12v valittaa kun lomat on aina tylsiä, no ei ole rahaa tehdä mitään
Kaikki muut käy laskettelemassa, kylpylässä, reissussa. Me öllötetään kotona. Ja minä kuuntelen marinaa miten on niin tylsää ja tyhmää.
Ja minä tunnen itseni jälleen huonoksi äidiksi. Alkuviikon olin töissä, nyt eka lomapvä enkä oikeasti jaksa tehdä mitään!!
Pitäis sitä ja pitäis tätä. No ei jaksa eikä pysty niin ei jaksa eikä pysty.
Elämä nyt on tämmöstä meillä tällä hetkellä. Menee lasten lapsuus ja nuoruus tässä samalla ihan reisille. Muistavat aikuisena vaan lomat milloin ei tehty mitään kivaa.
Kommentit (34)
Eikö ole edes rahaa vaikka leffaan?
Tylsyys on oma vika jos ei keksi tekemistä.
Me ollaan reissattu. Lapset muistelee jotain leikkipuistoretkiä ja leipomisia. Yhden kalliin ulkomaanmatkan kohokohta oli yhdelle kun äiti leikki sen kanssa barbeilla. Lapset kaipaa läsnäoloa ja yhteistä tekemistä.
Meillä oli viime viikolla ihan sama, 11v ja 13v mankuivat ensin tota samaa. Tiesin, ettei ole rahaa mihinkään reissuihin, mutta jotakin keksittävä. Käytiin hiihtämässä, luistelemassa, uimahallissa, junalla ostoskeskuksessa naapurikaupungissa, pidettiin sauna- ja leffailta, leivottiin ja laitettiin yhdessä ruokaa. Ihan tavallisia juttuja ja meillä oli tosi kiva lomaviikko.
Nämä meidän lapset jo teinejä... ei niille leikkipuisto enää iske.
Yks ihan tyytyväisenä pyörii kavereiden kanssa. Tällä yhdellä kaikki kaverit jossain, eikä mitään tekemistä!
Olis rahaa leffaan, en vaan saa itseäni liikkeelle ja lähtemään ihmistenilmoille, en edes kirppikselle mihin lapsi haluaa. En vaan jaksa. Oon ihan loppu.
Jospa huomenna...
Ei auta tähän hetkeen, mutta hae tuettuja lomia. Niihin voi hakea taloudellisin, terveydellisin ja sosiaalisin perustein.
Ota joku maksullinen kanavapaketti. Tuon ikäiset tykkää usein supersankari elokuvista. Popkornit ei paljoa maksa niin leffa ilta vaikka joka ilta lomalla.
Laskettelu on vaarallista lapsille, joku voi törmätä mäessä. Kylpylä ei maksa paljoa, jos ei yövy. Missä on sukulaisten tuki ja isän, rahallisesti. Entä mielikuvitus ja kirjat? Pelit jne. Ulkomaille moni toivoisi varmaan silti pääsevänsä joskus.
No olisko se voinu päästä vaikka kaverille yöks tai kaveri teille? Vai onko oikeasti niin, et kaikki muut kaverit rypee rahassa ja te ootte ainut köyhä perhe? Serkkujakaan? Mummi? Yms? Jos nyt et mitään jaksa, miksi lorvit täällä? Ota lapsen kanssa vaikka elokuva ilta ja vähän popparia. Patjat olohuoneeseen tvn ääreen.
"Kaikki muut" ei oikeasti ole kaikki muut.
Vierailija kirjoitti:
Hae kesäksi tuetulle lomalle .
Vierailija kirjoitti:
Tylsyys on oma vika jos ei keksi tekemistä.
Menkää pitkälle kävelylle tai hiihtolenkille metsään yhdessä.
Opeta se keittämään kahvit / kuumat mehut tulilla.
Opeta se tekemään helppoa ruokaa metsässä tulilla.
Yöpykää metsässä kuusen alla ja katselkaa tähtiä.
Keksi itse lisää!
Itselläni parhaat lapsuusmuistot liittyvät nimenomaan yhteisiin retkiin isän kanssa kalastaen, metsästäen tai muuten vain - ja isältä saamiini käytännöllisiin opetuksiin ja keskusteluihin, myös kotona, sillä isälläni oli hyvä kirjasto.
Mun lapset on onnessaan melkein ilmaisista huveista kuten laavulla grillaamisesta, avantouinnista tai uimahallikäynnistä. Käytiin myös laskemassa mäkeä pulkilla ja laudalla. Ikää 13 ja 17v
Miten nainen voi käyttää ilmaisua: mennä reisille.
Eikö ole isää kustantamassa matkoja ja harrastuksia?
Tekeminen ei vaadi rahaa. Menkää luontokävelemään kera eväiden, ihmettelemään keskustan vilinään, ilmaismuseoihin ja ja. Mielikuvitusta kehiin.
Kiitti kun kerroit.