Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä olette saaneet apua

Vierailija
06.03.2023 |

Nuorelle joka kärsii jännittämisestä?
Eri tilanteiden jännittämisestä, ei pelkästään "face to face"-tilanteet vaan esim.puheluiden hoitaminen jne.
Vaikeuttaa esim.aikuistumiseen liittyvien asioiden hoitoa, armeija-asiaa ja kaikenlaisia tilanteita.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoltani

Vierailija
2/11 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

Asia ajankohtainen ja akuutti, katselin useammalta taholta nuorisopsyatrien aikoja, siis yksityisiä, mutta heitä ei oikein ole lähimmissä 3-4 kaupungissa ja jos joku löytyy niin ajat menee vähintään loppukuulle.

Julkisella puolella tilanne vielä huonompi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita tilanteita täytyy alkaa harjoitella. Ja olisi pitänyt harjoitella jo pienestä, antaa lapsen hoitaa itse asioitaan eikä pedata kaikkea valmiiksi. Kokemus noihin tuo itsevarmuutta ja täytyy lähteä harjoittelemaan pienistä asioista. Ja varmaan ihan kokonaisvaltaisesti yrittää laskea sitä nuoren stressiä.

Ja ehkä yrittää olla siinä mielessä armollinen että tekee selväksi ettei kaikkien meidän tarvi olla sosiaalisia ja vähemmälläkin pärjää.

Vierailija
4/11 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Mikä sua viiraa, piste neuvona!

Vierailija
5/11 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen nuori? Voisiko yrittää auttaa sitä nuorta ja järjestää esimerkiksi kesätyöpaikkaa sellaiseen paikkaan jossa voisi noita taitoja harjoitella?

Vierailija
6/11 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi joku paikallinen 4H, tai joku kuntouttavan työtoiminnan järjestäjä? Voisiko soittaa ja puhua tuota tilannetta avoimesti, että voisivatko auttaa ja löytyisikö jotain työtä jossa nuori pääsisi harjoittelemaan noita taitoja?

Vierailija
7/11 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita tilanteita täytyy alkaa harjoitella. Ja olisi pitänyt harjoitella jo pienestä, antaa lapsen hoitaa itse asioitaan eikä pedata kaikkea valmiiksi. Kokemus noihin tuo itsevarmuutta ja täytyy lähteä harjoittelemaan pienistä asioista. Ja varmaan ihan kokonaisvaltaisesti yrittää laskea sitä nuoren stressiä.

Ja ehkä yrittää olla siinä mielessä armollinen että tekee selväksi ettei kaikkien meidän tarvi olla sosiaalisia ja vähemmälläkin pärjää.

Miksi noin vastasit! Olin ujo ja pienestä pitäen laitettiin hoitamaan asioita mutta ei se siihen auta, kun on ujo niin on!

Vierailija
8/11 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.nuortennetti.fi/mieli-ja-keho/mielen-hyvinvointi/ahdistus-j…

https://www.yths.fi/app/uploads/2021/02/JANNITTAMINEN-OSANA-ELAMAA-opis…

KAtsokaapa yhdessä näisä jos löytyisi jotain apua.

SItten vois ihan tädin sedän kummin serkun naapurin kanssa harjoitella "puhelimessa".

Vierailija
9/11 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäikäinen nuori? Voisiko yrittää auttaa sitä nuorta ja järjestää esimerkiksi kesätyöpaikkaa sellaiseen paikkaan jossa voisi noita taitoja harjoitella?

Heh mulle järkättiin "kauppaan" kesätyöpaikka, semmonen vaunu, makkaraa sun

muuta.

Vierailija
10/11 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin vastasit! Olin ujo ja pienestä pitäen laitettiin hoitamaan asioita mutta ei se siihen auta, kun on ujo niin on!

Kyllä se auttaa, MUTTA siitä pitää saada positiivista palautetta.

Positiivisen palautteen ja kannustuksen toistoilla asia alkaa jännittämään ja pelottamaan vähemmän.

Pelkkä ujon ihmisen laittaminen asioita hoitamaan vailla mitään tukea voi pahentaa oireilua.

Vierailija
11/11 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittele nuorelle puhelimella ja käske soittaa asioista sinulle. Niin ylläpidät puhelimessa puhumisen taitoa edes vähän.