Voiko ihmiseen rakastua yhdessä päivässä?
Olen tuntenut hänet jo vuoden verran mutta vain pintapuolisesti. Sitten kävimme treffeillä, ja hän vei jalat altani ihan täysin. Meillä oli tuntikausien todella rehelliset ja syvätkin keskustelut. Kemia on joka tasolla jotain ihan mieletöntä.
Kuitenkaan en mielessäni idealisoi häntä täydelliseksi, vaan kummatkin olemme aika lailla omia itsejämme. Ikävöin häntä ja haluaisin tehdä kaikki arkisetkin asiat hänen kanssaan yhdessä, keskustella tuntikausia elämästä ja toki olla fyysisesti myös lähellä. Hän tuntuu todella tutulta, mutta silti välillämme kipinöi.
Olen yleensä aika hidas syttymään, mutta tämä kokemus on pistänyt miettimään, onko tosiaan mahdollista että voi rakastua yhdessä päivässä. En ole uskonut ennen ns. salamarakastumiseen. Oletteko te kokeneet koskaan vastaavaa tai kuulleet tällaisista kokemuksista?
Kommentit (23)
Ei voi rakastua, mutta ihastua voi.
Mulla on vähän vastaava kokemus, joten sanon että voi. Moni täällä sanoo että kyse on ihastumisesta, mutta olen ollut monta kertaa ihastunut ja tunne on erilainen.
Ihastumista on se, kun tykkää toisesta, vaikka ei oikeastaan tunne koko ihmistä. Se on sellaista mukavaa kihelmöintiä, joka saattaa mennä ohi melko nopeastikin.
Rakastumista puolestaan se, kun tuntee jo hieman, mutta tunne on paljon ihastumista voimakkaampi. Menee jalat alta, pää pyörälle jne. Koko kroppa ja aivot menevät aivan sekaisin.
Täällä mainittu himo on puolestaan puhtaasti seksuaalista. Siihen ei liity kiinnostusta toiseen ihmisenä, kateuden tunteita mahdollisista muista ihmisistä tai sellaista hyvälaatuista omistamisenhalua tai mustasukkaisuutta, kun haluaisi omia ihastuksensa kohteen kokonaan itselleen ja saada hänen täyden huomionsa.
Rakastaminen puolestaan vie enemmän aikaan. Se on syvä kiintymyksen tunne.
Toivottavasti ap teille käy niin hyvin, että pääsette tuohon rakastamisen vaiheeseen :-)