Minipillerin ottaminen myöhässä
Otan minipillerin (Slinda) yleensä iltaisin klo 19-21. Eilen matkustin myöhään iltaan asti ja unohdin ottaa pillerin ajallaan, otin sen vasta noin klo 12 yöllä. Myöhästyikö ottaminen merkitsevästi?
Olen kuullut ja lukenut, että 4h on maksimi. Jos miettii, että edellisenä iltana otin pillerin noin klo 20..
Lääkeselosteessa ei mielestäni kehoteta muuta kuin ottamaan myöh. pilleri mahdollisimman pian ja seuraava ajallaan?
Kommentit (25)
Panitko AP jotain näiden pillereiden ottamisen välissä?
Minipillereitä syödessä kierto on tavallaan sekaisin, niin missä vaiheessa uskallan tehdä raskaustestin?
Tänään lumetabletteihin olisi vajaa viikko vielä. Mua palelee koko ajan ja on valkovuotoa vaikka ei yleensä, outoja hormoninäppyjä otsassa. Toivottavasti ihan muuten vaan.
Ap
Unohdin ottaa klo 12 pillerin otin sen sitten klo 00 ja olen nyt raskaana.
Se pilleri mitään kelloa ole osannut katsoa, ellet ole kovaan ääneen päivitellyt sille myöhästymistä. Oisit vain ollut ihan normaalisti että " kas pillerin otto aika" ja napsaissut sen huiviin.
Kerran sain maitopurkin säilymään hyvänä yli viikon parasta ennen päiväyksen kun laitoin kalenterin jääkaapin edessä olevalle senälle ja aina kun avasin jääkaapin oven tutkiskelin 10pv aiempaa pvm:ää ja puhuin kovaan ääneen että täytyypä huomenna perjantaina käydä kaupassa.
Meni ihan täydestä ja hyvää puuroa tuli vielä 8pv käyttopäivän jälkeen.