Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lähdössä laskettelemaan ekaa kertaa 20 vuoteen. Onko siellä nykyään kaikilla kypärät, aikuisillakin? Kehtaako enää pelkällä pipolla mennä?

Vierailija
09.03.2023 |

Ja jos kypärä pitää hankkia, niin miten sellanen kypärä jossa visiiri on integroituna, käykö niiden kanssa kylmä viima naamalle? Tarviiko kypärän alle ohut kommandopipo, jos pakkasta on esim. -5?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää?

Meillä mies harrastanut laskettelua lapsesta asti ja aina ollut kypärä, jo silloin 20-30v sitten.

Sulaa hulluutta laskea ilman, kypäränkin kanssa voi käydä huonosti (esim.Schumacher), saati ilman sitä.

Vierailija
2/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat jätkät vetää paljaalla. Pipo on mamiksille. Kypärä vertautuu jo kansantanssiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 95% aikuisistakin käyttää nykyään kypärää. Ja ihan hyvästä syystä joten kannattaa sellaiseen investoida.

Visiirikypäriä on erilaisia mutta monissa on kyllä myös jonkinlainen "tiiviste" alareunassa kasvoja vasten joten viima ei käy.

Suurin osa kypäristä on myös niin lämpimiä että lämpimyyden takia ei sen alla pikkupakkasella tarvita mitään. Kaulaa on kuitenkin hyvä suojata mutta se onnistuu myös tuubihuivilla.

Vierailija
4/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liki kaikki käyttää kypärää. Vuokraamosta saat edullisesti vuokrattua sellaisen. Ohut "kypärämyssy" on hyvä olla alla. Laskettelulasit on hyvä olla omat.

Vierailija
5/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, lähes kaikilla on kypärä. Kypärättä laskee kärjistäen vain osa n. 25-vuotiaista sekä sellaiset isät, jotka ovat kaivaneet varaston perältä ne nuoruutensa sukset ja lähteneen jälkikasvun kanssa rinteeseen.

Käytännössä jokainen, joka tulee vuokraamon kautta, vuokraa myös kypärän. Omat (nykyaikaiset, ei sieltä varaston takanurkasta kaivetut) välineet omistavilla on myös oma kypärä.

Vierailija
6/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypärä päähän! Muista miten Schumille kävi, vaikka oli kypäräkin. Ilman kypärää olisi aivot valuneet pitkin hankea.

Vierailija
7/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää?

Meillä mies harrastanut laskettelua lapsesta asti ja aina ollut kypärä, jo silloin 20-30v sitten.

Sulaa hulluutta laskea ilman, kypäränkin kanssa voi käydä huonosti (esim.Schumacher), saati ilman sitä.

Ysärillä ei kyllä kypäriä käytetty, korkeintaan jotkut oikeasti lajia harrastavat (alppihiihtäjät jne) käyttivät kypäriä. 2000-luku on varmaan tuonut tähän muutoksen, itse kun en ysärin puolivälin jälkeen oikeastaan lasketellut vuosiin, joten en tiedä missä välissä muutos tapahtui. Nykyään on mullakin aina kypärä.

Vierailija
8/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kypärä päähän! Muista miten Schumille kävi, vaikka oli kypäräkin. Ilman kypärää olisi aivot valuneet pitkin hankea.

Ois ehkä ollu hänen kannalta parempi että ei ois ollu kypärää kun on nyt ollu kohta 10 vuotta kasvina.

Vierailija
9/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähän kypäräasiaan vielä. Kypärän käyttö on niin tavallinen näky rinteessä, että siihen kiinnittää huomiota vain sitten, kun sattuu näkemään jonkun pipopään rinteessä. Ennen olisi ollut toisin päin.

Vierailija
10/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloittanut laskettelun kasarin alulla, aktiivisesti laskin ysärin lopulle

Kellään ei ollut kypärää päässä

Vierailija
11/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

After skiissä mulla on aika kypärä päässä.

Vierailija
12/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypärä!!??? Itse laskettelin vuosina 1977-1990, (5-18v) eikä silloin kukaan mitään kypärää käyttänyt. Huh, onpa epämiellyttävää.

Vierailija
13/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun aivoissa ei selvästikään ole mitään suojattavaa kun moisia kyselet niin anna mennä ilman vaan

Vierailija
14/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

After skiissä mulla on aika kypärä päässä.

Vierailija
15/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michael Schumacher taisi olla viimeinen joka laski ilman kypärää.

Vierailija
16/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin suurella osalla. Joku vanhus vielä näkyi viime viikolla ilman kypärää.

Vierailija
17/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Michael Schumacher taisi olla viimeinen joka laski ilman kypärää.

Väärin muistat, Schumacherilla oli kypärä. Oli vaan tosi huono tuuri sen lisäksi.

Vierailija
18/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä pipo voi olla kylmä rinteessä. 

Vierailija
19/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisenä mennään vanhalla jofalla (siis se Tikin käyttämä jääkiekkokypärä) rinteessä.

Vierailija
20/20 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aloittanut laskettelun kasarin alulla, aktiivisesti laskin ysärin lopulle

Kellään ei ollut kypärää päässä

Eipä tosiaan .

Kypäriä siis oli olemassa an sich, mutta  yleensä kyllä lasketeltiin pitkät hiukset hulmuten, oli vain sellainen neulepanta otsaa ja korvia suojaamassa viimalta. Ja suojalasit

Syöksyrinteessä kyllä näkyi kypäriä enemmän.

Tahkovuori -83

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi