Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä Torille on tapahtunut?

Vierailija
09.03.2023 |

Viime vuonna viimeksi laitoin jotain myyntiin. Ei silloinkaan kauppa nyt mitenkään vauhdilla käynyt, mutta jotain meni sentään kaupaksi ja tavaroita katsottiin ainakin. Kyselijöitäkin riitti joka sormelle...

Nyt olen laittanut paljon myyntiin - parempilaatuista ja halvemmalla kuin viime vuonna eli sitä ei voi syyttää - eikä tule enää kumpaakaan. Ei ostajia, ei kyselijöitä, ei katsojia.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myynyt mitään, mutta torissa hinnat ovat nousseet pilviin, niissä tuotteissa, mitä itse katselen yli kaksinkertaistuneet. Tuo vaikuttaa katselukertoihin ja tietysti kauppoihin.

Vierailija
22/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun laittaa myyjille viestiä nykyään, niin yksi viidestä vaivautuu edes vastaamaan. Onkohan lama vienyt kauppiaiden kännykät?

Pyydätkö sarjatulella mittaamaan kaikkea mitä et kuitenkaan oikeasti aio ostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun laittaa myyjille viestiä nykyään, niin yksi viidestä vaivautuu edes vastaamaan. Onkohan lama vienyt kauppiaiden kännykät?

Konkarina erotan kyllä ostajat ja "renkaan potkijat"

Vierailija
24/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole myynyt mitään, mutta torissa hinnat ovat nousseet pilviin, niissä tuotteissa, mitä itse katselen yli kaksinkertaistuneet. Tuo vaikuttaa katselukertoihin ja tietysti kauppoihin.

Moni myyjä on tyhmä. Monella on tavarasta sellainen käsitys että kun se kaupassa maksoi x niin kyllä se nyt vasta vähän käytettynä maksaa vähintään sen x. Kun joku tinkii on se suomalaiselle huonoa käytöstä törkeä loukkaus, olihan se hinta tarkalleen mietitty vaimon kanssa kahvipöydässä, siellä missä kaikki viisaus tiivistyy.

Vierailija
25/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ulkomaille muuton vuoksi päätin antaa hyvää ja laadukasta tavaraa ihan ilmaiseksi Torissa. Ajattelin, että on helpointa niin, eti tarvitse vääntää hinnasta ja tavara liikkuu pois nopeasti ja varmasti. Samalla ajattelin, että menee myös hyväntekeväisyydestä ja mulle hyvää karmaa jne. 

Laitoin Toriin selvästi tiedot, että ulkomaille muuton vuoksi annetaan pois mahdollisimman ripeästi, ja tuotteet menee nopeimmalle noutajalle. Ei niin, että varailen Minna-Petterille viikonlopun yli, josko tiistaina ehkä sitten tulisi hakemaan.  Ei myöskään niin, että minä järjestän kuljetuksen. Tuli paljon kyselyitä mutta oli ihan hirvittävää säätöä.

Esimerkki: 

- Hei voisin ottaa nämä. 

- Okei, menevät nopeimmalle noutajalle. Milloin pääset hakemaan? Tässä osoite XX

- No tänään illalla voisin tulla. 

*** klo 19 laitan viestiä*** 

- Hei, oletko tulossa hakemaan tänään?

Ei vastausta klo 21 mennessä. Laitan uuden viestin: 

- Hei, tässä on ollut 20 muuta kiinnostunutta myös ja kuten ilmoituksessani oli ja kuten sinullekin sanoin, menee nopeimmalle noutajalle. Annan nämä nyt seuraavalle. 

*** laitan viestiä tyypille, joka luvannut tulla hakemaan tänään. Hän hakee klo 22. ****

seuraavana aamuna edellinen tyyppi laittaa viestiä, jossa kysyy että onhan tavarat edelleen vapaana ja on kyllä tulosssa hakemaan, mutta pitää järjestää kuljetus kun hänellä ei ole autoja jne. ja on isoista ja painavista tavaroista kyse. Kerron, että meni jo kun et tehnyt niinkuin sovittu. Saan takaisin haistattelua, raivoamista ja epäasiallista käytöstä. 

Lisäksi samasta tuotteesta muilta kyselijöitä, joille olen kohteliaasti vastannut tuotteen jo menneen, tulee yllättävän paljon myös epäasiallista käytöstä johtuen siitä, että en lahjoittanut heille tavaraa ilmaiseksi. 

Lopulta meni hermo niin paljon, että lopuille tuotteista tilasin sortti-noudon, kun en vaan jaksanut sitä säätöä. Sorttinoudosta maksoin siis itse, ja kantajat ihmettelivät, miten näin hyvää tavaraa olen heittämässä pois. En vaan jaksanut sitä ihmisten pas-kamyrskyä. 

Vierailija
26/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huutonettikin on ihan kuollut, millän muullakaan tavalla ei näy kauppa enää käyvän. Rahat on sähköyhtiöiden taskussa, mutta he ei osta mitään, loput konmarittaa, joten kaupankäynti on tyrehtynyt aivan kokonaan.

Hankala huutonetistä enää löytää mitään kun ne "osta heti" rätit ja lumput vallanneet ilmoitukset.

Onko mielestäsi jotenkin hankalampaa ostaa osta heti -ilmoituksesta kuin huutaa? Minusta päinvastoin.

Jos sen sijaan rätit ja lumput ei kiinnosta, etsi niistä kategorioista jotka kiinnostavat eikä räteistä ja lumpuista. Aika simppeliä minusta.

Mutta kun ei ole mitään tekemistä HUUTOkaupan kanssa. Mutta on maailmassa monta muutakin pilattua asiaa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Huutokauppa

https://fi.wiktionary.org/wiki/kirpputori

No voe hemmetin hemmetti ja iso rähmä!

Eikö se ole ostajan kannalta PAREMPI jos on se Osta Heti! malli eikä huutokauppa, saat ostoksesi tehtyä heti siihen hintaan (+ postikulut) eikä tarvitse odotella huudon sulkeutumista ja kenties jonkin toisen huutajan kanssa kilpahuutoa joka nostaa hintaa korkeammalle?!

Vierailija
27/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helen on alkanut tehdä rikosilmoituksia asiakkaista jotka epärehellisesti yrittää muuttaa liittymätyyppiä.

Hyi yök!! Helen näyttää olevan oikein kunnon riistofirma. Ihmiset epätoivoissaan yrittää päästä siitä eroon.

Asiakaspalvelu kuulemma ei toimi, vaan kun itse kypsyin ja vaihdoin yhtiötä, niin kappas: jo tuli aamutuimaan "tarjous" uuteen sopimukseen Heleniltä. En palaa.

Vierailija
28/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huutonettikin on ihan kuollut, millän muullakaan tavalla ei näy kauppa enää käyvän. Rahat on sähköyhtiöiden taskussa, mutta he ei osta mitään, loput konmarittaa, joten kaupankäynti on tyrehtynyt aivan kokonaan.

Hankala huutonetistä enää löytää mitään kun ne "osta heti" rätit ja lumput vallanneet ilmoitukset.

Onko mielestäsi jotenkin hankalampaa ostaa osta heti -ilmoituksesta kuin huutaa? Minusta päinvastoin.

Jos sen sijaan rätit ja lumput ei kiinnosta, etsi niistä kategorioista jotka kiinnostavat eikä räteistä ja lumpuista. Aika simppeliä minusta.

Mutta kun ei ole mitään tekemistä HUUTOkaupan kanssa. Mutta on maailmassa monta muutakin pilattua asiaa.

Eikö se ole ostajan kannalta PAREMPI jos on se Osta Heti! malli eikä huutokauppa, saat ostoksesi tehtyä heti siihen hintaan (+ postikulut) eikä tarvitse odotella huudon sulkeutumista ja kenties jonkin toisen huutajan kanssa kilpahuutoa joka nostaa hintaa korkeammalle?!

Niin ja myyjänä saat tietysti valita laitatko ne myyntiin osta heti vai huutokaupalla!

Tämä on kuin Speden naisen logiikka sketsistä, mutta ilmeisesti ihan tosielämää xD xD

Vierailija
29/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. sori, väärä palsta...

Vierailija
30/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi? Juuri luettelemistasi syistä Huuto.netin myyjän nimenomaan kannattaa myydä tavarat huutokaupalla! Jos se ei ostajalle sovi, hän voi käyttää jotain muuta nettisivustoa.

Vierailija
31/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla mennyt ihan ookoo kaupaksi tavaraa. Tosin vain muutama artikkeli kerrallaan kaupattavana, mutta siltikin. Lisäksi olen ostanut torista ehkä enemmän kuin koskaan. Eli kyllä meillä rahaa on!

Vierailija
32/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ulkomaille muuton vuoksi päätin antaa hyvää ja laadukasta tavaraa ihan ilmaiseksi Torissa. Ajattelin, että on helpointa niin, eti tarvitse vääntää hinnasta ja tavara liikkuu pois nopeasti ja varmasti. Samalla ajattelin, että menee myös hyväntekeväisyydestä ja mulle hyvää karmaa jne. 

Laitoin Toriin selvästi tiedot, että ulkomaille muuton vuoksi annetaan pois mahdollisimman ripeästi, ja tuotteet menee nopeimmalle noutajalle. Ei niin, että varailen Minna-Petterille viikonlopun yli, josko tiistaina ehkä sitten tulisi hakemaan.  Ei myöskään niin, että minä järjestän kuljetuksen. Tuli paljon kyselyitä mutta oli ihan hirvittävää säätöä.

Esimerkki: 

- Hei voisin ottaa nämä. 

- Okei, menevät nopeimmalle noutajalle. Milloin pääset hakemaan? Tässä osoite XX

- No tänään illalla voisin tulla. 

*** klo 19 laitan viestiä*** 

- Hei, oletko tulossa hakemaan tänään?

Ei vastausta klo 21 mennessä. Laitan uuden viestin: 

- Hei, tässä on ollut 20 muuta kiinnostunutta myös ja kuten ilmoituksessani oli ja kuten sinullekin sanoin, menee nopeimmalle noutajalle. Annan nämä nyt seuraavalle. 

*** laitan viestiä tyypille, joka luvannut tulla hakemaan tänään. Hän hakee klo 22. ****

seuraavana aamuna edellinen tyyppi laittaa viestiä, jossa kysyy että onhan tavarat edelleen vapaana ja on kyllä tulosssa hakemaan, mutta pitää järjestää kuljetus kun hänellä ei ole autoja jne. ja on isoista ja painavista tavaroista kyse. Kerron, että meni jo kun et tehnyt niinkuin sovittu. Saan takaisin haistattelua, raivoamista ja epäasiallista käytöstä. 

Lisäksi samasta tuotteesta muilta kyselijöitä, joille olen kohteliaasti vastannut tuotteen jo menneen, tulee yllättävän paljon myös epäasiallista käytöstä johtuen siitä, että en lahjoittanut heille tavaraa ilmaiseksi. 

Lopulta meni hermo niin paljon, että lopuille tuotteista tilasin sortti-noudon, kun en vaan jaksanut sitä säätöä. Sorttinoudosta maksoin siis itse, ja kantajat ihmettelivät, miten näin hyvää tavaraa olen heittämässä pois. En vaan jaksanut sitä ihmisten pas-kamyrskyä. 

Ihan täysin samanlaisia kokemuksia täällä. Ollaan myös muuttamassa ja ihan pakko on päästä joistain jutuista eroon, mutta tuollaisia säätäjiä vaan tulee vastaan.

Vierailija
33/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torin ostajat ovat kamalia tinkaamaan. Hyvä jos ei itse tartte maksaa että toinen haluaa tavaran. Ja sitten joillekin pitäisi vielä vielä tavara kotiin,

Vierailija
34/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helen on alkanut tehdä rikosilmoituksia asiakkaista jotka epärehellisesti yrittää muuttaa liittymätyyppiä.

Tässä täytyy sanoa, että pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin, mutta Helenillä mustempi.

Kuluttaja ottaa vain mallia .

Vierailija
35/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi? Juuri luettelemistasi syistä Huuto.netin myyjän nimenomaan kannattaa myydä tavarat huutokaupalla! Jos se ei ostajalle sovi, hän voi käyttää jotain muuta nettisivustoa.

Mitä sinä ostajana välität siitä mikä olisi myyjän kannalta parempi? Myyjällä on vapaus valita myyntitapansa, jostain syystä on valinnut Osta Heti -tavan ja sehän on vain ETU OSTAJALLE, kaupat tulee heti kun painaa sitä Osta Heti -painiketta ja ilmoituksessa ilmoitettuun hintaan, ei tule muita huutajia väliin nostamaan sitä hintaa.

Voit toki huutonetissäkin kommenttikentässä koettaa tarjota alhaisempaakin hintaa, myyjällä on vapaus hyväksyä tai hylätä tarjous, kuten Torissakin.

Ihmeellistä vänkäämistä tästä Osta Heti tavasta tässä ketjussa!

Vierailija
36/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen huomannut, että hiljentynyt on kaupankäynti. Uskoisin syynä olevan sen, että monet ihmiset karsivat kuluja.

Vierailija
37/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt olen laittanut paljon myyntiin - parempilaatuista ja halvemmalla kuin viime vuonna eli sitä ei voi syyttää"

Voit syyttää nimenomaan itseäsi siitä että olet ylihinnoitellut myytävät artikkelit jos ne nyt ovat sellaisia joille ylipäätänsä on kysyntää.

Monet kun yrittävät säästää kaatopaikkamaksuissa laittamalla Toriin myyntiin kaiken sen mitä roskakuski ei suostunut ottamaan mukaansa.

Torissa menee kaupaksi viimeistään seuraavana viikonloppuna kaikki sellainen mikä on hinnoiteltu oikein.

Jos tuote on myymättä vielä maanantaina saat pudottaa pyyntiä ainakin 50% että sille alkaisi löytyä kysyntää. Rinse and repeat.

Vierailija
38/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nyt olen laittanut paljon myyntiin - parempilaatuista ja halvemmalla kuin viime vuonna eli sitä ei voi syyttää"

Voit syyttää nimenomaan itseäsi siitä että olet ylihinnoitellut myytävät artikkelit jos ne nyt ovat sellaisia joille ylipäätänsä on kysyntää.

Monet kun yrittävät säästää kaatopaikkamaksuissa laittamalla Toriin myyntiin kaiken sen mitä roskakuski ei suostunut ottamaan mukaansa.

Torissa menee kaupaksi viimeistään seuraavana viikonloppuna kaikki sellainen mikä on hinnoiteltu oikein.

Jos tuote on myymättä vielä maanantaina saat pudottaa pyyntiä ainakin 50% että sille alkaisi löytyä kysyntää. Rinse and repeat.

Uskon tämän, ja kun ilmaiseksi antaa niin jonoa on kymmeniin ihmisiin asti. Mutta valitettavasti noiden ilmaiseksi ottajien yhteistyökyky kokemukseni mukaan liian monella niin huono, että helpompi vaan maksaa jätemaksut. 

- se ulkomaille muutossa ilmaiseksi tavaraa antanut 

Vierailija
39/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon tämän, ja kun ilmaiseksi antaa niin jonoa on kymmeniin ihmisiin asti. Mutta valitettavasti noiden ilmaiseksi ottajien yhteistyökyky kokemukseni mukaan liian monella niin huono, että helpompi vaan maksaa jätemaksut. 

- se ulkomaille muutossa ilmaiseksi tavaraa antanut 

Noh, toisaalta en voi ymmärtää ihmisiä, joilla tulee ihan tulipalokiire saada joku asia juuri NYT pois kotoa, eikä voi esim. seuraavaan päivään odottaa. Näitä näkee roskalava-ryhmissä jne etenkin. "Lähtee ensimmäiselle noutajalle". Siis mitä kilpajuoksua oikein kuvittelevat saavansa rikkimeinneisä pyykinkuivaustelineistään ja muusta roskasta. Ja jos on jotain painavampaa tavaraa lahjoittamassa, kirjahyllyjä jne. niin todellakin on ihan reilua antaa aikaa siihen, että saa peräkärryn tai pakettiauton lainaan. 

Vierailija
40/79 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan että suurin syy on se kun joudut kirjautumaan ennen kuin pääset edes kyselemään tavarasta mitään. Muutaman euron tuotteet monen klikkauksen päässä. Ei kaikki halua tietojansa ilmoittaa johonkin joka oletettavasti myy niitä eteenpäin.

Mun mielestä tori-sovellus on aika näppärä.

Saapuneista toriviesteistä tulee ilmoitus puhelimeen ja niihin voi sitten helposti saman tien vastata.

Kun eihän sinne kokoajan tarvi kirjautua kun se sovellus pyörii taustalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi