Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Adoptoidut, pidättekö yhteyttä biologiseen sukuun?

Vierailija
06.03.2023 |

Minulla olisi mahdollisuus olla yhteydessä biologisen isäni sukuun, mutta en oikein tiedä, mitä tekisin. En varsinaisesti itse ottanut yhteyttä heihin, vaan biologisen isäni sisko ja siskon tytär ottivat yhteyttä minuun.

Tavallaan kiinnostaa, mutta toisaalta en voi olla miettimättä kaikkia kuulemiani juttuja siitä, miten yhteydenotto biologisiin sukulaisiin ei ollutkaan niin hyvä juttu. Siis esimerkiksi tapauksia, missä nämä biologiset sukulaiset on suhtautuneet ikävästi perheeseen tai alkaneet tavallaan omimaan sinne omaan sukuunsa.

Olisiko jollain kokemuksia?
Ainakin näiden viestien perusteella mitä nyt on vaihdettu, vaikuttavat olevan ihan okei. Heillä tuntuu olevan todella paljon tietoa asioista ja minustakin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?

Kenelläkään?

Vierailija
2/6 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla yhteydessä. Vetää sitten omat rajat.

Monella on ollut parhaat mahdolliset adoptiovanhemmat, eikä kaipuuta muuhun ole. Uteliaisuus biologisia juuria kohtaan on monella ja se kannattaa selvittää. Kukaan ei voi viedä perhettä pois. Adoptioonon annettu syystä. Ihana jos sielläkin on ihmisiä, jotka välittävät, mutta heille voi ja saa sanoa omat rajat, jos tilanne menee sellaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan kannattaa olla vähän varovainen. Kun olin teini, minuun otettiin yhteyttä. Alkuun viestit oli ihan tavallisia, kyseltiin elämästäni ja että mitä muistan biologisesta isästä.

Jossain vaiheessa viestit kuitenkin muuttui syyllistäviksi, syyllistettiin siitä että en perheeni ei pitänyt heihin yhteyttä ja että minä en ollut aiemmin ottanut yhteyttä. Kun kävi ilmi että minulla on toinen sukunimi eikä heidän sukunsa nimi, joka minulla oli viimeksi pikkulapsena, alkoi suurempi syyllistäminen ja ihmettely että miksi näin.

Minua alkoi jossain vaiheessa tympiä heidän asenteensa, joten otin etäisyyttä. En vastannut viesteihin enkä edes lukenut niitä. Sain sitten kotiin oikein kirjeen, missä ihmeteltiin asiaa. Luin viestejä sähköpostistani ja siellä mm. haukuttiin koko perheeni. He käyttäytyivät kuin olisin ollut jotain heidän sukunsa omaisuutta. En ole ollut koskaan sen jälkeen heihin missään yhteydessä. Ei vaan kiinnosta, sain tietää kaiken oleellisen.

Vierailija
4/6 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologinen suku on täynnä päihdeongelmaisia ja muuten ongelmaisia. Ei kiinnosta pitää yhteyttä.

Valitettavasti eräät roskalehdet on kiinnostuneita ihmissuhdedraamoista, joten ovat myyneet niille juttujaan ja kertoneet tästä julkisesti.

Vierailija
5/6 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahullu vauhdissa.

Vierailija
6/6 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kannattaa olla yhteydessä. Mitään ei menetä, ja voi saada vastauksia, jos jokin askarruttaa. Ei tarvitse ryhtyä kaveraaamaan, jos ei kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä