Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia lahjoja ostat appivanhemmille?

Vierailija
07.03.2023 |

Jouluksi, synttärinä...?

Ja minkä periaatteen mukaan?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikin valitsee omille vanhemmilleen lahjat.

Vierailija
2/27 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole appivanhempia mutta miehen sisarusten lahjoista (+ korteista + ylipäänsä muistamisesta) vastaa tietysti hän itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan lahjat miehen kanssa yhdessä samoin ostamme myös minun vanhemmille yhdessä. Yritetään valita lahjat niin, että olisivat mieleisiä ja niille olisi jotain käyttöä. Ei ole mitään vakilahjaa mikä annettaisiin joka kerta.

Vierailija
4/27 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen harkinnut tätä, etten valitsisi enää appivanhemmille mitään lahjoja. Voin jotain maksaa hänen valitsemastaan lahjasta jos tilaisuuteen liittyy esim ruokatarjoilua, mutta olen huomannut että on niin vaikea valita mitään lahjaa, että parempi että mies valitsee.

Vierailija
5/27 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuuko lahjojen antaminen kitkatta? Tuntuu, että valitsee mitä tahansa, aina on vääränlainen lahja.

Vierailija
6/27 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppina toivoisin, ettei oma lapseni, saati miniäni, ostaisi minulle yhtään mitään. En kaipaa yhtään ainutta koriste-esinettä, en hyödyllistä tavaraa, en yhtään mitään. Ja olen sen heille kertonutkin ja pyytänyt joululahjojen sijaan lahjoituksia luonnonsuojeluun. Syntymäpäivälahjaksi pyysin, että mennään yhdessä syömään ja he tarjoavat.

Yritän karsia muutenkin jo vuosikymmenien varrella kertynyttä tavaramäärää viemällä sitä kirppiksille, joten olisi todella turhauttavaa saada jotain kippoja, tuikkuja, liinoja, mitä tahansa, mikä vaivihkaa siirtyisi siihen samaan kirppikselle lähtevään kuormaan.

Vierailija
7/27 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, tietenkään.

Minä hoidan sukulaiseni, mies hoitaa sukulaisensa.

Vierailija
8/27 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää tilannetta, että joulua vietetään anoppilassa. Lahjoja on tapana antaa. Miten toimisitte? Viime jouluna ostin appivanhemmille yhden yhteisen lahjan, ja pieleen meni. Itse en ole käyttänyt heidän antamia lahjoja, ja toivoisin, ettei olisi pakko-ostamista sellaisten tavaroiden suhteen, jota ei sitten käytä, mutta tätä ei oikein voi sanoa.

Vierailija
9/27 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osteta mitään lahjoja kummankaan vanhemmille. Kukkia viedään synttärikaffeilla, jouluna ym.

Vierailija
10/27 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole ostaneet. Jos haluamme juhlistaa jotain, kutsumme ravintolaan syömään ja maksamme. Meillä on aika päiviä sitten sovittu sekä omien että appivanhempien aloitteesta että aikuisia ei ole velvollisuus lahjoa. Suvun lapsille vaan ostetaan tavaraa.

Vierailija
11/27 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avo-apen nyksälle vein marketin tulppaaneja kun viimeksi käytiin, useimmiten se paketti juhlamokkaa. Joulusin laitetaan joulukortti ja tuore koulukuva muksusta papalle. Muuten tulee lahjat (pari kymppiä käteistä) papalta lapselle.

Vierailija
12/27 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaako joku oikeasti aikuisille ihmisille joulu- ja synttärilahjoja. 😂

Vierailija
13/27 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaako joku oikeasti aikuisille ihmisille joulu- ja synttärilahjoja. 😂

Kyllä. Minusta sinänsä kiva tapa, mutta on hankala tehdä tämä niin, että kaikki olisi tyytyväisiä.

Vierailija
14/27 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkapuska, samppanja, single malt, ravintolailta.

Vierailija
15/27 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, taidan ostaa molemmat apen kirjoittamat kirjat ja pyytää niihin häneltä omistuskirjoituksen. Anopille kukkia ja heille yhteiseksi viinipullo, josta juon ite puolet.

Vierailija
16/27 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ei aikuisille ihmisille mitään lahjoja osteta. Pois lukien isot merkkipäivät, kuten 60 vuotias juhlat

Vierailija
17/27 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti johonkin "aineettomaan" kuten hierojalle, elokuviin, kauneushoitolaan, kylpylään tms.

Vierailija
18/27 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään periaatteessa, ellei kukkia lasketa mukaan.

Sovimme jo vuosia sitten, että aikuiset eivät osta lahjoja toisilleen jouluna ja se oli helpotus kaikille. Joulukukan ostan anopille aina ja jos löydän, niin vien kesällä jonkun erikoisen tai tosi kauniin kukka-amppelin heidän mökilleen. Viime vuonna veimme tomaattiamppelin ja neljä pientä hevoskastanjaa, jotka olin oman hevoskastanjan kastanjoista saanut kasvatettua. Niiden lisäksi pesin mökin ikkunat. Appivanhemmat olivat tosi iloisia.

Anopin täyttäessä 80 vuotta pari vuotta sitten emme halunneet osallistua muiden sisarusten hankkimaan lahjaan mieheni kanssa, koska meidän mielestä lahja oli typerä, turha ja mauton. Kutsuimme appivanhemmat meille sitten syömään kunnon ruuat jälkiruokineen ja ostin hänelle todella kauniin anopin lempikukista sidotun kukkakimpun.

Vierailija
19/27 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on periaatteessa oikein, että aikuisia muistetaan jollain tavalla, mutta tätä on niin kovin vaikea toteuttaa kohtuullisesti.

Vierailija
20/27 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osteta mitään lahjoja kummankaan vanhemmille. Kukkia viedään synttärikaffeilla, jouluna ym.

Mitä noilla synttärikaffeilla sitten yleensä on tarjoiluna? Ja onko noita joka vuosi, vai vain tasavuosia täyttäessä?

Minusta kukat lahjaksi ja kakku on kohtuulliset synttärit aikuiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä