Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuivien silmien "paraneminen"?

Vierailija
07.03.2023 |

Joku kirjoitti täällä, että kuivat silmät paranee kuukaudessa, kun niitä kostuttaa riittävästi ja säännöllisesti. Onkohan tämä totta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Minulla on ollut kuivat silmät vuodesta 2010.

Vierailija
2/10 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on vähentynyt kyynelnesteen eritys. Myös sen koostumus on muuttunut. Ei voitele niin kuin pitäisi. En ymmärrä miten tipat sen parantaisivat. Oireita voi helpottaa hetkellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kuivat silmät kivan yrtin jälkeen. Onneksi silmätipat jeesaa 💪

Vierailija
4/10 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiviin silmiin auttaa tyrniöljykapselit. Suosittelen👍

Vierailija
5/10 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ensisijaisesti tietää mistä kuivuus johtuu jotta juurisyyhyn voidaan puuttua. Jos se suoraan johtuu liian vähäisestä kyynelfilmin tuotannosta niin ei kostutustipat auta lisäämään omaa tuotantoa vaan helpottavat vaan oireita

Vierailija
6/10 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu se, että silmät tuntuu kuivilta, mutta sitten kumminkin ne vuotaa vettä?

Etenkin kylmässä viimassa mulle tekee juurikin niin?

Vierailija
7/10 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua eivät ole vaivanneet enää sen jälkeen, kun kotiin hankittiin pari ilmankostutinta. Keskuslämmistyskaudella sisäilman kosteusprosentti oli 20%, nykyään 40%. SIlmät, nenän limakalvot, tukka ja iho kiittävät.

Vierailija
8/10 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu se, että silmät tuntuu kuivilta, mutta sitten kumminkin ne vuotaa vettä?

Etenkin kylmässä viimassa mulle tekee juurikin niin?

Maallikkona ajateltuna tuuli iskee niihin pahemmin kun ei ole nestekerrosta suojaamassa silmiä. Vuotaminen on sitten reaktio ärtymiseen.

Vierailija
9/10 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivasilmäisyyden riskitekijöitä ovat ikääntyminen, naissukupuoli, ilmastointi ja kuiva sisäilma, näyttöpäätetyö ja silmän epäpuhtaudet. Silmäluomien virheasennot, silmän alueen leikkaukset sekä eräät systeemissairaudet ja lääkeaineet lisäävät riskiä kuivasilmäisyydelle./ terveyskirjasto

Vierailija
10/10 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitona käytetään kostuttavia silmätippoja, voiteita tai  geelejä. Niitä on runsas määrä valita apteeksissa. On myös erikoistuneita esimerkiksi allergiaan aiheuttamaan kuivuuteen oma valmiste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi