Hiuksia suihkun jälkeen
Kuinka paljon normaalisti tippuu hiuksia suihkun jälkeen? Suihkussa ei lähde mitenkää normaalia enempää tukkaa, iha normimäärä, mutta sitten kun hiukset on vähä kuivunu niin irtonaista tukkaa on joka puolella. Tunti hiusten kuivumiseen jälkeen pystyn vetämään irtonaista tukkaa irti. Osaako joku sanoa mistä johtuu vai pitääkö mennä lääkärille käymään?
Kommentit (17)
Mene lääkäriin tai hiusterapeutille tai trikologistille, sinulla voi olla tulehdusta päänahassa tai jokin hormonaalinen ongelma.
Suosittelen lääkäriä, ongelmasi on sen kaltainen, ettei kuulosta ihan täysin normaalilta hiustenlähdöltä, takana voi olla jokin piilevä sairaus, ei vakava, mutta hoidettavissa.
Samaa vikaa ollut vuosia, hiuksia kuuluisi lähteä enemmän vain joskus, mutta minulta lähti nopealla syklillä.
Loppui kun vaihdoin apteekista saatavaan sebamed hiustenlähtö shampooseen, ei ole edes kallis 8e luokaa.
Tämä oikeasti toimi!
Laadukas, luontaistuotekaupasta saatava monivitamiini saattaisi myös toimia, jos on raudasta pulaa.
Olen syönyt nyt monta kuukautta monivitamiineja, rautalisää ja biotiinia, mutta tukka kuitenkin tippuu :/
Hiuskriisi kirjoitti:
Olen syönyt nyt monta kuukautta monivitamiineja, rautalisää ja biotiinia, mutta tukka kuitenkin tippuu :/
Monet vitamiinit saattavat olla myös syynä hiustenlähtöön. Valmisteista käytetään nimikettä VITAMIINI, mutta eivät sitä oikeasti ole, koska tavallisen kuluttajan on hyvin vaikea lukea INCI niin, että ymmärtää niiden vaikutuksen ylipäätään mihinkään. Itse en suostuisi syömään mitään vitamiineja, siis purkista, mieluummin syön monipuolisesti. D-vitamiini on ainoa, jota käytän pimeimpään aikaan ja lopetan näin maalis-huhtikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Hiuskriisi kirjoitti:
Monet vitamiinit saattavat olla myös syynä hiustenlähtöön. Valmisteista käytetään nimikettä VITAMIINI, mutta eivät sitä oikeasti ole, koska tavallisen kuluttajan on hyvin vaikea lukea INCI niin, että ymmärtää niiden vaikutuksen ylipäätään mihinkään. Itse en suostuisi syömään mitään vitamiineja, siis purkista, mieluummin syön monipuolisesti. D-vitamiini on ainoa, jota käytän pimeimpään aikaan ja lopetan näin maalis-huhtikuussa.
Sinulla ei ole tainnut olla phaa raudanpuutosta.
Eron kyllä huomaa kun vitaminia ottaa. Varsinkin nopeasti imeytyvää nestemäistä rautaa.
Täytyy lisätä tähän, että tämä on ollut ongelmana jo viime vuoden kesästä lähtien. Silloin kävin lääkärissä, mutta lääkäri laittoi asian vain stressin piikkiin kun kerroin että olen muuttamassa ja aloittamassa opiskelun.
Raudanpuutetta minulla on ollut mutta siitä on vuosia ja olen syönyt rautaa. Ja silloin kun olin melkein aneeminen hiusta ei tippunut näin paljoa. Syön myös terveellisesti (omasta mielestäni) ja monipuolisesti. Joten koko homma vähän hämmentää :/
Alopeciassa taitaa lähteä tukkaa läiskinä, niin että päähän tulee täysin kaljuja kohtia ( jos oon ymmärtänyt oikeen), itsellä ei ole mitään kohtia missä ei ois tukkaa.
Sinkkivalmiste, B vitamiini monipuolisena yhdisteenä ja nestemäinen rauta- monivitamiinivalmiste käyttöön biotiinin lisäksi. Myös seleenikuurin voisit ottaa.
Hiuksia lähtee sykleissä kaikilta enemmän.
lääkäriin kannattaa mennä ensin. Ei mitään lisäravinteita sitä ennen.
Mulla lähtee aina kiva nippu harjatessa ennen suihkua ja sitten vielä suihkussakin jonkun verran, ehkä noin 50 hiusta. Suihkun jälkeen vielä toiset 50 tai enemmän. Mutta eikös joku n. 100 päivässä ole ihan normaalia. Pidän hiuksia paljon kiinni, enkä harjaa joka päivä, niin varmaan sen takia sitten lähtee aina kerralla enemmän.
Netin tietojen mukaan hiuksia saattaa lähtee päivässä 50-150, mutta laskeskelin noita määriä mikä mulla lähti nii se tais olla ainaki 200. Tuntuu paljolta, kun on luonnostaan aika hento tukka niin tuntuu että kohta sitä ollaan kaljuna :´ )
Hiuskriisi kirjoitti:
Netin tietojen mukaan hiuksia saattaa lähtee päivässä 50-150, mutta laskeskelin noita määriä mikä mulla lähti nii se tais olla ainaki 200. Tuntuu paljolta, kun on luonnostaan aika hento tukka niin tuntuu että kohta sitä ollaan kaljuna :´ )
Sama 😥
Olen siis vähän yli 20 vuotias nainen.