Minä en anna lapseni häiritä muita ihmisiä!
Joittenkin ei vaan pitäisi tehdä lapsia, kun eivät sitten osaa niitä kasvattaa!
Kommentit (14)
että joku häiriintyy jo pelkästään lastesi olemassa olosta.
Tullaan siihen viereen ja ruvetaan kyselemään ties mitä, tai kertomaan jostain mikä mua ei jaksa työpäivän jälkeen kiinnostaa tippaakaan. Haluan edes hetken työpäivän jälkeen istahtaa omiin mietteisiini, ennekuin aloitan toisen työn, eli omien lapsieni hoitamisen kotona. Toisaalta mä en ole näille " häirikkö" lapsille vihainen tai ärtynyt, vaan heidän vanhemmilleen, jotka eivät kiellä vaan katsovat vaan hymyillen vierestä.
Kaikkialla vaaditaan lapsilta rohkeutta ja reippautta. Mutta annas olla, kun joku lapsi nätisti juttelee vierustoverin kanssa julkisessa liikennevälineessä, niin tämä on naama norsunvitulla, kun pitää kommunikoida.
Muuta perämetsiin, ettei tartte sunkaltaisiasi hapannaamoja sietää!
SUT on itsesi kasvatettu huonosti, kun et normaalia ihmisten välistä kanssakäymistä kestä!
Ja mä todella olen naama norsunvitulla, jos mä en saa matkustaa niin kuin itse haluan. Mä olen matkani maksanut ja mun ei tarvitse kommunikoida jonkun 3-vuotiaan kanssa jos en halua. Vaikka lapsesi sattuisikin olemaan mielestäsi maailman ihanin, niin muista että kaikkien mielestä se ei sitä ole.
Keskustelen asiallisesti kaikkien, aikuisten ja lasten kanssa, jos ottavat asiallista kontaktia junassa (käytän paikallisjunaa työmatkoihin)
Olet todella metsäsuomalainen asenteinesi! Juntti mikä juntti!
ps: lapsemme kuljetamme autolla, eipä tarvitse kaltaisiasi kohdata, onneksi.
Vierailija:
Ja mä todella olen naama norsunvitulla, jos mä en saa matkustaa niin kuin itse haluan. Mä olen matkani maksanut ja mun ei tarvitse kommunikoida jonkun 3-vuotiaan kanssa jos en halua. Vaikka lapsesi sattuisikin olemaan mielestäsi maailman ihanin, niin muista että kaikkien mielestä se ei sitä ole.
ja alkaa jutella säästä, pidätkö häntäkin huonosti kasvatettuna?
Ja mitäköhän niiden lapsen vanhempien pitäisi sanoa lapselleen tuossa tilanteessa? " Älä puhu tädille, täti ei tykkää vieraista lapsista." Vaan kun moni täti tykkää jutella lapsen kanssa, niin siitäpäs vasta saisikin kuulla, että olipa töykeä äiti kun ei antanut lapsensa puhua minulle bussissa...
Vierailija:
ja alkaa jutella säästä, pidätkö häntäkin huonosti kasvatettuna?Ja mitäköhän niiden lapsen vanhempien pitäisi sanoa lapselleen tuossa tilanteessa? " Älä puhu tädille, täti ei tykkää vieraista lapsista." Vaan kun moni täti tykkää jutella lapsen kanssa, niin siitäpäs vasta saisikin kuulla, että olipa töykeä äiti kun ei antanut lapsensa puhua minulle bussissa...
Itse mä olen lapsilleni selventänyt asian niin, että metrossa tai bussissa ei juosta. Istutaan joko rattaissa tai penkillä ja annetaan muiden matkustaa rauhassa. Mutta eihän mun pitäis sua neuvoa lastesi kasvatuksessa. Ja tällä toiselle voin sanoa sen verran että, jos mä olen mielestäsi juntti sen takia että haluan matkustaa rauhassa työpäivän jälkeen, niin sitten olen. Ei omasi kielenkäyttösi ja toisten solvaaminenkaan fiksun ihmisen käytöstä ole.
2 arviolta 5-vuotiasta poikaa juoksenteli vaunusta toiseen. Se oli häiritsevää. Ramppas niissä ovissa ja vanhemmat, kaksi naista liikkeellä, välillä vaan tavan vuoksi kielsivät. Lopulta yksi mies sanoin niille pojille " lopettakaahan toi kaahailu" . Sitten ne pojat rupes kyselee siltä mieheltä " miksi? miksi?" Joo, se oli raivostuttavaa!
Muutenkin ne pojat piti kauheeta mekkalaa.
Ymmärrän että lapsista lähtee ääntä, pikkasen vois sitä silti hillitä paikoissa missä on muita ihmisiä samassa tilassa.
ja siitähän tässä ketjussa oli alun perin kyse. En minäkään aina jaksaisi olla kohtelias työpäivän jälkeen, mutta kylläperuskäytöstapoihin kuuluu, että jos joku alkaa jutella busisssa, siihen vastataan kohteliaasti. Niin lapselle kuin aikuisellekin.
Eli älä sinä elämöi, kun itse aloitit.
Kuka tässä muuten on juoksentelusta puhunut? En minä ainakaan, etkä sinäkään aluksi. Tietenkään ei liikennevälineessä juosta, se nyt on jo turvatontakin.
Vierailija:
Itse mä olen lapsilleni selventänyt asian niin, että metrossa tai bussissa ei juosta. Istutaan joko rattaissa tai penkillä ja annetaan muiden matkustaa rauhassa. Mutta eihän mun pitäis sua neuvoa lastesi kasvatuksessa. Ja tällä toiselle voin sanoa sen verran että, jos mä olen mielestäsi juntti sen takia että haluan matkustaa rauhassa työpäivän jälkeen, niin sitten olen. Ei omasi kielenkäyttösi ja toisten solvaaminenkaan fiksun ihmisen käytöstä ole.
Minua myös riepoo kyselijä lapset yleisissä kulkuvälineissä. Minä voin muutaman sanan vaihtaa, mutta en rupea mitään stooria vetämään. Äidit voisi todella vetää poikki jossain vaiheessa. En minä ole mikään pelle hermanni joka on siellä lapsukaisia viihdyttamässä.
Meidän 3v poika on tosi sosiaalinen lapsi ja alkaa joka paikassa jutella ihmisille... Kaupassa, leikkipuistossa, kaupungilla, kahvilassa jne.
Olenkin miettinyt että mitä muut ihmiset mahtavat tuumata meidän pikku tarinoitsijasta... ja tähän asti kaikki ovat sanoneet että hienoa kun on reipas ja sosiaalinen.
Pitänee ruveta miettimään kuinka kertoisi lapselle se että Suomalaiset ovat juroa väkeä jotka eivät siedä häiritsemistä...
Kyllä sen tietysti ymmärrän jos lapsi jää oikeen pitkäksi aikaa turisemaan niin silloin käyn sanomassa Pojalle että tuleppas tänne niin pääsee setä/täti jatkamaan omia juttujaan, mutta onko muutaman sanan sanominen jo liikaa???
Mikä on " häiritsemistä" ? Itse esimerkiksi häiriintyisin, jos joku lapsi tulisi potkaisemaan minua nilkkaan. Mutta jos hän vaikkapa vain tulisi juttelemaan tms, niin en olisi häiritty. Kuinkas teillä, ap?