Mitä kamppailulajia suosittelisit?
Mitä kamppailulajia suosittelisit 27 vuotiaalle joka ei kuitenkaan halua lajissa kilpailla?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Koulunpihapainia. Olen päihittänyt kaikki eri lajien harrastajat koulun pihalla ilman mitään opeteltuja tekniikoita ja liikkeitä.
Sitten heräsit kun isoisä oli taas hiipinyt yöllä sänkyysi tarjoamaan tarkustaan Werthers Original kermakaramellia.
Taekwondo ilman kilpailua. Eli omaksi iloksi. Ja siinä on kivoja potkuja, harjoitellaan pehmukkeeseen. Liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Koulunpihapainia. Olen päihittänyt kaikki eri lajien harrastajat koulun pihalla ilman mitään opeteltuja tekniikoita ja liikkeitä.
Höpö höpö. Olit kuitenkin se, joka aina jäi jalkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkeily ja potkunyrkkeily ainoat oikeasti toimivat. Kaikki muut pelleilyä.
Nyrkkeilyllä ei pärjää jos vastassa on oikeasti osaava henkilö.
Vaihtaa nolifettämisen elämiseen. Elämän koulu on raskain.
Harrasta vaikka jääkiekkoa. Siinä saa painia ja nyrkkeillä sekä luistella.
thainyrkkeily, jos hyvä valmentaja
Shotokan Karate, ainoa oikea Karate.
Vierailija kirjoitti:
Bujinkan budo taijutsu
Kaspin
En tiedä mikä mahtaa olla Kaspinin tilanne Kaarlon poismenon jälkeen.
Bujinkan on varmasti väärinymmärretyin, tai ei lainkaan ymmärretty, laji.
Itsekin ymmärsin, siis omalta osaltani ja tasoltani, mistä lajissa on todella kysymys vasta vuosia sen jälkeen kun olin lopettanut sen aktiivisen "harjoittelun".
Kaikki lajit ovat omassa tarkoituksessaan hienoja ja niiden keskinäinen vertailu on monesti tarpeetonta, minulle Bujinkan on kuitenkin ehdoton numero yksi syistä joiden mainitseminen ei tässä yhteydessä ole tarkoituksenmukaista väärinkäsitysten välttämiseksi.
Harrastaa sitä, mikä on edullisin ja lähimpänä.
Vierailija kirjoitti:
Muay thai ei näköjään päässy ees listoille
Verenhimoinen väkivaltalaji säälittäville kakkahousuille.
Vierailija kirjoitti:
Judo
Judossa tuntuu olevan aika huono ilmapiiri, mitä lajiharrastajien keskusteluja seurannut.
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkeilyssä varmaan kunto kasvaa parhaiten.
Ei se lajista ole kiinni, miten kunto kasvaa vaan siitä harrastajasta ja seurasta. Jokaista lajia voi treenata verenmaku suussa tai höntsäilemällä.
ITF Taekwondo. Monipuolinen laji.