10 vuotta, mitä tehdä?
Katselin uutta elinikäaskuria ja hoksaain, että minulla on (parhaimmillaankin) enää vain 10 efektiivistä elinvuotta jäljellä. Toki voin elää vanhemmaksi, mutta uskoisin, että sen jälkeen on jo monenlaisia kremppoja ja rajoitteita, jotka eivät salli tehdä mitä huvittaisi. Jos nyt siinä iässä enää huvittaakaan moni asia.
Olen jo matkustellut mielestäni ihan riittävästi, olen mökkeillyt ja asunut pitkiä aikoja ulkomailla. Olen harrastanut yhtä sun toista, mistään ei ole tullut elämää tärkeämpää.
Olen luonteeltani "aikansa kutakin", eli kyllästyn aika nopeasti ja minulla pitää olla uusia virikkeitä, uusia mielenkiinnon kohteita.
Parisuhdetta olen tavoitellut jo kymmeniä vuosia, mutta ei löydy sopivaa, ei.
Rimaa en voi laskea, koska parisuhteen on tarkoitus lisätä hyvinvointia, ei vähentää sitä. Omat aikuiset lapset elävät omaa elämäänsä, en halua ripustautua heihin yhtään enempää.
Mitäs palstalaiset antaisivat vinkiksi tälle tulevalle 10-vuotiskaudelle?
Mieluusti toimivia, oikeasti toteutettavia, kivoja juttuja. Ei esim. 'mene Gambiaan hakemaan mies'.
Kommentit (7)
Tee kauhea suoritelista, äläkä missään tapauksessa/vaiheessa sorru rentoutumaan!
Ei tarvitse tehdä mitään erikoista. Nauti vain elämästä .
Kirjoita kirja elämästäsi. Sitä ei tarvitse julkaista, vaan voit tulostaa sen lopuksi ja mennä kirjansidontakurssille ja sitoa sen oikean kirjan näköiseksi. Tämä on oma suunnitelmani, jonka olen jo aloittanut. Itselläni on vähän samantyylinen tilanne kuin sinullakin paitsi että olen naimisissa. Olen elänyt hyvän elämän ja saavuttanut oikeastaan enemmänkin kuin olin ajatellut. On aika summata yhteen miten minusta tuli minä.
Hankit asunnon laadukkaasta palvelutalosta. Aloitat itsenäisen asumisen puolelta, ja sitä mukaan kun kunto huononee, ostat palveluita, viimeiset vuodet vuodeosastolla.
Päivittäin tuolijumppaa, visailuja, esiintyjiä. Kesällä petankkia pihalla ja retkiä lähiseudun kohteisiin. Myös itse voit matkustella ja harrastaa niin kauan kuin kuntoa on.
Paljon kavereita, ehkä jopa lapsuuden tuttuja, joiden kanssa on mukava muistella nuoruuden villejä vuosia. Osa voi olla huonomuistisia, mutta voit herättää hilpeyttä kertomalla samat hauskat jutut jotka päivä.
Tee ratkaisu ajoissa, ei niitä hyviä paikkoja löydy helposti viime tingassa.
Vierailija kirjoitti:
Hankit asunnon laadukkaasta palvelutalosta. Aloitat itsenäisen asumisen puolelta, ja sitä mukaan kun kunto huononee, ostat palveluita, viimeiset vuodet vuodeosastolla.
Päivittäin tuolijumppaa, visailuja, esiintyjiä. Kesällä petankkia pihalla ja retkiä lähiseudun kohteisiin. Myös itse voit matkustella ja harrastaa niin kauan kuin kuntoa on.
Paljon kavereita, ehkä jopa lapsuuden tuttuja, joiden kanssa on mukava muistella nuoruuden villejä vuosia. Osa voi olla huonomuistisia, mutta voit herättää hilpeyttä kertomalla samat hauskat jutut jotka päivä.
Tee ratkaisu ajoissa, ei niitä hyviä paikkoja löydy helposti viime tingassa.
Tiedä vaikka se nuoruuden ihastus löytyy samasta talosta, vapaana vaikka mihin. Oi sitä rakkauden hurmaa.
Nostan, jos tänään tulisi ehdotuksia, ajatuksia. 🙂