Muovikulhot
Käytätkö muovikulhoja ruoan valmistukseen/ leipomiseen? Jos et niin käytätkö lasisia kulhoja vai teräskulhoja? Entäs leikkuulaudat, muovisia vai puisia?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia löytyy. En edes laske montako kulhoa omistan, mutta veikkaan ainakin 15. Leikkuulautojakin on varmaan 10. Sitä on tottunu tietyt asiat tekemään tiettyjen kulhojen kanssa. Lasista isoa kulhoa käytän salaattiin, mutta nyt siinä on liki kilo irtokarkkeja.
Pitää olla jo iso perhe ja iso keittiö, jos pelkästään kulhoja löytyy noin paljon. Ne tosin menee sisäkkäin, mutta silti. Mietin vaan, kun haluaisin muovista eroon, että minkälaisia kulhoja/leikkuulautoja muut käyttävät. Säilytysrasiat olen jo vaihtanut lasisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia löytyy. En edes laske montako kulhoa omistan, mutta veikkaan ainakin 15. Leikkuulautojakin on varmaan 10. Sitä on tottunu tietyt asiat tekemään tiettyjen kulhojen kanssa. Lasista isoa kulhoa käytän salaattiin, mutta nyt siinä on liki kilo irtokarkkeja.
Pitää olla jo iso perhe ja iso keittiö, jos pelkästään kulhoja löytyy noin paljon. Ne tosin menee sisäkkäin, mutta silti. Mietin vaan, kun haluaisin muovista eroon, että minkälaisia kulhoja/leikkuulautoja muut käyttävät. Säilytysrasiat olen jo vaihtanut lasisiin.
Joo, itse ostin pari lasista pientä säilytysrasiaa ja jos samanlaisia vielä löydän, vaihdan kaikki muoviset niihin. Tiivis kansi ja ei sameudu pesukoneessa.
Käytän nykyään lasisia leivontakulhoja. Ne on helpompi pitää puhtaana kuin muoviset. En millään meinaa saada rasvaa pois muovisista. Huono puoli on, että ne on painavampia.
Mikroastioinakin tykkään lasisista, koska mulla aina ne muoviset menee pilalle, vaikka olisi mikronkestäviä.