Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätys! Yle: "ADHD-diagnooseissa on voitu tehdä virheitä, sanovat lääkärit"

Vierailija
08.03.2023 |

https://yle.fi/a/74-20021293

Hups, oliko moninkertaistuneiden ADHD-diagnoosien taustalla sittenkin vain lääketeollisuuden ahneus? Milloin te tämän opitte, että lääketeollisuus on miljardien kokoinen bisnes vailla moraalia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas sentään, no nytkö se uutisoidaan?

Vierailija
2/7 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian moni ihminen nukkuu edelleen, jostain syystä silmät ei aukene tällä nykymenolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian moni ihminen nukkuu edelleen, jostain syystä silmät ei aukene tällä nykymenolle.

Osalla on varmaan auennut totuus, mutta siitä puhuminen voi olla vaikeaa.

Vierailija
4/7 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuttavapiiristä yhen kajahtaneen psykoatrin, joka muutti tietylle paikkakunnalle vastaavaksi psykkaksi ja seudun Adhd -esiinyvyys räjähti käsiin........

Vierailija
5/7 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se syy diagnooseihin ja lääkitykseen lähde ihan kodeista ja kouluista. Olen nähnyt riittävästi aikuisten väittämiä ongelmia lapsissa, jotka ovat mielestäni vain vilkkaita ja touhukkaita lapsia. 

Emme myöskään tiedä lääkkeiden jatkuvan käytön ikäviä vaikutuksia kasvuiässä olevilla lapsilla. Lääkitys on usein vain aikuisten elämän helpottamista varten kuin se auttaisi lapsia. On taatusti hankalaa kasvaa adhd-diagnoosin saaneena ja tulla tuomituksi lapsena juuri siksi.

Olen itsekin adhd, kieltäydyin lääkkeistä aikanaan, ja rakentanut elämäni niillä ehdoilla mikä minä olen. Minut on jyrätty monet kerrat kommentoidessani tuttavien lasten pikaisista adhd-diagnooseita ja miten vanhemmatkin voisivat pohtia omaa aikaansa sekä suhdettaan lapseensa. 

Vierailija
6/7 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä!? Ei lääkärit, eikä varsinkaan psykiatrit tee virheitä! Halvennatte auktoriteettia ja joudutte kaikki oikeuden eteen vastaamaan rikoksistanne.

Vierailija
7/7 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun asiasta puhutaan.

Minä sain teininä Asperger-diagnoosin, jota pidän nykyään vääränä. Mussa on kyllä joitain selviä Asperger-piirteitä, mutta lapsena ja etenkin teininä mulla oli myös muita ongelmia, joiden uskon vaikuttaneen virheelliseen diagnoosiin. Nykyään en saa mm. tapaturmavakuutusta, koska Asperger. Lisäksi koen saavani huonompaa hoitoa yhteen sairauteeni Aspergerin takia, mutta se voi olla myös kuvitelmaa.

Diagnoosin purku olisi pitkä prosessi, joka täytyisi tehdä kalliilla yksityislääkärillä. Mulla ei ole varaa sellaiseen, joten diagnoosi seuraa mua varmaan hautaan asti.