Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien kiusaamispolitiikka ei ole tätä päivää

Vierailija
06.03.2023 |

Ne jotka ovat ideologisesti työttömiä, osaavat kyllä saada leivän pöytään ja vältellä töitä jos vain niin haluavat. Aktiivimallit sattuvat aina eniten niihin jotka eivät joko kykene töihin tai ovat muuten vaan ei haluttua työvoimaa.
Kumma, että tätä ei millään tunnuta tajuavan

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on hyvä pointti. Mutta kuunnelkaapas herkällä korvalla näitä eduskuntaan pyrkijöitä. Useat ovat kädet syvällä köyhimpien ihmisten taskuilla ja perustoimeentulossa, kun  pitää leikata jostain tai turvata Suomen taantuva talous. On se jännä logiikka että rahaa yritetään nyhtää sieltä, missä sitä ei ole. Ei puhettakaan, että leikkuri kävisi kansanedustajien palkkioista, taksitteluissa, varaviinapulloissa, juhlinnoissa yms kuluissa. Työllistämispolitiikan rahat ovat suoria tulonsiirtoja politikkojen yrittäjäkavereiden kurssibisneksiin jne. Jos kokee tällaisen ilmaisen rahan jakelun oikeutettuna, huutaa myös naama punaisena että työttömyystuet pitää saada jotenkin vastikkeellisiksi ja kannustaviksi. 

Vierailija
62/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustulo, joka mahdollistaisi myös osa-aikatyön vastaanottamisen. TE-virkailijoista henkilöitä, jotka auttavat ihmisiä työllistymään. Siinä kaksi uudistusta, jotka tulisivat tarpeeseen.

Miksi osa-aikatöihin? Miksei ihmiset mene kokopäivätöihin? Ei tarvitsisi sitten mitään tukia. Ja jos ei halua töitä, niin ei halua tukiakaan. Niin.

Koska kaikille ei riitä kokoaikaista työtä, osa-aikaiset työpaikat jäävät täyttämättä, kun sellaista ei voi ottaa vastaan nykyään tukien menettämisen vuoksi. Tulevaisuudessa teknologinen kehitys johtaa todennäköisesti siihen, että ihmisen työpanosta tarvitaan yhä vähenevässä määrin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa inhimillinen ratkaisu on perustulo. Mutta koska se tuntuu olevan osalle päättäjistä suuri kompastuskivi, niin vastaavaa pitäisi olla sitten vaikka työttömyyskorvausta saaville oikeus tienata esim 10pv/kk verottomana - koska valtaosa on kuitenkin pienituloisilla aloilla.

Miksi ei samantien kaikille vastaavaa oikeutta? Aika outoa olisi saada 1900 e/kk ansiosidonnaista ja siihen päälle verotta 5000 e.

Vierailija
64/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin 55v uskoisin olevani aikuinen jota ei tarvitse ohjata. Ihmeellistä kuvitella että joku työvoimaviranomainen kuvittelee voivansa määrätä mitä minun pitää milloinkin tehdä ja miten minun pitää käyttäytyä. Toki osaan näytellä ja täytellä niitä hakemuksia jos niin vaaditaan mutta todellisuus onkin sitten ihan toista. Mutta lapsellista kyykyttämistä tuollainen käyttäytyminen on.

Samaa mieltä. Ärsyttää tämä holhousyhteiskunta, itseasiassa aina ärsyttänyt. Itse haen kokoajan töitä, haluan kunnon palkan ja vakituisen työn, KIITOS. En halua määräaikaista, en halua osa-aikaista, en halua huonopalkkaista työtä. Kokemusta on, siitä pitää maksaa.

Nainen53

Vierailija
65/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No työn teosta tulee tehdä kannattavampaa. Eikä pidä olla vaan porkkanaa, vaan tulee olla keppiä, koska muuten yhteiskunto hajoaa noiden lusmujen takia.

Kuten sanottu, ihmisillä on erinäisiä terveysvaivoja, mutta ei vaan silti pääse työkyvyttömyys eläkkeelle.

Polvivaurio itsellä esimerkiksi estää jo monta työpaikkaa mutta ei kaikkia.

Olen alkanut harjoitella musiikintekemistä tietokoneella ja video editointia.

Artistin työt sopii minun luonnolle, siinä vaan kestää aikansa että alkaa tuottamaan.

Vierailija
66/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustulo, joka mahdollistaisi myös osa-aikatyön vastaanottamisen. TE-virkailijoista henkilöitä, jotka auttavat ihmisiä työllistymään. Siinä kaksi uudistusta, jotka tulisivat tarpeeseen.

Miksi osa-aikatöihin? Miksei ihmiset mene kokopäivätöihin? Ei tarvitsisi sitten mitään tukia. Ja jos ei halua töitä, niin ei halua tukiakaan. Niin.

Koska kaikille ei riitä kokoaikaista työtä, osa-aikaiset työpaikat jäävät täyttämättä, kun sellaista ei voi ottaa vastaan nykyään tukien menettämisen vuoksi. Tulevaisuudessa teknologinen kehitys johtaa todennäköisesti siihen, että ihmisen työpanosta tarvitaan yhä vähenevässä määrin.

Mun äiti jäi eläkkeelle vuodenvaihteessa ja totesi, että koko hänen työuransa ajan teknologian piti kehittyä ja jättää väki työttömäksi, mutta ei niin käynytkään. Edelleen riittää töitä ja äiti jatkaa entisissä hommissaan, koska työttömille on mahdoton ajatus joutua joskus tekemään klo 6-15 ja joskus klo 8-17. Että ei saa itse valita työaikaansa, no en mä sit sinne tuu.

Vierailija
67/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo ja kokoomus ovat tuho Suomelle...

Vierailija
68/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi hyvä esimerkki Pohjoisessa Keski-Suomesta,nainen ei viitsi lähteä töihin niin pukkaa vuoden välein penikan maailmaan saa hyvät rahat kun ei tarvise tehdä töitä.näitä ihmisiä on varmasti paljon..esim.leset..voisi otta joitakin rahoja pois heiltä niin työt alkaisi kiinostamaan...

Vierailija
69/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No työn teosta tulee tehdä kannattavampaa. Eikä pidä olla vaan porkkanaa, vaan tulee olla keppiä, koska muuten yhteiskunto hajoaa noiden lusmujen takia.

Millä oikeudella haukut muita ihmisiä?

Sananvapaudella. Saan sanoa totuuden, näin omasta mielestäni. Jos joku ei halua tehdä töitä, niin olkoot sitten syömättä. Näin se on mennyt aina ja miksei sen pitäisi enää mennä niin? On kyllä tultu semmosiksi hyysääjiksi tässä maailmassa perkele.

Työttömiä on monenlaisia. Tuntuu tosi hyvältä kuulla,, että haluat minun kuolevan nälkään. 

Olen 63 vuotias ja ollut työelämässä liki 40 vuotta (kauanko sinä olet ollut?).

Jouduin työttömäksi lähempänä 60 ikävuotta ja löysin kyllä uuden työpaikan, mutta työ oli niin vastuullista/uutta/ stressavaa niin, että sain reilun vuoden kuluttua työn aloittamisesta aivoverenvuodon. Työ oli nostanut verenpaineet korkeuksiin, eikä vanhat suonet kestäneet sitä.

palasin vielä sairausloman jälkeen takaisin töihin, mutta en voinut tehdä niitä, koska sain TIA kohtauksia ja verenpaine ei pysynyt kurissa, vaikka se kotona ollessa on hyvin matala. Olen siis taas hakemassa työtä. 

En halua, että sinunlaisesi joutuvat verovarojaan minunlaisiini hyyssättäviin tuhlaamaan, joten henkeni kaupalla yritän päästä äkkiä takaisn johonkin työhön.  

Toivottavasti sinä pysyt aina terveenä ja työkuntoisena sekä saat olla hyvissä työpaikoissa jossa viihdyt ja jotka ei kuormita liikaa. 

Vierailija
70/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti jäi eläkkeelle vuodenvaihteessa ja totesi, että koko hänen työuransa ajan teknologian piti kehittyä ja jättää väki työttömäksi, mutta ei niin käynytkään. Edelleen riittää töitä ja äiti jatkaa entisissä hommissaan, koska työttömille on mahdoton ajatus joutua joskus tekemään klo 6-15 ja joskus klo 8-17. Että ei saa itse valita työaikaansa, no en mä sit sinne tuu.

Kommenttisi on ihan pelkkää v i h a puhetta, vailla mitää muuta merkitystä kuin perusteettomat kuvitelmat kaikista työttömistä yhtenä massana, joka toimii yhdellä yhtenäisellä tavalla. 

Tiedät itsekin valehtelevasi. Halveksin sinua ja kaltaisiasi, asioita tarkoituksella vääristelijöitä. 

Vierailija
71/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran kepistä pidät, niin sopiiku sulle että työttömät tulevat ihan töikseen pieksämään sinua kepillä täydet 8 tuntia ja vielä bonusaikaa päälle...

Tämmöisiä synkkiä väkivaltafantasioita on aikaa kehitellä kun päivät matelee kalja kädessä sohvan pohjalla.

Sinähän se tiedät väkivaltafantasioista, kun toivot työttömien kuolevan nälkään siltojen alle. 

Vierailija
72/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että pahimpia kiusaajia ovat vasemmistopuolueet. Marinin Aktiivimalli 2 on pahempi mitä Sipilän aktiivimalli varsinkin kausityöläisille ja ikääntyneille.

Vierailija
73/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yksi hyvä esimerkki Pohjoisessa Keski-Suomesta,nainen ei viitsi lähteä töihin niin pukkaa vuoden välein penikan maailmaan saa hyvät rahat kun ei tarvise tehdä töitä.näitä ihmisiä on varmasti paljon..esim.leset..voisi otta joitakin rahoja pois heiltä niin työt alkaisi kiinostamaan...

Pikkuhiljaa alkaa epäilyttämään ihmisten sivistyksen taso, kun AV:ltä saa jatkuvasti lukea miten naiset "porsii" ja nyt  näköjään"penikoi".

Hirveästi kyllä paheksutaan, jos joku sanoo koirastaan "hän" mutta silti naisista käytetään tuollaista kieltä, kun he SYNNYTTÄVÄT. 

Koira penikoi ja possu /emakko porsii. Sovitaanko niin, että jos ihmisestä saa sanoa, että se porsii ja penikoi, niin silloin eläimestä saa sanoa "hän".  Vähemmän siinä ketään loukataan, jos jollekin koira on hän eikä se, kuin että naisten sanotaan porsivan/penikoivan.

Vierailija
74/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat kai haluavat kokopäivätöihin. Osa-aika työt sopivat tiettyihin tilanteisiin, opiskelijoille tai jos on varallisuutta tai varakkaampi puoliso tms.

Eli kyse on siitä, että työtön kyttää tietynlaista työtä vaikka loppuikänsä, mikään muu ei kelpaa ja se on työnantajien vika.

Minä ymmärrän ihan hyvin, jos ei halua osa-aikatyötä, jonka seurauksena joutuu kuitenkin pysyttelemään työkkärin valvonnan alaisena. Minä olen tehnyt osa-aikaista yli 10 vuotta (ja sitä ennen noin 15 vuotta kokoaikaista), eikä se ole millään tavalla helpottanut kokoaikaisen saamista. Joten kerro minulle, kuinka kauan tässä pitää vielä tehdä osa-aikatyötä ja nostella tukia, kun nämä 25 työvuotta eivät vieläkään näytä riittävän työnantajille todistamaan, että olen ihan hyvä työntekijä?

Anna kun arvaan, vastausta ei tule, koska olet tyhjää täynnä väitteinesi. 

Ja kyllä, se on työnantajien vika, jos eivät tarjoa kokoaikaista. Sitä kun ei voi yksikään työtön itselleen vaatia, vaikka halua olisi. 

Vierailija
75/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vain joka kolmannelle on töitä nykyhetkellä mistä sitä niin kauheasti lisää töitä löytyisi että tässä pakkohaku mallissa olisi mitään järkeä

Meillä on enemmän eläkeläisiä töissä kuin väkeä työttömänä eli miksi työ kelpaa eläkkeellä olevalle, mutta ei työttömälle?

Sen takiahan sitä työtä ei löydy työttömille, kun eläkeläiset ei jää töistä pois vaan jatkavat kynsin hampain. 

Vierailija
76/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä oikeudella haukut muita ihmisiä?

Sananvapaudella. Saan sanoa totuuden, näin omasta mielestäni. Jos joku ei halua tehdä töitä, niin olkoot sitten syömättä. Näin se on mennyt aina ja miksei sen pitäisi enää mennä niin? On kyllä tultu semmosiksi hyysääjiksi tässä maailmassa perkele.

Samoinhan Sinut tulisi pakottaa työmarkkinatuelle ja vähän ajan päästä Te:n päätöksellä töihin josta kertyy 9 euroa per "työpäivä" lisäansiota. Näin yritysten tuotto omistajille raketoisi enemmän kuin Kokoomus osaa loosseissaan himoita.

On tahoja joiden agendana on ensiksi demonisoida työttömät jotta heidän tarpeet halpatyövoimalle ovat oikeutettuja.

Vierailija
77/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusongelma työttömyydessä on se, että työnantajat eivät palkkaa työntekijöitä kohtuullisella palkalla.

Vierailija
78/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vain joka kolmannelle on töitä nykyhetkellä mistä sitä niin kauheasti lisää töitä löytyisi että tässä pakkohaku mallissa olisi mitään järkeä

Meillä on enemmän eläkeläisiä töissä kuin väkeä työttömänä eli miksi työ kelpaa eläkkeellä olevalle, mutta ei työttömälle?

Sen takiahan sitä työtä ei löydy työttömille, kun eläkeläiset ei jää töistä pois vaan jatkavat kynsin hampain. 

Samaa mieltä, ovat ahneita mulle mulle mulle. Sitten on näitä jotka saavat eläkerahat ja vielä palkkaa siihen päälle. Ei ole ahneudella mitään rajaa, sitten ulistaan kun jotkut eivät mene töihin, ei ole töitä.

Vierailija
79/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄO65 se siellä taas mekastaa, hei kaverit, miksette vaan MENE töihin... tää älykkyyden perikuva sanoo että senkus vaan meette! Niin menkää nyt te 250 000 niihin 33 000 avoimeen työpaikkaan, no menkää nyt! Niin.

Seli seli meillä on työvoimapula ja kyllä on työpaikkoja minne kaikki pääsee. Menet vaikka helvetti siivoamaan muitten oksennuksia jos siihen tulee, sitten siitä voi nousta, koska olet työmarkkinoilla korkeammassa asemassa. Pitää joskus vähän nöyristyä, että saa paremman työpaikan. Ovathan useammat pomot olleet ennen juoksupoikia.Ymmärrätkö mistä puhun? Jos et, niin voit mennä pois täältä juomaan sitä kaljaasi.

Näytä meille muille esimerkkiä miten tyllistytään. Irtisano itsesi nykyisestä työstäsi ja mene parempaan työpaikkaan. Seli Seli jos ei sua huvitakkaan nyt menikö peukalo suuhun?

Vierailija
80/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kiusaamista aktiivimallit on?

Minusta on löhinnä naurettavaa, että vain max kerta viikkoon haettava töitä. Työttömäklähän on niin tavattoman kiire, ettei ehdi hakea vaikka 10paikkaa päivässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi