Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen kehuskelee kirpparilta halvalla tekemiään design-löytöjä iltapäivälehdissä?

Vierailija
09.03.2023 |

Tätä ilmiötä en ole ikinä ymmärtänyt. Ei tulisi mieleenkään itselle retostella julkisuudessa, vaikka löytäisin jotain reilulla alihinnalla kirpputorilta tms. Somessa saattaisin korkeintaan mainita, jos jotain somepalvelua vielä käyttäisin.
Ajatuksia?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saisi?

Vierailija
2/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei saisi?

En sanonut missään, että niin ei saa tehdä. Ihmettelen vain ihmisten motiiveja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On iloinen kun on tehnyt hyviä löytöjä halvalla. Minusta ne jutut on kivoja ja antaa fiiliksen että tarpeeksi etsimällä kirppareilta löytää oikeasti hyvää tavaraa.

Mikä tässäkin voi jotakuta ärsyttää?

Vierailija
4/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen ihmettelee Vauva-palstalla kirppislöytöjä tehneitä ihmisiä jotka antaa lehteen jutun löydöistään?

Vierailija
5/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On iloinen kun on tehnyt hyviä löytöjä halvalla. Minusta ne jutut on kivoja ja antaa fiiliksen että tarpeeksi etsimällä kirppareilta löytää oikeasti hyvää tavaraa.

En sanonut, että se ärsyttää - sanoin, että se ihmetyttää. Eipä tulisi itselle mieleen alkaa esitellä omia kirpparilöytöjä julkisuudessa, ehkä siksikin, että en ole julkisuushakuinen ihminen. Mietin vain, että ottavatko nämä ihmiset itse yhteyttä lehtiin vai miten tuo kuvio menee.

Vierailija
6/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivälehdet bongaa näitä juttuja just somesta.

Vierailija
7/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen ihmettelee Vauva-palstalla kirppislöytöjä tehneitä ihmisiä jotka antaa lehteen jutun löydöistään?

Sellainen, jota kiinnostaa erilaiset toistuvat ilmiöt mediassa. - ap

Vierailija
8/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse kerro millainen se ihminen on? Miksi muiden pitäisi se sinulle selittää?

Vierailija
9/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltapäivälehdet bongaa näitä juttuja just somesta.

Ok, ilmeisesti noilla saa sitten klikkauksia? Minua ei jaksa toisten kirpparilöydöt kiinnostaa ihan niin paljon, että noita juttuja lukisin. Olennainen tulee ilmi jo otsikosta. - ap

Vierailija
10/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen ihmettelee mammmapalstalla, mitä muut ihmiset siellä ihmettelee? 😮

Vierailija
11/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ihminen.

Vierailija
12/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse kerro millainen se ihminen on? Miksi muiden pitäisi se sinulle selittää?

??? Jos tietäisin, en varmaan kysyisi muilta. Heittäydytkö nyt ihan tahallasi typeräksi?

Vierailija
13/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löydöstä nyt tulit noin kateelliseksi?

Vierailija
14/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen ihmettelee mammmapalstalla, mitä muut ihmiset siellä ihmettelee? 😮

Eniten ihmettelisin itse siitä miksi tuollanen myy, eli miksi lehti tuollaista julkaisee.

Vierailija
15/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiohuora.

Vierailija
16/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä löydöstä nyt tulit noin kateelliseksi?

En mistään, osuipa vain silmiini taas yksi tällainen otsikko.

En itse edes käy kirpputoreilla nykyään, lähinnä yritän vähentää tavaramäärää omassa kodissani (on vaikeaa) enkä kaipaa lisää uusia esineitä, vaikka tarjolla olisikin joku kallis design-klassikko pilkkahintaan. Eri asia, jos olisin juuri sellaisen tarpeessa, silloin toki kelpaisi.

Vierailija
17/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua niissä jutuissa ärsyttää se toinen puoli. Henkilö, joka myy sen tavaran, ei saa tavarasta sitä korkeaa hintaa, johon ostaja viittaa kehuissaan. Eli ostaja on ikäänkuin varastanut tai petkuttanut itselleen sen tavaran. Tiedän, ettei laillisesti näin ole, mutta minulle tulee se tunne. Toisen voitto on toisen tappio.

Vierailija
18/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmettelisin itse siitä miksi tuollanen myy, eli miksi lehti tuollaista julkaisee.

Samaa minäkin ihmettelen. Kai ihmiset sitten ovat vain niin uteliaita ja ehkä osin kateellisiakin?

Vierailija
19/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin tätä ihmetellyt, että mistä ne kaikki yksityishenkilöt löytävät tiensä jonkun toimittajan haastattelemiksi, olivatpa kyseessä nyt sitten kirppislöydöt tai erilaiset elämän vastoinkäymiset kuten sairaudet tai niiden hoito. Jotkut esittelevät nykyään kotejaan paikallislehdissäkin.

Vierailija
20/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, luulen että ne joita asia ärsyttää, se ärsyttää siksi että kun joku fiksu ja asioista perillä oleva ihminen joka tietää tavaroiden arvon teki hyvät kaupat, jonkun sellaisen tyhjäpään kustannuksella joka vaan roudaa kasan kamaa myytäväksi vaivautumatta ns. tekemään kotiläksyjään sen suhteen että olisko niissä jotain arvokkaampaa kamaa mukana.

Näistä kertomisella on kaksi puolta.

Jos tuollaisen suitsuttamisen jättää vähemmälle, niin se mahdollistaisi tavarat tunteville loistodiilejä tulevaisuudessakin kun tietämättömät ei tiedä...

Toisaalta taas yleinen tietoisuus että joillakin retro tavaroilla on arvoa, pelastaa ne joutumasta roskikseen - tuhottavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi