Tekemistä Tampereen keskusta-alueella
Tampereen tuntijat, hoi! Suunnittelen päiväretkeä Tampereelle kahdelle aikuiselle ja kaipaisin vinkkejä vierailemisen arvoisista paikoista Tampereen keskustassa ja lähiympäristössä näin kevättalven aikaan. Rautatieasemalta lähdetään liikkeelle kävellen ja jalkaisin on tarkoitus liikkua paikasta toiseen.
Kiitollinen kaikista vinkeistä, oli se sitten ruokailupaikka, kulttuuria tai mielenkiintoinen putiikki!
Kommentit (39)
Jääkiekkomuseo (oletuksella, että osuu matkakumppanin mielenkiinnonkohteisiin, jos kerran vakoilumuseokin osuu)
Sinne Pyynikin näkötornille kannattaa mennä tosiaan joskus eitalvella. Mutta jos näköaloja haluaa niin Hotelli Tornin ravintola, ei tarvitse edes ostaa mitään jos ei halua muuta kuin katsella ikkunoista.
Näsinneula, kesällä Särkänniemi ja Mustanlahden alue
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vohvelikahvila (Ojakadulla). Saa hyvin osumaan reitille asemalta Vapriikkiin.
Vohvelikahviloita on muitakin, mutta tämä on se alkuperäinen ja aito :) sijaitsee Tampereen pienimmässä kivitalossa. koko kortteli on söötti.
Kuulostaa ihanalta. Varsinkin tuon miljöön puolesta. Valokuvauksen ystävänä tuo kuvailemasi ympäristö saa heti sormet syyhyämään. Kamera täytyy ottaa matkaan mukaan. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on tapa mennä Tammelan torille, ostaa mustaa puolukkahillolla ja syödä se toripöydän äärellä.
Mustamakkaran ystävänä tätä herkkua on kyllä pakko kokeilla paikan päällä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jääkiekkomuseo (oletuksella, että osuu matkakumppanin mielenkiinnonkohteisiin, jos kerran vakoilumuseokin osuu)
Kiitos tästä vinkistä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sinne Pyynikin näkötornille kannattaa mennä tosiaan joskus eitalvella. Mutta jos näköaloja haluaa niin Hotelli Tornin ravintola, ei tarvitse edes ostaa mitään jos ei halua muuta kuin katsella ikkunoista.
Tuo Pyynikin näkötorni vois olla kesällä tosi kiva kohde. Itsellä on vähän korkeanpaikankammoa, joten saa nähdä uskaltaudunko kovin korkeille paikoille. Kiitos vinkistä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä menisin kissakahvilaan!
Kissaihmisenä tämä voisi olla kiva paikka käydä. :) Onko Tampereella yksi vai useampi kissakahvila?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Näsinneula, kesällä Särkänniemi ja Mustanlahden alue
Kesäksi täytyy selvästikin suunnitella toinen reissu. :) Kiitos!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakoilumuseo on mielenkiintoinen myös.
Saludin annosten taso on valitettavasti laskenut.Plevnassa paremmat safkat.
Jos tykkää intialaisesta ruoasta, niin Nanda Devin lounaspöytä on upea.
Tässä hiljan uskaltauduin Saludiin vuosien jälkeen kun olin kuullut tuota tason laskua. Juustopöytää ei enää ollut, salaattipöytä ei sitä mitä joskus mutta oikein maukas ja suht runsas - mutta ne annokset, en kyllä huomannut mitään laskua. Vai olisiko noussut taso taas? Palvelu oli erittäin ystävällistä.
Ystävällinen ja hyvä palvelu on aina tärkeä osa ruokailukokemusta. Jos ei nyt tällä reissulla käydä ko. ravintolassa niin jossain vaiheessa vierailtavien listalle pääsee jokatapauksessa. Kiitos kokemuksen jakamisesta!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä menisin kissakahvilaan!
Kissaihmisenä tämä voisi olla kiva paikka käydä. :) Onko Tampereella yksi vai useampi kissakahvila?
Ap
Tietääkseni vain yksi. Pikilinnassa Tammelassa eli rautatieasemalta poispäin keskustasta.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on tapa mennä Tammelan torille, ostaa mustaa puolukkahillolla ja syödä se toripöydän äärellä.
Mustamakkaran ystävänä tätä herkkua on kyllä pakko kokeilla paikan päällä!
Ap
Laukontori on toinen paikka, josta tuota herkkua saa tuoreena. Itse olen ostanut tuota myös rautatieaseman nakkarista, mutta siitä on aikaa yli 30 v, joten en tiedä saako sitä sieltä nykyisin.
Laukontorista tuli sitten mieleen Kehräsaari, mutta ehkä nämä enempi kesäjuttuja.
Itse aion Tampereella käydessä testata Osaka Teppanyakin.
Tästä sai itsekin inspiraatiota! Kiitos aloittajalle ketjusta ja muille asiallisista vastauksista!
Juuri tehtiin Tampereen reissu, olin sitä ennen tätä keskustelua seurannut. Ihan joka paikassa ei ehditty käymään, mutta kauppahallia voin todellakin suositella, ap! Sieltä sai myös Tallipihan suklaapuodin tuotteita.
Kaffila-nimistä kahvilaa voin myös suositella. Hurmaava pieni kahvilla, jossa hyvä valikoima. Sää salli sen verran, että oli ihanaa nauttia kahvit ulkona :)
Moro sky bar kannattaa käydä myös testaamassa. Arkisin saa keittolounasta, mutta ennemmin käymme lasillisilla. Aurinkoisena päivänä maisemat on hyvät.
Mielelläni palaan kertomaan. Kiitos kaikille vinkkejä jakaneille vielä tasapuolisesti, tosi kivoja kohteita tuli laitettua ylös. :)
Ap