Osaako joku neuvoa miten yhdistetään pyöröneuleeksi siten, ettei tule reikää neuloksen alkuun vai onko edes mahdollista?
Oon neulomassa kauluria valmiilla ohjeella. Aloitettiin neulomalla 10 cm joustinneuletta, joka on nyt valmis. Seuraavaksi pitäisi yhdistää pyöröksi, mutta siinä tuleekin ongelma, koska ensimmäinen silmukka muodostaa neuleeseen pienen reiän. Vaikka kuinka yrittäisin miten tiukasti neuloa tuon silmukan, ei auta :/
Kommentit (6)
Vedät sen ensimmäisen silmukan ylitiukaksi eli niin tiukaksi kuin saat.
Mä luon yhden ylimääräisen silmukan ja ensimmäisen kerroksen lopussa nostan puikon ekan silmukan viimeiselle / pyöröpuikon toiselle puikolle ja nostan viimeisen silmukan sen eka puikolta nostetun yli. Eli samalla tavalla kuin päättelisin silmukan.
Vierailija kirjoitti:
Mä luon yhden ylimääräisen silmukan ja ensimmäisen kerroksen lopussa nostan puikon ekan silmukan viimeiselle / pyöröpuikon toiselle puikolle ja nostan viimeisen silmukan sen eka puikolta nostetun yli. Eli samalla tavalla kuin päättelisin silmukan.
Noin mäkin teen mutta aloittajan tilanteeseen se ei sovi, koska hän neuloo alun tasona.
Ratkaisin pulman neulomalla yhden ylimääräisen kerroksen edestakaisinneuloksena tiukemmalla, ettei silmukat pääse löysiksi. Näin ei syntynyt reikää tai hyvin pieni ainakin.
Ap
Eli alussa tehtiin joustinneuletta 10 cm edestakaisinneuleena ja nyt yhdistettävä pyöröksi.