoma asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökunta vähennetty minimiin.

Vierailija
4/8 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään tehdä työ mahdollisimman vähällä työvoimalla.

Erikoisin ruuhkautuminen on Helsingin Sanomien mielipideosiossa. Siellä kommenttien tarkastaminen ruuhkautuu välillä niin, että kirjoittamiselle pannaan kokonaan stoppi. Ruuhka ei koske kaikkia uutisia, vaan vain niitä, joita koskevia kommentteja Hesari haluaa säädellä. Lopulta uutisessa on vain muutama kommentti, kun harva jää odottelemaan osion aukenemista. Yksi eilinen uutinen on yhä niin ruuhkainen, ettei sitä voi kommentoida vieläkään.

Vierailija
5/8 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa on oikeasti töissä ehkä 1-2 ihmistä ja homma on tehty tarkoituksella mahdollisimman hankalaksi, koska kenenkään ei haluta tuonne soittavan tai muutenkaan olevan asiakaspalveluun yhteydessä. Asiakaspalvelu on vain nimellistä ja välttämätön paha, johon ei haluta panostaa ja asiakkaiden toivotaan hoitavan itse asiansa itsepalveluna netissä. Asiakaspalvelu on yritysten mukaan hyviä säästökohteita yhdessä siivouksen kanssa. Siivouksen voi yrityksen mukaan hoitaa ilmainen harjoittelija tai hommaan pakotettu työtön ja asiakaspalvelun hoitaa siis itsepalveluna.

Vierailija
6/8 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on totta. Sitten joskus, kun saat jonkun kiinni muistetaan aina pyytää asiakaspalautetta. Kehitämme palveluitamme, jep aina vaan huonompaan suuntaan. Mitään palveluitahan ei juuri enää ole. Nuo sähköyhtiöt ovat varmasti tällä hetkellä pahimmasta päästä. Sähköpostia ei voi lähettää ja puhelimella tuntien jonot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun/jos lopulta saan puhelimella asiakaspalvelijaan yhteyden, olen alkanut kysyä, onko hän ainoa asiakaspalvelija, koska jonottaminen kesti niin kauan.

Vierailija
8/8 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa on oikeasti töissä ehkä 1-2 ihmistä ja homma on tehty tarkoituksella mahdollisimman hankalaksi, koska kenenkään ei haluta tuonne soittavan tai muutenkaan olevan asiakaspalveluun yhteydessä. Asiakaspalvelu on vain nimellistä ja välttämätön paha, johon ei haluta panostaa ja asiakkaiden toivotaan hoitavan itse asiansa itsepalveluna netissä. Asiakaspalvelu on yritysten mukaan hyviä säästökohteita yhdessä siivouksen kanssa. Siivouksen voi yrityksen mukaan hoitaa ilmainen harjoittelija tai hommaan pakotettu työtön ja asiakaspalvelun hoitaa siis itsepalveluna.

Eihän noissa sähköyhtiöissä voi hoitaa asioita edes netin kautta. Ainakin Vattenfallilla näät vain kulutuksen. Et pysty edes viestiä laittamaan. Et pysty perumaan esim. sopimusta.