Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihtuminen ilman syytä 3kk ajan, todistustaakka tuskastuttaa

Vierailija
09.03.2023 |

Olen toivonut että kyse olisi ohimenevästä ongelmasta mutta paino pyrkii sitkeästi alaspäin vaikka olen joutunut lisäämään syömistä paljon.

Ensi ti lääkäri ja eniten ahdistaa kyseenalaistaminen. Jotenkinhan minä en nyt yhtäkkiä aikuisena ihmisenä tiedä syöväni vähemmän liikkuvani liikaa tai masentunut varmasti olen myös.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, ms-tauti, keliakia yms.

Suosittelen lämpimästi kirjoittamaan oirelistan lääkärille. Mitä oireita ilmenee, milloin jne.

Tämä helpottaa omaa muistamista, nopeuttaa lääkärissäkäyntiä (ei turhaa jaarittelua) ja helpottaa lääkäriä kun oirelista on valmiina eikä tarvitse tehdä muistiinpanoja

minulle on joskus huomautettu että tällainen lisää sairaudentunnetta (lue=luulosairaus). vaikka diagnoosin lopulta sain niin jäi kammo

ap

Vierailija
22/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nainen, kannattaa käydä gynekologillakin. Painon nousu tai painon lasku voivat olla gynekologisen syövän oire. Multa kysyttiin monta kertaa, oletko laihtunut viime aikoina.

No eikä kannata, ainakaan jos olet nuori nainen.

Sitten menet tk ja otetaan peruslabrat. Niissä ei vikaa, tarkoittaa olet terve somaattisesti.

Saat pyytämättä ajan psykiatrille.

Hän näkee, että olet käynyt jo samasta asiasta lääkärissä monesti.

Tämän jälkeen:

Jos "pelkäät" tiettyä vakavaa sairautta=hypokondria.

Useita oireita eri elinjärjestelmien alueella=somatisaatiohäiriö (jopa tutkimatta ja kun ajan saatossa selviää, hups olikin vikaa)

Mielialan lasku=psykoottinen masennus (psykoottista on ne somaattiset oireet.)

Pitää olla kylmän viileä, ei saa kertoa mitään yksityiselämästä. Sanoa, kaikki sujuu. Vaikka olisit kuumeessa tai oksennellut koko päivän, sinun täytyy olla huoliteltu, muuten antaa taas aihetta epäillä psyyken ongelmaa.

Sitten ei saa enää apua mihinkään. Ja vuosien saatossa löytyy sitä sun tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto