Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kontrolloi syömistä

Vierailija
05.03.2023 |

Mies kontrolloi ja määrittää mitä voidaan kotona syödä ja mitä ei. Lähes kaikki lisäaineet on kiellettyjä ja tämän vuoksi esimerkiksi maustettuja pikanuudeleita ei kotiin saa ostaa tai tiettyjä maustekastikkeita. Onko tuollainen nyt ihan normaalia ja pitääkö sietää, että tarkistetaan kaupassa ravintosisällöt läpi että voidaanko ostaa vai ei? Myöskin esimerkiksi maustetut jugurtit on kielletty lisätyn sokerin vuoksi - tai ainakin syvästi paheksuttuja tai herkutteluksi luokiteltavaa.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä miehesi kanssa lisäaineiden ja lighttuoteiden epäterveellisyydestä.

Kontrollointia en kuitenkaan hyväksy.

Mitäpä jos yrittäisit keskustella hänen kanssaan asiasta? Pyydä perustelemaan mielipiteensä. Ehkä itsekin ymmärtäisit, miksi hän niitä tuotteita paheksuu?

Kerro samalla, että toivoisit häneltä rakentavampaa tapaa esittää mielipiteensä.

Ymmärrän ja olen sinänsä samaa mieltä, mutta jos kerran kuukaudessa ostetaan alle 100g sipsipussi puoliksi viikonloppuherkuiksi niin en oikeasti näe väliä siinä, että onko tuotteessa aromivahvennetta vai ei. Mies taas on asiassa ehdoton.

Vierailija
22/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat syödä ja juoda ihan mitä itse haluat, miehesi on kontrollifriikki, mutta en suosittele kofeiini pitoista teetä illalla, se valvottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en syö pikanuudeleita tms mutta mulle on ihan sama mitä mies syö. Se ostaa nuo herkut omilla rahoillaan. 

Vierailija
24/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei toki täydy häntä totella.

Vierailija
25/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies kontrolloi syömistä. Haluaisin syödä suklaalevyn ja sipsipussin joka ilta mutta ilkeä mies ei anna.

Vierailija
26/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin mies kontrolloi syömistä. Haluaisin syödä suklaalevyn ja sipsipussin joka ilta mutta ilkeä mies ei anna.

Voi teitä miespareja.

Vierailija
27/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit tehdä ilmoituksen naisvihasta.

Vierailija
28/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiellä sinä sitten mieheltä alkoholi ja punainen liha.

Vierailija
29/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No syökööt mitä lystää tai olkoot syömättä. Miksi annat sen vaikuttaa sinuun? Syöt mitä haluat, ei kuulu muille. Vai joku omistus/orja suhdekko teillä on? En mä ainakaan ota käskyjä ja määräyksiä vastaan yhtään keneltäkään. Kasva aikuiseksi ja opettele pitämään puolesi tai tyydy kohtaloosi, omapa on asiasi. Turha ulista jos itse alistuu jonkun pompotettavaksi. 

Vierailija
30/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jännä ilmiö: Miehet, jotka haluavat kontrolloida naisen syömistä: Vahtivat, valvovat, kommentoivat, määräävät...

Asia kuulostaa absurdilta, mutta uskon, että monet naiset tunnistavat heti tämän ilmiön ja ovat ehkä joskus elämässään seurustelleet tai tapailleetkin tällaista miestä.

Joku voisi selittää, mistä ihmeestä tässä on kyse ja mistä se kumpuaa?

Vierailija
31/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä päätän mitä minä syön, ukko päättää mitä hän syö. Mulla on allergioita, hänellä ei. Hän on kasvissyöjä, minä en. Hän paistelee tofunsa ja mifunsa, minä kanani ja pihvini. Yhdessä tai vuoronperään tehdään molemmille käyvät kasvisversiot joita syödään kerran pari viikossa. Muuten on omat "pääruoat". Lisukkeet, salaatit jne väsätään yhdessä tai se kumpi sattuu ehtimään. 

Vierailija
32/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jännä ilmiö: Miehet, jotka haluavat kontrolloida naisen syömistä: Vahtivat, valvovat, kommentoivat, määräävät...

Asia kuulostaa absurdilta, mutta uskon, että monet naiset tunnistavat heti tämän ilmiön ja ovat ehkä joskus elämässään seurustelleet tai tapailleetkin tällaista miestä.

Patriarkaalisen kulttuurimme peruja joka on kaikkea muuta kuin kuollut. Luulevat edelleen että naiset on heidän omaisuuttaan ja heidän määräysvaltansa alla. 

Vierailija
33/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu tähän porukkaan valitettavasti naisiakin. Kyse on lähinnä persoonallisuudesta. Jotkut eivät vaan kestä sitä, että joku tekee asiat toisin kuin he itse. Veljeni vaimo on terveysintoilija, ja yhdessä vaiheessa kielsi karkit kokonaan taloudesta. 

Vierailija
34/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kemistinä voin sanoa, että millään noilla ruokalisäaineilla ei ole mitään merkitystä. Niillä on jo raja-arvot mikro ja pikogrammissa asti. Pitoisuudet on todella pieniä ja testattuja/hyväksyttyjä aineita käytetään. No, jos sä esim. ostat kiinalaisen maton, niin se emittoi syöpävaarallisia aineta sisäilmaan koko ajan 24/7. Jos teidän perheen sisäilmasta otettaisiin grammi, niin siinä olisi jotain 1000 syöpävaarallista kemikaalia, mitä hengittelette koko porukka. Nuo ruoka-aindeiden pitoisuudet ja kemikaalit eivät edes ole mitään syöpävaarallisia. Sun mies luulee, että se myrkyllinen yhdiste teidän perheessä on pulla; mutta se on jotain aivan muuta. 

Vierailija
35/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt asetat rajat hyvä nainen. Hän saa itse syödä mitä haluaa, mutta sun syömisiä ei voi kontrolloida. Jos alkaa inisemään niin sanot että tää on myös sun koti joten hänellä ei ole sen suurempi päätäntävalta kuin sinulla 

Vierailija
36/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla mitään miestä ole. Nais-incelli siellä satuilee omiaan.

Vierailija
37/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkinen väkivalta on kyseessä silloin, kun puolisolla ei ole mitään sanavaltaa omiin asioihinsa. Kyllä aikuinen saa itse päättää mitä syö. 

Vierailija
38/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinulla mitään miestä ole. Nais-incelli siellä satuilee omiaan.

Ei sun todellakaan tarvitse lisätä siihen mitään "nais" sanaa eteen. Se incel kun ei määrittele millään tavalla sukupuolta vaan on täysin sukupuoli neutraali lyhenne. Vai etkö sä kenties tiedä mitä se tarkoittaa? 

Vierailija
39/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole tossu ja alistu miehelle.

Vierailija
40/41 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eds seurustele, niin mies soittelee ja selostaa miten minun pitäisi syödä ja selostaa tapaamiensa naisten mahankokoja ja arvostelee entisten naisystävien ja vaimojensa ulkonäköä.

En voi käsittää. Kuka lähtee tuollaiseen? En lähtisi vaikka olisin kuinka hoikka ja kauniskaan. Älytöntä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi