Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä Torille on tapahtunut?

Vierailija
09.03.2023 |

Viime vuonna viimeksi laitoin jotain myyntiin. Ei silloinkaan kauppa nyt mitenkään vauhdilla käynyt, mutta jotain meni sentään kaupaksi ja tavaroita katsottiin ainakin. Kyselijöitäkin riitti joka sormelle...

Nyt olen laittanut paljon myyntiin - parempilaatuista ja halvemmalla kuin viime vuonna eli sitä ei voi syyttää - eikä tule enää kumpaakaan. Ei ostajia, ei kyselijöitä, ei katsojia.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huutonettikin on ihan kuollut, millän muullakaan tavalla ei näy kauppa enää käyvän. Rahat on sähköyhtiöiden taskussa, mutta he ei osta mitään, loput konmarittaa, joten kaupankäynti on tyrehtynyt aivan kokonaan.

Hankala huutonetistä enää löytää mitään kun ne "osta heti" rätit ja lumput vallanneet ilmoitukset.

Onko mielestäsi jotenkin hankalampaa ostaa osta heti -ilmoituksesta kuin huutaa? Minusta päinvastoin.

Jos sen sijaan rätit ja lumput ei kiinnosta, etsi niistä kategorioista jotka kiinnostavat eikä räteistä ja lumpuista. Aika simppeliä minusta.

Mutta kun ei ole mitään tekemistä HUUTOkaupan kanssa. Mutta on maailmassa monta muutakin pilattua asiaa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Huutokauppa

https://fi.wiktionary.org/wiki/kirpputori

No voe hemmetin hemmetti ja iso rähmä!

Eikö se ole ostajan kannalta PAREMPI jos on se Osta Heti! malli eikä huutokauppa, saat ostoksesi tehtyä heti siihen hintaan (+ postikulut) eikä tarvitse odotella huudon sulkeutumista ja kenties jonkin toisen huutajan kanssa kilpahuutoa joka nostaa hintaa korkeammalle?!

Mä käytän Huuto.netissä monesti korotusautomaattia, asetan katon siihen missä oma kipurajani kyseisen tuotteen tai tavaran hinnan kohdalla menee.

Vierailija
62/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sillä kannalla että jos tavarasta ei mene kaupaksi kohtuullisella hinnalla, se lentää sitten roskiin jos on pakko päästä eroon siitä. Hirveä vaiva myynnissä, pakkauksessa ja postituksessa kuitenkin niin eisitä viitsi tehdä jonkin yhden euron takia. Minimissään 5 euroa pitäisi saada ennenkuin viitsii nähdä sitä vaivaa ja nykyään alkaa sekin tuntua liian vähältä. Melkein mieluummin tekisi jonkun tuotepaketin niistä "rössäköistä" ja kymmenellä eurolla möisi useamman pientavaran paketin.

Ostajan ongelma näissä paketeissa sitten onkin se että sen sisältämän yhden, korkeintaan kahden haluamasi/tarvitsemasi tuotteen sijaan joutuisit ostamaan lisäksi monta muuta jotka sitten ovat täysin turhia ja tarpeettomia. Ostamatta jää, enkä ala neuvottelemaan myyjän kanssa josko saisin ostettua eikseen vain sen yhden tai kaksi tuotetta. Moni myyjä myös selvästi koostaa nämä pakettinsa niin että niissä on juurikin se yksi houkuttava täky ja loput pelkkää roipetta josta hän haluaa itsekin vain päästä eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:ssä on myös sensuuri. Myyvä, erikoinen ilmo poistetaan. Tarkoitus on, että kauppa ei käy. Käytännössä on tasapäistäminen. Kaupan voi säkällä saada.

Vierailija
64/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torilla tavataan!

Vierailija
65/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paikkakunnalta on kaatunut itselleni vakituinen kirppari, joten huolestuttavaan suuntaan tämä Suomen meno vaan menee.

Tuntuu siltä, että suuri epätoivo on tulossa.

Vierailija
66/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sillä kannalla että jos tavarasta ei mene kaupaksi kohtuullisella hinnalla, se lentää sitten roskiin jos on pakko päästä eroon siitä. Hirveä vaiva myynnissä, pakkauksessa ja postituksessa kuitenkin niin eisitä viitsi tehdä jonkin yhden euron takia. Minimissään 5 euroa pitäisi saada ennenkuin viitsii nähdä sitä vaivaa ja nykyään alkaa sekin tuntua liian vähältä. Melkein mieluummin tekisi jonkun tuotepaketin niistä "rössäköistä" ja kymmenellä eurolla möisi useamman pientavaran paketin.

Ostajan ongelma näissä paketeissa sitten onkin se että sen sisältämän yhden, korkeintaan kahden haluamasi/tarvitsemasi tuotteen sijaan joutuisit ostamaan lisäksi monta muuta jotka sitten ovat täysin turhia ja tarpeettomia. Ostamatta jää, enkä ala neuvottelemaan myyjän kanssa josko saisin ostettua eikseen vain sen yhden tai kaksi tuotetta. Moni myyjä myös selvästi koostaa nämä pakettinsa niin että niissä on juurikin se yksi houkuttava täky ja loput pelkkää roipetta josta hän haluaa itsekin vain päästä eroon.

Mäkin harmittelin usein sitä, kun jokin haluamani yksi tavara on osa pakettia. Esimerkiksi jokin kosmetiikkapaketti, useampi vaate tai pino kirjoja. En osta turhaa tavaraa, joten jää sitten väliin.

Vierailija
67/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tällä palstalla käsketään myymään tavaraa jos rahapula vaivaa..

Vierailija
68/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nyt olen laittanut paljon myyntiin - parempilaatuista ja halvemmalla kuin viime vuonna eli sitä ei voi syyttää"

Voit syyttää nimenomaan itseäsi siitä että olet ylihinnoitellut myytävät artikkelit jos ne nyt ovat sellaisia joille ylipäätänsä on kysyntää.

Monet kun yrittävät säästää kaatopaikkamaksuissa laittamalla Toriin myyntiin kaiken sen mitä roskakuski ei suostunut ottamaan mukaansa.

Torissa menee kaupaksi viimeistään seuraavana viikonloppuna kaikki sellainen mikä on hinnoiteltu oikein.

Jos tuote on myymättä vielä maanantaina saat pudottaa pyyntiä ainakin 50% että sille alkaisi löytyä kysyntää. Rinse and repeat.

Uskon tämän, ja kun ilmaiseksi antaa niin jonoa on kymmeniin ihmisiin asti. Mutta valitettavasti noiden ilmaiseksi ottajien yhteistyökyky kokemukseni mukaan liian monella niin huono, että helpompi vaan maksaa jätemaksut. 

- se ulkomaille muutossa ilmaiseksi tavaraa antanut 

Noh, toisaalta en voi ymmärtää ihmisiä, joilla tulee ihan tulipalokiire saada joku asia juuri NYT pois kotoa, eikä voi esim. seuraavaan päivään odottaa. Näitä näkee roskalava-ryhmissä jne etenkin. "Lähtee ensimmäiselle noutajalle". Siis mitä kilpajuoksua oikein kuvittelevat saavansa rikkimeinneisä pyykinkuivaustelineistään ja muusta roskasta. Ja jos on jotain painavampaa tavaraa lahjoittamassa, kirjahyllyjä jne. niin todellakin on ihan reilua antaa aikaa siihen, että saa peräkärryn tai pakettiauton lainaan. 

Koti ei ole mikään varasto ja jos hidastelijaa odottaa ja aina on riski ettei saa kuljetusta. Ei siis sunkaltaisille.

Vierailija
69/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että pula/lama-aikana nimenomaan kirppikset ja käytetyn kauppa kukoistaa.

Eivätkö ihmiset muka enää tarvi ja osta yhtään mitään?

Vai onko kyse turhakkeista: tarpeettomista sisustusesineistä, halvoista kiinarytkyistä jne.?

Itse olen ostanut vuoden aikana paljonkin Facen kirppisryhmien ja Torin tavaroita, myös kivijalkakirppiksiltä. Ostin mökin ja sinne piti hankkia yhtä sun toista tarpeellista.

Vierailija
70/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että pula/lama-aikana nimenomaan kirppikset ja käytetyn kauppa kukoistaa.

Vai onko kyse turhakkeista: tarpeettomista sisustusesineistä, halvoista kiinarytkyistä jne.?

Itse olen ostanut vuoden aikana paljonkin Facen kirppisryhmien ja Torin tavaroita, myös kivijalkakirppiksiltä. Ostin mökin ja sinne piti hankkia yhtä sun toista tarpeellista.

Varmaan tarpeellista ostetaankin, mutta ehkei rahaa ole niin paljon ylimääräiseen kuten johonkin sisustusjuttuihin tai DVD-leffoihin.

Vierailija
71/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kulutus on oikeasti vähentynyt todella rajusti. Olen katsellut kaupoissa, miten ruuhka-aikaan on nykyään väljää käytävillä, ja tänäänkään iltakasilta ei näkynyt kuin muutama nuori kundi energiajuoma/karkkiostoksilla itseni sekä parin eläkeläisen lisäksi.

Torissa oli vielä tammikuussa tarjolla runsaasti kiinnostavia juttuja, mutta eilen kun selailin, pari hassua ilmoa koko ryhmässä!

Vierailija
72/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en nyt ihan väärin muista (olin lapsi silloin), eikö nykyisenlainen kirppisinnostus alkanutkin 90-luvun lamavuosina?

Olihan sitä ennenkin käytetyn tavaran kauppaa, mutta osto- ja myyntiliikkeet taisivat olla se vallitseva muoto. 90-luvulla ihmiset alkoivat myydä oikein urakalla pöytäkirppiksillä, ja sitten tuli itsepalvelukirppikset.

Kirppisinnostus sitten puolestaan tappoi vanhanaikaiset osto- ja myyntiliikkeet, ja lopulta jopa antiikkiliikkeet, antikvaarit, jne.

Tätä ajatellen on tosiaan vähän outoa, että nykyisen kriisin aikaan ihmiset tuntuvat ostavan mieluummin uutta kuin käytettyä.

Vierailija
73/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin hinnat vähentää kaupankäyntiä. Ihan pienetkin tavarat jotka voi kirjeenä lähettää painaa kuitenkin yli 50 grammaa niin tulee 4.20 tai 5.90 postimaksuksi.

Vierailija
74/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postin hinnat vähentää kaupankäyntiä. Ihan pienetkin tavarat jotka voi kirjeenä lähettää painaa kuitenkin yli 50 grammaa niin tulee 4.20 tai 5.90 postimaksuksi.

Osta niitä valmiiksi maksettuja Helposti-kuoria. Niihin voi sulloa max. puoleen kiloon asti tavaraa, kunhan paksuus pysyy max. kolmessa sentissä.

Vierailija
75/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää uskalla ostaa kirppiksiltä. Olen 25 vuotta sitä harrastanut, ja nyt vuoden sisään tullut niin monta rikkonaista tavaraa, että tämä oli osaltani tässä.

Nilkkurit, siistit ja saumat ehjät, jalassa hyvät. Ekalla kävelykerralla kantalaput irti, eli ihan varmasti olivat risat jo myyjällä. Ei ehkä iso vaiva vaihtaa, mutta eka kerta kun tuollaiset osuu kohdalleni.

Porakone, myyjä sanoo toimivan ja antaa testata, lataako akku. Lataahan se, joten kaupat tehdään. Kotona akku täyteen ja eikun poraamaan; käyttöaika on noin minuutin! Lataamaan, taas sama toistuu. Perkele.

Lapselle lähes uusi talvitakki, kaikinpuolin laadukas merkki ja takki. Ei reikiä, ei ötököitä tai muuta vikaa. Vetskari normaali testissä. Ekalla käyttökerralla vetskari jää jumiin, ja koko pska pitää vaihtaa. Kyllä kannatti joo.

En ole ikinä ennen törmännyt tähän, että valehdellaan päin naamaa toimivuudesta, tai jätetään kertomatta korkolapun vaihtotarpeesta. Nyt siitä on tullut lyhyessä ajassa normaalia, joten ostan jatkossa vain uutena tavarani.

Vierailija
76/79 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle lähes uusi talvitakki, kaikinpuolin laadukas merkki ja takki. Ei reikiä, ei ötököitä tai muuta vikaa. Vetskari normaali testissä. Ekalla käyttökerralla vetskari jää jumiin, ja koko pska pitää vaihtaa. Kyllä kannatti joo.

Vaatekaupassa on tapahtunut EU alueella merkittävä muutos kun vaatekaupan ympäristolle vahingollinen tapa tuhota kaikki käsiin jääneet vaatteet alennusmyynnit estääkseen, on aiheuttanut sen verran voimakkaan someraivon ja poliittisen painostuksen että nykyään näitä "viime kauden" vaatteita on pakko myydä suomessakin jos jonkinlaisen verkkokaupan tai outletin kautta sellaiseen hintaan että ne menevät kaupaksi.

Tämän vuoden puolella olen ostanut alennusmyynnistä ensi kesäksi tai talveksi viime vuoden mallistosta 

- tytölle Helly Hansenin untuvatakin 40€ (ovh 99€)

- itselle 2 paria puuvilla/cordura vallushousuja 32€ (ovh 119€)

- 10 000mm vedenpitävällä kalvolla varustetun fleece-pusakan 29€ (ovh 79€)

Tytöllä on pihatakkina paremmin vettä kestävä thinsulate-vuorella varustettu toppatakki joka maksoi viime kesän Boozt-alesta ostettuna 15€. (ovh 59€)

Kun katson näitä torissa myynnissä olevia käytettyjä rättejä ja vertaan niistä pyydettyjä hintoja esim. näihin yllä mainittuihin hankintoihin joissa on täysi vaihto ja palautusoikeus tunnetussa verkkokaupassa niin ei tarvitse harkita sekuntiakaan että ostaisin Torista mitään.

Kun lasten vaatteet jäävät pieneksi, lahjoitan siistissä kunnossa olevat jollekin tuttavalle jolla on sopivan ikäisiä lapsia ellei jotain Ukraina-keräystä tai vastaavaa ole käynnissä.

Vierailija
77/79 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatekaupassa on tapahtunut EU alueella merkittävä muutos kun vaatekaupan ympäristolle vahingollinen tapa tuhota kaikki käsiin jääneet vaatteet alennusmyynnit estääkseen, on aiheuttanut sen verran voimakkaan someraivon ja poliittisen painostuksen että nykyään näitä "viime kauden" vaatteita on pakko myydä suomessakin jos jonkinlaisen verkkokaupan tai outletin kautta sellaiseen hintaan että ne menevät kaupaksi.

Tämän vuoden puolella olen ostanut alennusmyynnistä ensi kesäksi tai talveksi viime vuoden mallistosta 

- tytölle Helly Hansenin untuvatakin 40€ (ovh 99€)

- itselle 2 paria puuvilla/cordura vallushousuja 32€ (ovh 119€)

- 10 000mm vedenpitävällä kalvolla varustetun fleece-pusakan 29€ (ovh 79€)

Tytöllä on pihatakkina paremmin vettä kestävä thinsulate-vuorella varustettu toppatakki joka maksoi viime kesän Boozt-alesta ostettuna 15€. (ovh 59€)

Kun katson näitä torissa myynnissä olevia käytettyjä rättejä ja vertaan niistä pyydettyjä hintoja esim. näihin yllä mainittuihin hankintoihin joissa on täysi vaihto ja palautusoikeus tunnetussa verkkokaupassa niin ei tarvitse harkita sekuntiakaan että ostaisin Torista mitään.

Kun lasten vaatteet jäävät pieneksi, lahjoitan siistissä kunnossa olevat jollekin tuttavalle jolla on sopivan ikäisiä lapsia ellei jotain Ukraina-keräystä tai vastaavaa ole käynnissä.

Luulisi silti, että noillekin vaatteille olisi kohdeyleisönsä käytettyinä vaikka muutamalla eurolla.

Itse ainakaan en ostele mistään outleteista vaan etsin löytöni käytettyinä, tuskin olen ihan ainoa edelleenkään.

Vierailija
78/79 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kaikki into lopullisesti ostamiseen ja myyntiin kun posti nosti hintoja taas ja alko olemaan ihan liian suolaset hinnat postituksesta. Ennen ostin todella paljon Torin kautta.

Asun sellaisella paikalla, että suurin osa ihmisistä ketkä on multa ostanut niin on halunnut postituksen.

Vierailija
79/79 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään moni laittaa tuotteilleen ihan poskettomia hintoja ja olen kyllästynyt säätämään muiden kanssa. Niin moni peruu viime hetkellä tapaamisen, tinkaa liikaa, kyselee jostain kahden euron bodystä kaikki mahdolliset mitat ja kuvat eri valaistuksissa.

Halpakauppoja riittää, mistä voi ostaa ihan upouusia halvemmalla ja paljon helpommalla kuin yksityishenkilöltä, eikä kaupasta ostettaessa tarvitse pelätä huijareitakaan.

Sääli, kannatan kierrätystä ja ympäristöystävällisiä tekoja, mutta koen, että itse en oikeen viitsi enää noita Tori-kuvioita..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän