Olen muuttamassa Indonesiasta Suomeen
Olen suomen kansalainen, Suomessa syntynyt ja kiinnostaisi seuraavat asiat:
Tarkistin jo Kelasta että olen Kela oikeutettu
-Onko se julkinen terveydenhuolto kaikille ja miten toimii noin yleisesti. Saako sairaudet tutkitettua ja hoidettua siellä julkisella? Entäs hammashoito? Indonesiassa vöhän huonoa tuo julkinen niin olen käynyt hammashoudossa yksityisellä.
-Onko työttömyyskorvaus vastikkeetonta eli jos en löydä heti töitä saanko tukia? Pitääkö tehdä jotain palvelustyötä tai hyväntekeväisyyyttä? Olen tehnyt Indonesissa vuosia töitä, mutta työnsaanti vähän epävarmaa Suomessa.
-Entäs asunto? Kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja kuulemma vaikea löytää tai saada. Olen siis Helsinkiin muuttamassa. Entäs aso asunnot kun pesämunaa on jonkin verran. Onko jonot?
Yhdeltä sukulaiselta kuulin, että on vähän holhousyhteiskunta eli joskys jopa tuputetaan jotain sossua tai perhetyötä joillekin perheille. Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Tulevatko kotiin väkisin tai yllätysköynneille joskus? Toinen sukulainen taas sanoi,että apua ei saa vaikka pyytäisi tai ainakaan sellaisa mitä tarvitsisi tai auttaisi konkreettisesti. Kumpi se nyt on.
-Mites koulut? Yhteistyö opettajien kanssa? Täällä Indonesiassa jotkut opet on kamalia juorukelloja petheuden asioista. Miten Suomessa kunnioitetaan perheiden yksityisyyttä viranomaisten taholta?
Mites viranomaisten korruptuneisuus ja ihmisten rehellisyys noin yleensä? Täällä Indonesiassa saa kyllä aika varuillaan olla kaikkien kanssa.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
No vastikkeeton työttömyyskorvaus on. Muista en niin tiedä.
Eipä ole. Kyllä sen eteen joutuu tekemään mitä TE-toimisto käskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta Helsinkiin,muuta jonnekin pienemmälle paikkakunnalle.
Helsingissä tuttuja. Yksi halpa asumto tarjottu. Ei niin hyvä alue mutta kiva talo.
Miten tiedät tuon kun et oikein mitään muuta tiedä aloituksesta päätellen?
Trollipeikko taidat kuitenkin olla. Tylsää.
On. Olet oksettava p@ska joka ihailee lapsen ahdistelijaa.
Musnad Ahmad 16245"[Muawiya said]: I saw the prophet sucking on the tongue or the lips of Al-Hassan son of Ali, may the prayers of Allah be upon him. For no tongue or lips that the prophet sucked on will be tormented (by hell fire)."
Lisäksi kyseinen likakaivolta näyttävä "ihminen" nimeltä muhammad r@iskasi Aishan, tämän ollessa vain 9 vuotias.