Janne ja miljonäärien luottokortti.
Jannella, 35, on miljonäärien luottokortti kertoo nyt, miten absurdeja asioita sillä saa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009428095.html
Noniin, mitäs mieltä jutusta? Rikkaista ja Rahattomistakin tuttu Uotin pariskunta halunnut kertoa IS:lle rahalla mälläilystään. Lopuksi toki pakollinen "vähän hävettää" -niin varmaan.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuosta kaverista kortteineen herää säälin tunteita.
Itse kyllä ennemmin ryystäisin samppakaljaa luksushotellissa kuin ulisisin vauvapalstalla heti aamusta :D
Mut kyl ne toimeentulotuet sieltä taas tulee, tsemiä!
No miksi sitten uliset?
Siksi koska ei ole varaa ryystää samppakaljaa luksushotellissa.
Voipi olla, että esim. Herlinin perijöilläkin on tällainen Amex, mutta voisitteko ikipäivänä nähdä heitä ilta-sanomissa kehuskelemassa asiasta? Never, sanon mä.
Joo sai jutun perusteella vähän vähä-älyisen kuvan siis tuosta lopusta varsinkin kun hän harmitteli, että saa rikkaana ilmaisia asioita mm. amexillaan ja köyhät eivät saa mitään ilmaiseksi... siis hän maksaa 3500 kortista joka vuosi ja voi halutessaan hakea jonkun "20" e arvoisen (jos sisältäisi myyntiverot ja katteet) aamiaiskassin, mitä ei taida tulla haettua x 365. Sit hän sai käyttää 1200 e tiettyihin ravintoloihin. Tosi jän nä, ei varmaan ole amexilla mitään diiliä noiden ravintoloiden kanssa, että he saa osan siitä max 1200 eurosta. Ja sit jotain "haluan matkustaa thaimaaseen mustalla mersulla" -palveluita. Ei saakeli, siis ymmärrän, että joku haluaa maksaa pakettimatkoista vähän enemmän, mutta eihän se ole mikään etu että sulle järjestetään kallis matka, minkä itse maksat kuun loppuun mennessä ja tietenkin se amex kerää voittoja siitä. Nuo lentokenttien sopimukset eri loungeihin, no voi jösses, silmänkääntötemppu. Janne ei selvästi ole mikään businessmies vaan perijä.
T. Pelkkä yrittäjän vaimo
Vierailija kirjoitti:
Joo sai jutun perusteella vähän vähä-älyisen kuvan siis tuosta lopusta varsinkin kun hän harmitteli, että saa rikkaana ilmaisia asioita mm. amexillaan ja köyhät eivät saa mitään ilmaiseksi... siis hän maksaa 3500 kortista joka vuosi ja voi halutessaan hakea jonkun "20" e arvoisen (jos sisältäisi myyntiverot ja katteet) aamiaiskassin, mitä ei taida tulla haettua x 365. Sit hän sai käyttää 1200 e tiettyihin ravintoloihin. Tosi jän nä, ei varmaan ole amexilla mitään diiliä noiden ravintoloiden kanssa, että he saa osan siitä max 1200 eurosta. Ja sit jotain "haluan matkustaa thaimaaseen mustalla mersulla" -palveluita. Ei saakeli, siis ymmärrän, että joku haluaa maksaa pakettimatkoista vähän enemmän, mutta eihän se ole mikään etu että sulle järjestetään kallis matka, minkä itse maksat kuun loppuun mennessä ja tietenkin se amex kerää voittoja siitä. Nuo lentokenttien sopimukset eri loungeihin, no voi jösses, silmänkääntötemppu. Janne ei selvästi ole mikään businessmies vaan perijä.
T. Pelkkä yrittäjän vaimo
Tämä. En olis halunnutkaan.
Mieshän on ollut tavistöissä puolustusvoimissa eli vaikka sitä rahaa on, niin töitä yhteiskunnan ylläpitämiseksi on tehty. Tähän harva elämäntapatyötön pystyy, koska he laskevat, että työnteko estää elämästä omannäköistä elämää.
Ei ollut musta amex van ihan normi amex oli aikoinaan duunin puolesta, oli muuten paska kortti kun ei kelvannut missään.
Kyllä tää Janne on outo tapaus, tulee mieleen vanha miljoonäärij jusssi tv sarja. Ei normi älyllä varustettu ihminen hakeudu lehtiin ja telkkariin kehumaan että varaa on, ei taida olla kuitenkaan varaa kertoa paljon sitä varaa oikeasti on, jos on ollenkaan. Ainakaan talonsa puolesta sitä ei näyttäisi olevan.
Taas meni osalla haukkumiseksi. Miksi? Fiksu pariskunta, eivät todellakaan leuhki rahoillaan. Ihanaa että jollain on rahaa paljon. Itse saan 2500€ kuussa käteen ja saan kaiken tarvittavan.
Vierailija kirjoitti:
Voipi olla, että esim. Herlinin perijöilläkin on tällainen Amex, mutta voisitteko ikipäivänä nähdä heitä ilta-sanomissa kehuskelemassa asiasta? Never, sanon mä.
Rikkaita on moneen lähtöön. Esimerkkinä Unelma-asunto Espanjassa -ohjelma. Osa on rahakkaista ostajista on vaatimattoman oloisia taviksia ja selkeästi mukavia ihmisiä. Sitten on se marginaali. Kävin tsekkaamassa yhden Face-profiilin ihan vain katsoakseni, onko oikeastikin käsittämätön narsistinen kuvotus. Joo, on. Uskomatonta suoltoa seinän täydeltä. Ihmiseltä, jolla todellakin olisi varaa olla ystävällinen _kaikille_. Mutta ei.
Kylmä tyyppi. Ei näkynyt onnellisuutta hänen silmissään.
Vierailija kirjoitti:
Taas meni osalla haukkumiseksi. Miksi? Fiksu pariskunta, eivät todellakaan leuhki rahoillaan. Ihanaa että jollain on rahaa paljon. Itse saan 2500€ kuussa käteen ja saan kaiken tarvittavan.
Tyhjätaskuja keljuttaa, kuten aina kun joku poikkeaa heidän alaluokkaisesta elämäntyylistä.
Vierailija kirjoitti:
No hus hus pois siitä itseään kehumasta! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjätaskuja keljuttaa, kuten aina kun joku poikkeaa heidän alaluokkaisesta elämäntyylistä.
Olen mielummin köyhä kuin onneton. :)
Vierailija kirjoitti:
Yltä päältä tatuoidut kananpersetukat täällä taas lempipuuhassaan, eli toisten ulkonäköä haukkumassa.
Ja sinä yhdyt kuoroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuosta kaverista kortteineen herää säälin tunteita.
Itse kyllä ennemmin ryystäisin samppakaljaa luksushotellissa kuin ulisisin vauvapalstalla heti aamusta :D
Mut kyl ne toimeentulotuet sieltä taas tulee, tsemiä!
Itselle ei nuo alkomaholit maistu mutta toki luksushotelleissa on välillä kiva käydä. Toimeentulotuista en tiedä mitään.
Onhan se outoa, että on niin paljon rahaa, että ei ole tarpeen tehdä palkkatöitä ja silti tekee. Taitaa mies katsella tätä maailmaa vähän toisella tavalla kuin 200 000 työtöntä, jotka ilmoittavat, että ei ole kivaa duunia tarjolla, en pakkoahae mihinkään.
Kait te tiedätte ketkä sinne puolustusvoimiin jää töihin? Ne jotka ei muualla pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua! Tuo pariskunta nimenomaan leuhkii rahoillaan. Miksi olisivat muuten osallistuneet Rikkaisiin ja rahattomiin ja nyt vielä oikein paskalehdessä?
Kannattaa mällätä ja nauttia. Geenit ei selkeästikään ole parhaat. Näyttää kokmevitosena jo viisikymppiseltä ja suvunkin kohtalo. Ei ilmeisesti tee lapsiakaan. Kerranhan täällä eletään, eikä kukaan tiedä kuinka kauan. Ihan fiksulta vaikutti.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se outoa, että on niin paljon rahaa, että ei ole tarpeen tehdä palkkatöitä ja silti tekee. Taitaa mies katsella tätä maailmaa vähän toisella tavalla kuin 200 000 työtöntä, jotka ilmoittavat, että ei ole kivaa duunia tarjolla, en pakkoahae mihinkään.
Hannuko siellä?
Yltä päältä tatuoidut kananpersetukat täällä taas lempipuuhassaan, eli toisten ulkonäköä haukkumassa.