Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miten joillain on varaa matkustella niin paljon

Vierailija
09.03.2023 |

Yksin elävä kaverini on opiskelija (25v). Käy monta kertaa vuodessa lomalla. Oli viime viikonloppuna Sveitsissä lasekttelemassa, Dubaissa monta kertaa vuodessa. Tekee osa-aikaista työtä opiskelujen ohella. Onko vain niin halpaa yksineläjällä? Kun meidän perheessä 2 lasta, tuntuu ettei jää mitään käteen vaikka molemmat vanhemmat töissä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tytär teki opiskeluaikana töitä niin paljon kuin pystyi. Kerran viikossa haki kotoa pakkasesta meiltä yli jääneitä ruoka-annokksia itselleen ja säästi rahaa. Ei juurikaan bilettänyt. Halpa vuokra-asunto.

Matkusteli useampaan kertaan vuodessa. 

Hate to break it to you... mutta tyttäresi tod.näk. tienasi myös seksityöllä.

Miksi ihmeessä olisi  kun hänellä oli 2 hyväpalkkaista työtä opiskelun ohessa? Sen verran kova vaatimustaso tytöllä muutenkin ettei kuka tahansa olisi edes kelvannut

Vierailija
22/43 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvovalinta. Sä otit lisää saastuttajia ja ihmettelet, kun rahaa kuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut luulevat että matkustaminen on kallista.

Vierailija
24/43 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tytär teki opiskeluaikana töitä niin paljon kuin pystyi. Kerran viikossa haki kotoa pakkasesta meiltä yli jääneitä ruoka-annokksia itselleen ja säästi rahaa. Ei juurikaan bilettänyt. Halpa vuokra-asunto.

Matkusteli useampaan kertaan vuodessa. 

Hate to break it to you... mutta tyttäresi tod.näk. tienasi myös seksityöllä.

Höpö höpö, jos tekee töitä, ei juo alkoholia ja asuu pääkaupunkiseudulla, tuo on aivan helppo homma jos sen vaan vähän korkeammalle priorisoi.

Vierailija
25/43 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa tammelan kunta kustantaa "sisällöntuottajalle" ulkomaan matkoja ja niistä saaduilla pisteillä taas mennään. tammela nykypäivän pölhölä sais koko elokuvan kun kuvais kunnan talon touhua. suhteilla kunnan johtajaksi johtaa 40v virassa olleita tyhmiä kotkoja. kyllä jäis peräkamarin pojat toiseks kun kuvattais tammelasta dokumenttiä vielä pahempaa kähmintää ja kunnan talon rakentamista.

Vierailija
26/43 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa minulta. Teen osa-aikatöitä kaupassa, paljon viikonloppuja, iltoja ja pyhiä joista maksetaan paremmin. Lisäksi käytän opintolainaa. Vuokra on halpa ja eläminen muuten edullista, en shoppaile, autoile tai biletä.

Vierailija
27/43 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija-alennus? Äkkilähtö? Sinkun kulukertymä on vielä pieni? 

Saahan noita halvalla, jos ei ole palloa jalassa. Vähän eri juttu reissata perheen kanssa, kun pitää lasten kulut ja murkinat maksaa ja äkkilähdöt ei välttämättä onnistu, jos koululaisia. 

Itse reissasin sinkkuna aika paljonkin, mutta perheen kanssa tehtiin parinkymmenen vuoden aikana 3 pidempää matkaa, toinen Lontooseen ja toinen Kanarialle ja kolmas oli automatka Tanskaan ja Saksaan, asuntovaunu mukana. Sekin saatiin miehen isältä lahjaksi, kun hän osti mökin. Ja sitten kun me ostettiin itse mökki 12 vuotta sitten, niin jäi nekin reissailut. 

Ei vaan rahat riittäneet kun oli mökki- ja asuntolainaa, tarhamaksuja ja harrastusmaksuja. Nyt kun ollaan päälle viiskymppisiä, velat maksettu ja lapset on lähteneet kotoa (nuorin on vielä täällä mutta töissä), niin meille jää taas rahaa. Jotenkin sitä ei vaan osaa enää laittaa siihen lentomatkailuun, pitänee aloittaa varovasti ajelemalla Pohjois- Norjaan kesällä. Ja pitäisi tässä kai säästää jotain kassaa eläkevuosiakin varten....

Vierailija
28/43 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija-alennus? Äkkilähtö? Sinkun kulukertymä on vielä pieni? 

Saahan noita halvalla, jos ei ole palloa jalassa. Vähän eri juttu reissata perheen kanssa, kun pitää lasten kulut ja murkinat maksaa ja äkkilähdöt ei välttämättä onnistu, jos koululaisia. 

Itse reissasin sinkkuna aika paljonkin, mutta perheen kanssa tehtiin parinkymmenen vuoden aikana 3 pidempää matkaa, toinen Lontooseen ja toinen Kanarialle ja kolmas oli automatka Tanskaan ja Saksaan, asuntovaunu mukana. Sekin saatiin miehen isältä lahjaksi, kun hän osti mökin. Ja sitten kun me ostettiin itse mökki 12 vuotta sitten, niin jäi nekin reissailut. 

Ei vaan rahat riittäneet kun oli mökki- ja asuntolainaa, tarhamaksuja ja harrastusmaksuja. Nyt kun ollaan päälle viiskymppisiä, velat maksettu ja lapset on lähteneet kotoa (nuorin on vielä täällä mutta töissä), niin meille jää taas rahaa. Jotenkin sitä ei vaan osaa enää laittaa siihen lentomatkailuun, pitänee aloittaa varovasti ajelemalla Pohjois- Norjaan kesällä. Ja pitäisi tässä kai säästää jotain kassaa eläkevuosiakin varten....

Varmaan totta monessa perheessä. Me ollaan otettu äkkilähtöjä ja reissattu koulun loma-aikojen ulkopuolella. Lapsia on yksi. Olen pienituloinen ja penniä on venytetty koska matkustaminen on kivaa, aina ei mennä kauas tai lentokoneella. Tenava osasi jo pienenä etsiä punalappuja tai osoittaa tyhjää tölkkiä että viedään kauppaan. Vaatteet käytetään loppuun asti jo ihan luontosyistä. Suomessa ei juuri kahvilla tai syömässä käydä kun on kallista, hinnat nousseet entisestään. Maksullisia harrastuksia on ollut aika vähän. Nytkin olen kerännyt tyhjistä pulloista (siis löytyneistä) parissa kuukaudessa ruokarahat (150e) viikon reissuun itselle ja lapselle, aamupala saadaan hotellissa :)

Vierailija
29/43 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kuukauden loma niin on halvempaa ottaa lento esim. Thaimaaseen ja viettää se kuukausi siellä, kuin pysyä se loma super kalliissa Suomessa ja vaikka ihan kotona. Itse pärjäsin Thaimaassa hyvin 50 €/päivä, täällä menis lomalla vähintään tuplasti, luultavimmin triplasti tuo.

Vierailija
30/43 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat vanhemmat avustaa hyvin. Ei se sen kummempaa.

Sais olla aika kova palkka opiskelijalla... 

Vierailija
31/43 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kuukauden loma niin on halvempaa ottaa lento esim. Thaimaaseen ja viettää se kuukausi siellä, kuin pysyä se loma super kalliissa Suomessa ja vaikka ihan kotona. Itse pärjäsin Thaimaassa hyvin 50 €/päivä, täällä menis lomalla vähintään tuplasti, luultavimmin triplasti tuo.

20e riitti  hyvin,juopotteluunkin, vuosituhannen vaihteessa. Nykysin se on 100e min. per päivä.¨

Muttaniin, pitäähän suomen asunnon vuokrat maksaa jokatapauksessa lomien ajaltakin..Eli miten se tulis halvemmaksi olla thaimaassa?

Vierailija
32/43 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on antaa tähän kolme esimerkkitapausta.

Ensimmäisessä tapauksessa on varakkaan perheen hemmoteltu tytär. Opiskeli yliopistossa jotain pilipali ainetta kahdeksan vuoden ajan ja harrasti matkustelua siinä sivussa. Valmistui ja jäi siitä sitten kotoilemaan. Omien sanojensa mukaan ei jaksa herätä aikaisin. Vanhemmat maksaa elämistä ja niitä ulkomaanreissuja edelleenkin, vaikka henkilö on jo nelikymppinen.

Toisessa tapauksessa yliopisto-opiskelija tyttö sai isältään perintöä. Maksoi sillä itselleen asunnon (joka olikin järkevä teko) ja matkusteli paljon. Perintörahat loppui sitten jossain vaiheessa. Jälkeenpäin häntä kuulemma harmitti, kun hassasi kaiken menemään.

Kolmannessa tapauksessa yliopisto-opiskelija tyttö nosti kaiken mahdollisen opintolainan. Sen rahan käytti pääasiassa matkusteluun. Valmistui hyvin palkatulle alalle, mutta rahat lähes koko ajan lopussa, luottokortti tapissa ja opintolainat edelleen maksamatta. Ei ole koskaan oppinut käyttämään rahaa järkevästi, ja tuskin enää oppiikaan.

Vierailija
33/43 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20e riitti  hyvin,juopotteluunkin, vuosituhannen vaihteessa. Nykysin se on 100e min. per päivä.¨

Muttaniin, pitäähän suomen asunnon vuokrat maksaa jokatapauksessa lomien ajaltakin..Eli miten se tulis halvemmaksi olla thaimaassa?

No ei se kyllä Thaimaassa kovin halpaa enää ole, siis jos ihan kaiken haluaa kivoissa puitteissa tai passattuna. Pikemminkin niin että tuolla menee kyllä sama raha kuin Suomessa, mutta sillä saa enemmän sisältöä päiviinsä, mitään sellaista että olosuuksien pakosta joutuu olemaan kotona, ei ole.

Vierailija
34/43 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sugar daddy sponssaa? Kyllä minäkin reissasin paljon opiskelijana, yleensä opintolainan ja kesätöistä kertyneiden säästöjen yhdistelmällä.

Vierailija
35/43 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takametsiä kun hiukan parturoi niin mikäpä on matkustellessa.

Mutta itse kyllä tienasin aikoinaan niin hyvin kesätöissä ja opiskeluiden ohessa, ettei matkustelujen vuoksi tarvinnut metsiin koskea.

Poika noilla bitcoineilla on lyönyt rahoiksi, pisti niihin vähän opiskelutienestejään ja ihan uskomaton tuotto, vaikka kurssit vaihtelee.

Pojan opiskelukaveri taas tienas aikansa paketilla ja sijoitti voitot asuntoihin.

Että onhan noita tapoja.

Vierailija
36/43 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten että minulla kuluu 100-200€ tahaa tuon asunnon lisäksi Kun lomailen Suomessa, vaikka ihan kotoa käsin. Sitten jos lähtee hotelliin tjm. niin 300€ ei riitä. Joten jos asuminen Thaimaassa maksaa 50 €/yö ja ruokaan menee 50 €, niin enintään 10 päivässä tienaa lentolipun hinnan olemalla Thaimaassa. Loput 20pv on pelkkää säästöä.

Vierailija
37/43 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velaksi matkustelee. Ottaa pankista lainaa ja matkustelee koko ajan. Tai sitten pikavippejä ottaa.

Vierailija
38/43 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu ei ole kallista, jos osaa suunnitella.

Vierailija
39/43 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku käy Dubaissa monta kertaa vuodessa, niin sanoisin, että kuljettaa huumeita. 

Vierailija
40/43 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vanhemmat maksamme mielellämme lastemme matkustelua jos heillä itsellään ei vielä ole siihen varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi