Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen tilanne on tällä hetkellä vähän sama kuin minulla silloin kun olin 12-vuotias

Vierailija
06.03.2023 |

Mulla oli silloin vain yksi nörttimäinen kaveri, ja olin siihen tilanteeseen tyytymätön. Olisin halunnut olla suositumpi ja kuulua coolien nuorten kaveriporukoihin. Tämä tietenkin edellytti sitä, että minun piti hylätä tämä nörttikaverini ja muutenkin lunastaa hyväksyntäni näiden suosittujen nuorten silmissä.

Aluksi asiat vaikuttivat lupaavilta ja näytti jo siltä, että minut hyväksytään porukoihin. Lopputulos oli kuitenkin aivan toista, eikä minua sitten loppujenlopuksi kelpuutettukaan piireihin, koska en näiden suosittujen ja viileiden nuorten mielestä kuulunut sittenkään heidän joukkoonsa.

Lopputulos oli siis se, että olin pilannut suhteeni tähän aikaisempaan kaveriini ja koska olin epäonnistunut säilyttämään myöskään näitä em. uusia kavereitani, jäin lopulta aivan yksin.

Sama juttu se on Suomen kanssa näinä maailmanaikoina. Haluamme niin kovasti lännettyä ja Natoon liittyminen on tässä mielessä Suomelle jonkinlainen puhdistautumisriitti kaikenlaisesta venäläisestä vaikutuksesta. Olemme katkaisseet suhteemme Venäjään, jota "sivistynyt" länsi kohtelee hylkiönä. Emme aseta Nato-jäsenyydelle mitään ennakkoehtoja, koska luulemme äärimmäisyyksiin viedyllä miellyttämishalulla voivamme ostaa paikan läntisessä leirissä.

Todellisuudessa Suomesta ei tule yhtään enempää länsimainen, vaikka miten mielistelisimme ja olisimme rähmällään lännen ja sen organisaatioiden suuntaan. Jollemme seiso tukevasti omilla jaloillamme, vaan yritämme vain paeta lännen siipien suojaan, niin ei meitä kunnioita sen enempää Venäjä kuin länsi. Ei länsi kaipaa itselleen mitään riippakiveä, jota pitäisi puolustaa ilman, että saisi vaihdossa itselleen jotain hyödyllistä. Venäjä taas ei voi suvaita naapurinaan maata, josta voi sen oman heikkouden vuoksi tulla astinlauta Venäjälle vihamielisille voimille.

Natoon liittymisen piti olla Suomelle läpihuutojuttu, ja Suomen piti kertarysäyksellä onnistua karistamaan jaloistaan venäläiset tomut. Aivan kuin Natoon liittymisellä onnistuisimme muuttamaan myös maantieteemme. Nyt kuitenkin Suomelle on käymässä kuten minulle silloin lapsena: meitä ei ehkä hyväksytä sittenkään Natoon emmekä pääsekään osaksi kollektiivista länttä. Toisaalta olemme ryssineet välimme Venäjään eikä välien korjaaminen edes auttavalle tasolle näytä mitenkään realistiselta pitkiin aikoihin. Sanalla sanoen olemme jäämässä yksin. Luoja meitä varjelkoon!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/16 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa lapsellista juttua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa väittivät EU:n vastustajat 90-luvulla.

Vierailija
4/16 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että. Venäjälle ollaan oltu ennen Natosuunnitelmiakin vihamielisiä aina, jos se on uhannut, alistanut tai hyökännyt tänne. Aina on pahaa ryssykkää pelätty ja vihattu, Nato ei sitä muuta. Jos ryssykkä osaisi vain olla hyvä, niin ryssykän ei tarvitsisi katkerana itkeä naapurien epäluuloja.

Vierailija
5/16 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se, jos emme Natoon jostain syystä liitykään, ei muuta tilannettamme mitenkään. Venäjä on todistanut, että sen lupaukset on paperia. Turha kuvitella, että me tekemällä jotain, tai tekemättä jättämällä voisimme Venäjään mitenkään vaikuttaa. Se on hyväuskoisten hölynpölyä.

Vierailija
6/16 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, oikein sinä kirjoit. Suomalaiset ovat tehdessään itsensä viisaiksi, tyhmiksi tulleet.

Vierailija
7/16 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä iiggori jaksoi kirjoittaa pitkän jutun, silkkaa paskaa.

Vierailija
8/16 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vika ei olekkaan muissa vaan olet vaan pasca ihminen. 🤷

Vierailija
9/16 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpo.

Vierailija
10/16 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ryssykkä?

Vierailija
11/16 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenniin silloin kun olit? Et sinä voi edelleenkään olla yli 12-vuotias, ellet sitten ole jälkeenjäänyt.

Vierailija
12/16 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja sinua rssänperseennuolijaa todella varjelkoon. Meistä ei kaikki näet suhtaudu sinuun kovin hyvin. Parempi kun varot missä liikut.

Vierailija
13/16 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi saada Kremlistä ylimääräisen ruplan kun jaksoi noinkin pitkän itkuvirren veisata.

Vierailija
14/16 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"muutenkin lunastaa hyväksyntäni näiden suosittujen nuorten silmissä"

Valitettavasti se on juurikin näin, etä suurin osa on noin disabled

Vierailija
15/16 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi saada Kremlistä ylimääräisen ruplan kun jaksoi noinkin pitkän itkuvirren veisata.

Huutista teille sine Ellun Kanoihin, kuset housussa omista ja itse tekemistä virheistä ja kuuryssiä huudellaan sieltä.

Olette te kyllä säälittävän yksinkertaista sakkia, ei voi muuta kuin nauraa :D

Vierailija
16/16 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne venäläiset sinua ystäväksi huoli.