Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö sitomaan kengännauhasi seisaaltaan?

Vierailija
08.03.2023 |

Pitäisi pystyä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että polvet lukittuna? En pysty, en saa sormia edes lattiaan, jää jotain 20 cm ilmaa. Jos polvet saa taivuttaa, niin pystyn.

Vierailija
2/18 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn. Olen vähän alle viisikymppinen ja vieläpä hieman ylipainoinen. Olen jotenkin hämmästynyt, että niin monelle ilmeisesti on täysin toivotonta päästä kyykkyyn (ja ylös) tai saada sormet lattiaan jalat suorina. Siis kun en itse edes harrasta mitään ohjattua jumppaa tai muutakaan "oikeaa" urheilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Kai kaikki yli 10-vuotiaat (pl. vanhukset) pystyy ja osaa?

Vierailija
4/18 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kenkä on tuolilla.

Vierailija
5/18 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty koska sisäinen rasva alkaa painamaan keuhkoja ja tuntuu kuin tukehtuisin.

Vierailija
6/18 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty!Jo pelkkä ajatus aiheuttaa huimausta:)

Vierailija
7/18 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn, mutta kaikki kumartelu tekee selälleni pahaa joten en tee sitä.

Vierailija
8/18 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn mutta polvet ovat aavistuksen koukussa. Mulla on välilevyongelmaa tai nikamaliukumaa selässä eli asento ei ole paras mahdollinen. Selkä saattaa oireilla pahasti tuosta liikkeestä. Mattojenpuistelu käsin on pahinta.

Vierailija
9/18 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkarin nauhat kyllä, talvimonot eivät onnistu, sen verran vaikeammat istualtaankin.  lenkkarit niin, että seison yhdellä jalalla, nosten toisen jalan polvea koukistaen niin, että nilkka on suoran jalan polven kohdalla. Selkää ei tarvi juurikaan taivuttaa, hiukan kyllä. Turvallisuuden takia on hyvä, jos on seinä lähellä, johon voi tarvittaessa nojata.

Tällä tavoin jostain syystä opin jo pienenä, se on jatkunut puoli vuosisataa.             

Vierailija
10/18 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty koska sisäinen rasva alkaa painamaan keuhkoja ja tuntuu kuin tukehtuisin.

Ei, vaan johtuu nivelten liikkuvuudesta, jotka tulevat syntymälahjana.

Olet seitsemänkymppinen ja aina olen saanut nauhat sidottua seisaltaan ja kämmenet lattiaan seisaltaan, kun lapsesta asti nivelissä yliliikkuvuutta. Ja olen lievästi ylipainoinen.

Poikani taas on ollut aina urheilullinen ja hoikka, mutta on kuin puolustusministeri Kanki Kaikkonen, eikä edes sormen päitään ole saanut seisaltaan lattiaan.

Vierailija
11/18 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti pystyn mutta nyt en koska olin leikkauksessa puolitoista viikkoa sitten.

Vierailija
12/18 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistui heti. -  Kumpu pieneni, kun hintoja nostettiin.  Ja lisäksi yhdellä jalalla seisten nojaamatta tukeen tai seinään,

Vierailija
13/18 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos housujen vetskari on auki. :-D Muuten housut kuristavat ja vaativat pysymään pystyasennossa.

Mutta siis joo, kengät saa seisten tiuksemmin jalkaan.

Vierailija
14/18 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vanhusporukassa solmin kengännauhan silleen, että seisoin toisella jalalla ja nostin toisen koukkuun. Sain kuulla elvisteleväni :D

Vierailija
15/18 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐒 ugh

Vierailija
16/18 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn, jos vaan ei ala huimata pää alaspäin olemisesta. Kiristää mulla takareidet, mutta pystyn silti.

Vierailija
17/18 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus vanhusporukassa solmin kengännauhan silleen, että seisoin toisella jalalla ja nostin toisen koukkuun. Sain kuulla elvisteleväni :D

Sinulla on hyvä tasapaino, joka usein heikkenee iän mukana ja monet vanhukset eivät enää siihen pysty, vaikka pitäisi, koska se vähentää kaatumisriskiä.

Vierailija
18/18 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä muulla tavalla ne sitten pitäisi solmia? Aina solmin seisaaltaan, saan myös kämmenet koko mitalta lattiaan seisaaltaan polvet lukittuina. Painan 140 kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme