Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mikä on tukihenkilön rooli ja tehtävä?

Vierailija
05.03.2023 |

Mitä hänen toimenkuvaansa kuuluu?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen se kipupotilas, kiitos auttavista vastauksista. Olen vieläkin yllättynyt koska tämä tapahtui äsken ja tiedossa on useita lääkärikäyntejä ehkä kivuliaitakin kokeita jne. En selviä edes asunnossani ok joten tukihenkilöni tölväys ettei auta missään oikeissa menoissa oli outoa. Edellinen tukihenkilö tuli mukaani tapaamisiin, lääkärille ja auttoi esim kauppajuttujen kanssa. Nämä ovat tietyltä säätiöltä, sosiaalitoimen kautta saatuja joten kai minun pitää ottaa yhteys omaan sossuuni ja sanoa ettei tämä nyt oikein toimi. Pelottaa vain kun tukihenkilö sanoi että olenkohan "edes" tuen tarpeessa. Tuo oli todella ilkeästi sanottu. 

Vierailija
42/42 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hämmentynyt, sain tukihenkilön mutta ilmoitti minulle ettei voi auttaa missään asioissa. Olen kipusairauksien ja uuden lääkityksen takia toimintakyvytön joten tarvitsen jonkun mukaani pakollisiin menoihin kuten lääkärissä käynti, asioiden hoitaminen. Mistä saan tukihenkilön joka oikeasti on tukena asioissa? 

*  Jos sait henkilön Punaisen Ristin ystävätoiminnan kautta, niin meillä nimenomaan on ohjeena, että vaikka ammattitaito riittäisi, niin emme tee lääketieteellisiä toimenpiteitä, siivoa, pese pyykkiä tai laita ruokaa. Tarkoitus on olla ystävä, joka tarjoaa tukea ja kuuntelee ja keskustelee. En esimerkiksi suostunut hakemaan ystävälle apteekista käsikauppalääkkeitä jänen toivomuslistansa mukaisesti.

Kiitos kun kerroit tuon. Tietääpähän jos jotain ystäväpalvelua kokeilee. Aikaisemmin tukihenkilöni(se kiva) sanoi saman etteivät voi tuoda lääkkeitä jne ja ihan ok, käytän apteekin palvelua. Se tuki mitä tarvitsen on juuri tukihenkilönä oloa tapaamisissa jne Olen usein niin huonona että saatan pyörtyä ja muuta kivaa. Esimerkki, uudesta lääkkeestä johtuen olen ripuloinut non stop noin kuukauden ja vatsakivut ovat kovat joka ikinen päivä. Koska en voi syödä pahemmin niin olen todella heikossa kunnossa, en jaksa kävellä kovin pitkälle ja kehoni vapisee. En tiedä millä sanalla minun pitäisi kuvata tukihenkilöä joka sopii minun tilanteeseeni. 

Pyytäisin omaista auttamaan mutta kun olen ihan yksin tässä kaupungissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla