Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys osinkojen maksamisesta

Vierailija
06.03.2023 |

Jos ostan osakkeita ja minulle maksetaan osinkoja, niin maksetaanko ne suoraan tililleni vai minne? Tuleeko niitä kerran vuodessa vai kuinka usein? Ja täytyykö minun ilmoittaa saamistani osinkotuloista verottajalle?

Kyselee Osakesijoittamista miettivät aloitteleva sijoittaja.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilile verot vähennettynä eikä niitä tarvitse ilmoittaa minnekään. Riippuu osakkeesta kuinka monessa erässä maksetaan. Amerkkalainen tapa maksaa 4 erässä pitkin vuotta ja suomalainen taas kerralla.

Esim. Nokia jakaa 4 osaan.

Vierailija
2/3 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osinkojen maksusta päätetään yhtiökokouksessa. Niitä maksetaan, jos jotain mistä maksaa, eli onko tullut voittoa. tai muuten vaan on sellainen tilanne, että pystyy maksamaan, Jos on mennyt huonosti, niin harvemmin osinkoja maksetaan. Riippuu miten osakkeenomistajat päättää. Isoissa yhtiöissä tavallisella yksittäisellä osakkeenomistajalla on aika vähän päätäntävaltaa, kun suuromistajat omistaa ison osan osakkeista.

Osinkotulot ilmoitetaan itse veroilmoituksella.

Kannattaa tutustua www.veronmaksajat.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan osakepoliitikan mukaan, parhaat maksaa, jopa 10% vuodessa, joka kuukausi kuukausittain. Enimmäkseen kerran vuodessa, keväällä. Yleensä verottaja ottaa itsestään päältä osansa ja loput tilittyvät muutaman päivän viivellä vasta tilillesin, joka on määritelty säilytyksen avaamisessa. =ei tarvitse huolehtia mistään :)  siis "kyllä" Hyvä juttu että tulee lisää osake- ja pörssi siottajia tähän maahankin! Pienien siottajien ei tarvitse näitä oikeesti miettiä.. Osta ja kokeile mitä tapahtuu, muutamista satasista aluksi kyse vain, tai kymppeistä, niin ei ole niin nukaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä