Mies ilmoitti, että ovat lähdössä kaveriporukalla spontaanisti tänään kaupunkilomalle 3 päiväksi. Ei kysynyt etukäteen
Saisiko teidän mies tehdä tällaista? Olen aika raivoissani nyt kun jään sitten koiran kanssa kahdestaan kotiin ja mies ryyppää jossain Dublinissa.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde ei ole vankila ja jos nainen näkee sen verkkona, jonka voi viskoa miehen päälle estämään tätä elämästä, niin silloin miehen kannattaakin lähteä ja lujaa.
Niinpä!
Miltähän näistä suomitantoista tuntuisi, jos heidän täytyisi pyytää miehiltään lupa Italian matkoilleen?
Kyllä vähän ihmeissäni olisin. En kyllä kieltämään lähtisi mutta voisin kyllä loukkaantua noin lyhyestä varoajasta vaikka tuo mies lapseton onkin, vapaa menemään. Mutta ei tekisi noin.
Ollaan nyt yhdessä yhdistetyllä kaupunkilomalla ja työmatkalla. Haluaa minut mukaan reissuille.
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti pettää.
Millaisissa suhteissa te oikein elätte että tää on näin pomminvarma tosiasia? Ei mulla kävisi mielessäkään elää suhteessa jossa loma kavereiden kanssa tarkoittaa ehdottomasti pettämistä. Tosi absurdia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti pettää.
Millaisissa suhteissa te oikein elätte että tää on näin pomminvarma tosiasia? Ei mulla kävisi mielessäkään elää suhteessa jossa loma kavereiden kanssa tarkoittaa ehdottomasti pettämistä. Tosi absurdia.
Naiset ovat vainoharhaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole jännää, että osa miehistä käyttäytyy kuin sinkut, vaikka olisivat parisuhteessa (on jopa perhettä!)? Miksi heillä ei ole kykyä nähdä, että he ovat nyt parisuhteessa tai ovat vanhempia, jolloin oletusarvona on, että asioista keskustellaan ja ilmoitetaan hyvän aikaa ENNEN kuin matkaan lähdetään ja otetaan se kumppani huomioon?
Ei tota tekevien ihmisten pitäisi mennä parisuhteeseen.
Yksinkö miehet ovat parisuhteessa?
Ei toki, mutta harvemmin olen kuullut, että parisuhteessa oleva äiti tai nainen lähtee tyttöjen matkaan Dubaihin vaikkapa 2 päivän varoitusajalla. Tai lähtee vaan jonnekin ilmoittamatta kumppanille.
Haha täältä löytyy. Ei kyllä Dubaihin koska riistomaa, mutta juuri viime viikolla keksin lähteväni seuraavana päivänä moikkaamaan kaveriani Brysseliin. No toki kerroin kumppanille, mutta edellisenä iltana ja en tosiaan kysynyt lupaa :D sanoi että pitäkää kivaa.
No hän on tottunut meininkiini eikä meillä ole koiraa, se on minusta se iso ero apn tilanteeseen. Että joutuu yksin ja oletusarvoisesti hoitamaan yhteisen vastuun.
Riippuu niin paljon tilanteesta, miten ottaisin uutisen vastaan.
1. Jos olisi lapsia ja niin kuin onkin, olisin aika vihainen, jos mies ilmoittaisi lähtevänsä seuraavana päivänä reissuun spontaanisti --> epäkunnioittavaa, mies ei ota huomioon toiveitani ja perhettä.
2. Jos olisi lapsia ja niin kuin onkin, ja jos mies kysyisi, mitä ajattelisin huomisesta yllätysreissusta kavereiden kanssa --> olisin väsähtänyt, hieman kateellinen mutta hänen puolesta iloinen, että pääsee reissuun. Kysyminen tuntuisi hyvältä ja osoittaisi, että miehellä on harkintakykyä, hän arvostaa minua ja ymmärtää perheen olevan molempien vastuulla, eikä siitä noin vain saa poistua.
3. Jos meillä ei olisi lapsia, ja mies lähtisi yllättäen reissuun --> ihan sama kysyisikö vai ei, jos meillä kerta ei ollut mitään suunnitelmia. Hänellä on oma elämä elettävänä, minulla omani. Ollaan paljon yhdessä, mutta koen, että parisuhteessa tärkeää on tukea toisen unelmia ja mahdollistaa toiselle asioita, jotka tekevät puolison iloiseksi.
Missään kolmessa skenaariossa en pelkäisi pettämistä. En pidä sitä mahdottomana, mutta en kovin realistisena. Jos niin tapahtuisikin, en voi asialle mitään.
Jos se on miehen koira, vie se kenneliin ja relaa itsekin. Jos se on sun koira, niin mikä ongelma? Jos koira on yhteishuoltajuudessa, niin miehen olisi pitänyt varmistaa että sinä olet paikalla hoitamassa koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde ei ole vankila ja jos nainen näkee sen verkkona, jonka voi viskoa miehen päälle estämään tätä elämästä, niin silloin miehen kannattaakin lähteä ja lujaa.
Niinpä!
Miltähän näistä suomitantoista tuntuisi, jos heidän täytyisi pyytää miehiltään lupa Italian matkoilleen?
Kun on hoidettavia, tässä koira, tai meillä lapset, niin joo, on varmistettava toiselta, että onnistuuko hoito. Muutenhan on kyseessä eläintensuojelurikos tai lasten heitteillejättö, jos molemmat vain lähtevät.
Ja normaaleihin käytöstapoihin kuuluu kumppanilta kysyä, että onko suunnitellut tähän jotain, ja kertoa suunnitelmasta heti kun tietää.
Sukupuoli ei liity asiaan mitenkään.
Nainen 43 kirjoitti:
Saa mieheni lähteä koska tiedän että on uskollinen.
Niinhän sulle ehkä uskotellaan.
Miehen ei tarvitse akalta lupia kysele senkun lähtee ja nauttii. Akka taas ei lähde mihinkään se on varma .
Ja miehen ei tarvihte olla akalle uskollinen jos ei halua ja huvita.
Minulle olisi ihan ok, lapset jo muuttaneet pois kotoa ja koirien kanssa pärjään vallan mainiosti. Reissataan muutenkin paljon erikseen, itse olen lähdössä viikon päästä viikoksi matkoille ilman miestäni.
Ymmärrän myös tuollaisen ex tempore -tempaisun. Dublin on ihan kiva paikka ja pubeja riittää.
No pitäisi mainita ennen kuin alkaa lentolipuja varata, jos teillä yhteinen koira. Että hoidatko viikonlopun. Mutta tee sinä sama tässä joku viikonloppu, lähdet omaan reissuun, lähtiessä ilmoitat.
Vierailija kirjoitti:
Jestas. Miksei voisi lähteä, jos ei ole lapsia tai muita yhteisiä huollettavia, eikä muita aiemmin yhdessä sovittuja menoja?
Löysätkää sitä pipoa nyt vähän.
Tv. N58, kohta 30 vuotta naimisissa
En jaksaisi elää noin turvattomassa liitossa.
Tykkään, että tehdään lähes kaikki yhdessä. Ei ole mitään eri matkoja. Ollaan viiskymppisiä.
Mun mies saisi kyllä lähteä, ihan milloin vaan viikonlopuksi reissuun. Kunhan auto (meillä vain yksi) jää kotiin. Ja on koira ja teini-ikäinen lapsi.
Eihän aikuisen tarvitse tietenkään kysyä lupaa saako lähteä reissuun joten sinäänsä outo tuo kysymys, että saako muiden miehet tehdä tuollaista. Itse olen valinnut puolison joka ymmärtää ottaa myös puolisonsa huomioon eikä tee tuollaisia päätöksiä keskustelematta asiasta.
Jos tuollainen on yleistä, ei ihme, että puolet asioista päättyy eroon.
Eihän tuossa olla sitouduttu toiseen. Kaverit menee edelle.
Kertokaa nyt joku tyhmälle, mitä keskustelemista tuollaisessa reissussa on. Mä kykenen ymmärtämään, että halutaan, että kysytään, onko ok lähteä, mut mitä keskusteltavaa siinä on? Aikuinen ihminen on aikuisen ihmisen luota pari päivää pois.
Ja siis, vastaako joku muka tuollaiseen onko ok -kysymykseen, että ei oo ok? Itselle ei kyllä tulisi mieleenkään.
Omat reissut saa loppua, kun perhe on perustettu.
Mutta kukin toki valitsee juuri omalle tyylille parhaan puolison.