Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ilmoitti, että ovat lähdössä kaveriporukalla spontaanisti tänään kaupunkilomalle 3 päiväksi. Ei kysynyt etukäteen

Vierailija
10.03.2023 |

Saisiko teidän mies tehdä tällaista? Olen aika raivoissani nyt kun jään sitten koiran kanssa kahdestaan kotiin ja mies ryyppää jossain Dublinissa.

Kommentit (175)

Vierailija
121/175 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat menossa ryyppäämään ja huo*iin. Ei kannata olla tuollaisen miehen kanssa, löydät kyllä paremman.

Nyt nämä sun pettämisjutut eivät ota oikein tulta alleen. 

Ketjun pointti on nyt ehkä enemmän se, saako lähetä varoittamatta. Sinä taidat olla enemmän sitä koulukuntaa, joka kieltää mieheltä kaiken vapaa-ajan ja voi aina käyttää tekosyynä pettämissyytöksiä. Mustasukkaisuus on sairaus. 

Vierailija
122/175 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas. Miksei voisi lähteä, jos ei ole lapsia tai muita yhteisiä huollettavia, eikä muita aiemmin yhdessä sovittuja menoja?

Löysätkää sitä pipoa nyt vähän.

Tv. N58, kohta 30 vuotta naimisissa

Onko koira kenties miehen tai molempien yhteinen? Ei voi silloin yksipuolisesti sanoa heippa, vaan pitää sopia hoidosta, kuten lasten kanssa.

Jos toinen on kotona, niin ei siinä silloin tarvitse erikseen mitään sopia hoidosta. Eri asia on, jos ap:lla olisi ollut jotain menoa sovittuna jo aikaisemmin.

Tietenkin pitää sopia. On todella ylimielistä ja väärin toista kohtaan ajatella, että itsellä on oikeus mennä, kun kumppani kuitenkin hoitaa kotiasiat. Male priviledge.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/175 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten estät, jos mies ei ole alle 18-v?

Ei lähettänyt kirjallista anomusta ajoissa että saako lomaa joten anomus on hylätty

Vierailija
124/175 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä pitänyt vaivautua varmistamaan onko ok. Ei kyse ole luvan saamisesta vaan parisuhteessa on toisen huomioimista varmistaa onko ok olipa koiria, lapsia tai ei.

Lapsia en suosittele tuollaisen tyypin kanssa tekemään, jonkun pitää olla aina hoitamassa eikä hoitoapuja saa edes rahalla nopeasti.

Vierailija
125/175 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko koiralla joku erityistä huomiota ja hoitoa vaativa sairaus, vai miksi on niin raskasta jäädä koiran kanssa kahdestaan?

Ainakin sähköherkkyys, levottomat jalat, kevätmasennus ja kakka kovalla vois olla.

Vierailija
126/175 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla parempi olo kun ulkoilet koiran kanssa. Ukko tulee turvoksissa takasin ja tukka kipeä, luotto tapissa /: Sinä säteilet raikkaan ulkoilun ansioista.

Vierailija
127/175 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en puolestani ymmärrä, että parisuhteessa vain "ilmoitetaan" että lähden tunnin päästä kavereiden kanssa muutaman päivän reissulle. Mutta toisaalta tämä tietty riippuu ilmoituksen tavasta.

Mun mieheni on lähtenyt kavereiden kanssa herätematkalle, mutta tapa jolla se ilmoitettiin, oli ihan OK. Tuli soitto jossa kerrottiin, että kaverit ehdottivat tämmöistä ja hän haluaisi mennä, mutta oliko meillä jotain tähdellistä kun halusi tarkistaa, ettei unohtanut jotain. Ihan samanlailla meillä ilmoitellaan ja varmistetaan, että on toiselle OK jos halutaan jonkun kaverin kanssa yllättäen mennä leffaan töitten jälkeen.

Vierailija
128/175 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas. Miksei voisi lähteä, jos ei ole lapsia tai muita yhteisiä huollettavia, eikä muita aiemmin yhdessä sovittuja menoja?

Onko koira kenties miehen tai molempien yhteinen? Ei voi silloin yksipuolisesti sanoa heippa, vaan pitää sopia hoidosta, kuten lasten kanssa.

Jos toinen on kotona, niin ei siinä silloin tarvitse erikseen mitään sopia hoidosta. Eri asia on, jos ap:lla olisi ollut jotain menoa sovittuna jo aikaisemmin.

Mulla on koira eikä tulisi mielenkään varata mitään reissuja kysymättä puolisolta käykö hänelle koiran hoito silloin ja silloin. Jos hänelläkin on menoa, niin sitten vien koiran hoitolaan ja joskus vien hoitolaan vaikka puoliso olisi kotona. Koira oli mulla jo ennen yhteenmuuttoa enkä ole koskaan ajatellut, että puolison pitäisi hoitaa sitä samalla tavalla kuin minä vaikka koirasta tykkääkin. Hoitovastuu on minulla, kuten aina on ollut. 

Vierailija
129/175 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö oikeasti ihan kaikkeen kysyä lupa?

Ilmoitin miehelleni, että haluan mennä Pori Jazzeille parhaan ystäväni kanssa ja ostin liput. Mies kertoi ilmoitusluontoisesti, että on kavereiden kanssa mökillä nämä kaksi viikonloppua kesällä. Meillä on koira ja lapsi. Ollaan puolisoita, ei toistemme vanhempia eikä kaikkeen tarvitse kysyä lupaa.

Tässä varmaan lähinnä on ongelma että mies ilmoitti lähtevänsä TÄNÄÄN, ei puolen vuoden päästä mökille tai Poriin. 

Vierailija
130/175 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu myös esimerkiksi taloudellisesta tilanteesta tällaiset... Jos on rahasta tiukkaa eikä olla pystytty tyyliin uutta pesukonetta ostamaan hajonneen tilalle ja toinen pistää rahansa matkusteluun, niin no way in hell!

Niin, pistää OMAT rahansa matkusteluun. 

Vierailija
131/175 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on selvästi joku katkera kotihiiri, joka ei halua miehensä viettävän hauskaa kavereidensa kanssa. Kannattaa varmaan päästää mies vapauteen.

Hauskaa kavereiden kanssa tyypeillä on yleensä tili nollilla loppukuusta. Eli kannattaa todellakaan vapauttaa, tuollaisen kanssa ei yhdessä säästetä yhteistä kotia.

Vierailija
132/175 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu myös esimerkiksi taloudellisesta tilanteesta tällaiset... Jos on rahasta tiukkaa eikä olla pystytty tyyliin uutta pesukonetta ostamaan hajonneen tilalle ja toinen pistää rahansa matkusteluun, niin no way in hell!

Ja toinen sitten kustantaa arjen elämisen, kun miehen rahat ovat menneet baarireissuihin. Hienoa.

Vierailija
133/175 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ilmoittaisin spontaanisti, että parisuhde oli nyt sitten tässä.

No se olisi varmasti paras vaihtoehto molempien kannalta.

Vierailija
134/175 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin pitää sopia. On todella ylimielistä ja väärin toista kohtaan ajatella, että itsellä on oikeus mennä, kun kumppani kuitenkin hoitaa kotiasiat. Male priviledge.

Meillä on muksut jo sen verran isoja, että ei vaadi mitään erityistä hoitoa kunhan varmistaa, että ruokaa on tarjolla. Jos ei itsellä olisi mitään menoa, niin ei haittaisi lainkaan rouvan spontaani viikonloppureissu. Ja vaikka itselläkin olisi, niin aika hyvin pystyttäisiin varmasti sumplimaan tilanne. 

Tietenkin eri asia on, jos näitä tulee pari kolme kertaa kuukaudessa.

Vierailija
135/175 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies saa matkustella ilman, että kysyy minulta lupaa. Riittää, että hän kertoo minne ja milloin lähtee ja tulee. N31

Vierailija
136/175 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ei tarvitse kysyä suominaiselta lupaa mihinkään. Ja se nyt vain on fakta. :) M27

Vierailija
137/175 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies teki tuota kun olin raskaana ja lapsemme oli pieni. Joka perjantai suihkun jälkeen laittoi puoli pulloa partavettä ja kavereilleen naireskeli miten "vanhemmat naiset tykkää kun hänellä on parta." Minun kuullen siis. Mulle ivallisesti sanoi että tee sä mitä haluut mä lähen nyt radalle. Erohan siinä tuli hyvin pian. En ymmärrä miten voi miehet olla niin itsekkäitä ja ilkeitä. Jatkavat poikamieselämää kuin ennenkin. Miksi sitoutuvat ja menevät naimisiin kun eivät kykene olemaan kotona yhtäkään viikonloppua? Ai niin, ku kaverit toimii samalla tavalla. 

Vierailija
138/175 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai aikuiset ihmiset tarvitse tai vaadi toiselta lupaa tuollaiseen.

Mielestäni parisuhteeseen kuulu hyvä keskustelutaito. Tai tämän evään ainakin laitan ja olen laittanut poikieni reppuun.

Aikuinen ei vain ilmoita lähtevänsä.

Vierailija
139/175 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa se mies muka teki?

Vierailija
140/175 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toinen sitten kustantaa arjen elämisen, kun miehen rahat ovat menneet baarireissuihin. Hienoa.

Tottakai, koska akan velvollisuus on elättää perhe ja miehen oikeus on jatkaa poikamieselämää vaikka olisi jo naimisiin menty ja lapsikin jo olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi