Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

12v valittaa kun lomat on aina tylsiä, no ei ole rahaa tehdä mitään

Vierailija
09.03.2023 |

Kaikki muut käy laskettelemassa, kylpylässä, reissussa. Me öllötetään kotona. Ja minä kuuntelen marinaa miten on niin tylsää ja tyhmää.
Ja minä tunnen itseni jälleen huonoksi äidiksi. Alkuviikon olin töissä, nyt eka lomapvä enkä oikeasti jaksa tehdä mitään!!
Pitäis sitä ja pitäis tätä. No ei jaksa eikä pysty niin ei jaksa eikä pysty.
Elämä nyt on tämmöstä meillä tällä hetkellä. Menee lasten lapsuus ja nuoruus tässä samalla ihan reisille. Muistavat aikuisena vaan lomat milloin ei tehty mitään kivaa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät osaa lukea? Eivät osaa ulkoilla? No, ei voi mitään.

Vierailija
22/34 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaapa mitä, ei mekään tehty ns. mitään hiihtolomalla, vaikka ollaan ihan hyvätuloisia. Eikä lapsi (10 v.) valittanut yhtään, oli vain tyytyväinen kun sai nukkua aamulla pitkään ja käydä kavereiden kanssa pulkkamäessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yh ollut kuopuksen syntymästä kun mies lähti eikä ole ollut missään tekemisissä. Lapset nyt 17 ja 14. Olen aina ollut hiihtolomat töissä. Lapset käyneet isovanhempien kanssa ravintolassa, leffassa ja mökillä. Ennen eläköitymistä veivät laskettelemaankin. Kesälomalla ollaan reissattu lasten kanssa kun itsellä lomaa.

Vierailija
24/34 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mummot ja papat on tietysti kuolleet tai muuten eivät missään nimessä halua lapsenlasta yökylään?

Vierailija
25/34 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaaaas herää kysymys, että miksi on monta lasta, joihin ei ole varaa? Miksei tee lapsimäärää varojen mukaan?

Vierailija
26/34 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi kävi meidän kanssa päiväretkellä Lahdessa, jossa kaupassa, näyttelyssä ja syömässä. Sitten kaveri tuli yökylään, myöhemmin kaksi muuta kaveria.

Noita yökyläilyjä edes olisit voinut sopia ennakkoon.

Vierailija
27/34 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nainen voi käyttää ilmaisua: mennä reisille.

Miksei voisi? Tuo liittyy hevosjalostukseen ennen keinosiemennystä.

Vierailija
28/34 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä 12v lähtee vielä isoon mäkeen kelkalla ja laavulle makkaraa paistamaan. Ja Luonnontieteelliseen museoon tai Heurekaan (ja ei, ei asuta pk-seudulla jossa kaikki on kuulemma helppoa, vaan tehtiin retki näihin kohteisiin).

Vierailija
29/34 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap:lle kannata ehdottaa mitään kun se ei jaksa(omat sanat) = saamaton nahjus.

Vierailija
30/34 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut? Pyydä kertomaan ketkä ja mitä ne muut tekevät

Jos on tylsää, niin sitten. Ei siihen kuole. Tänä vuonna näin, joskus toisella tavalla.

Kotona lomaillessa voi käydä

hiihtämässä ( tosin ei aina teinin suosikkia)

luistelemassa

kirjastossa

uimahallissa

jos asuu kaupungissa, voi netistä etsiä tietoa mitä jaikkea on tarjolla, joko kunnan tai järjestöjen järjestämänä

Vierailija
31/34 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun parhaimpia lapsuusmuistoja on kun isän kanssa paistettiin kahdestaan lettuja ja syötiin ne kahdestaan. Ja kun äidin kanssa ommeltiin ja suunniteltiin barbin vaatteita.

Läsnäolo.

Vierailija
32/34 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan Helsingissä keskiluokkaisella alueella, eikä täälläkään tosiaan kaikki reissaa. Vaikea uskoa tuota "kaikki muut". Lasten luokkakavereista joka lomalla 1-2 käy ulkomailla ja aina joku eri lapsi.

Tottahan se on ettei teinejä niin vain enää viihdytetä ja elämä on tylsää jos kaikki kaverit on mökillä tai mummolassa. Mutta tuonikäisten kanssa voi tehdä jo vaikka mitä sellaista mistä aikuinenkin nauttii.

Lapsesta ja asuinpaikasta riippuen ulkoilua, urheilua, retkeilyä, lautapelejä, museoita jne. Ei maksa paljoa mutta viitseliäisyyttähän se vaatii.

Ap:n ongelma ei ehkä niinkään ole ole raha vaan se että on niin uupunut.

Vierailija
33/34 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viimeinen lause on täysin totta. Ap:n ongelma ei niinkään ole raha, vaan se että on niin uupunut.

Lapsia pyydettiin mummolaan. Eivät jaksaneet lähteä, pitkä, monen tunnin matka. Tai, tämä nariseva 12v olisi halunnut, mutta ei halunnut yksin lähteä. Ja ne kaverit on kuka missäkin, ei ole ketään kotona kenen kanssa sopia yökyläilyä.

Isä viettää lomansa itsekseen, kavereidensa kanssa. Ja käyttää sinne myös rahansa. Lapsiinsa ei kiinnosta rahojaan laittaa. Aina vaan valittaa miten kaikki lapsia koskeva on liian kallista.

Ap

Vierailija
34/34 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin 12 vuotiaana kuplavolkkarin. Ei siinä aika tullut enää pitkäks. Vaikka enhä mä ajaa sillä saanu. Mutta ruostetta pikkuhiljaa rapsuttelin ja sain sen kuntoon siihen mennessä kun sain kortin.