Onko lapsi päiväkotikuntoinen? Päiväkodissa työskentelevät hoi!
Lapseni on ollut isossa lonkkaleikkauksessa ja nyt kuukauden toipumassa kotona. Leikannut lääkäri tutki lapsen tällä viikolla ja sanoi, että saa mennä päiväkotiin,. Ongelma on se, että lapsi ei vielä kävele, vaan pystyy konttaamaan ja treenaamaan seisomaan nousemista. Kävelyä pitää harjoitella uudelleen tuettuna ja ohjattuna. Nyt erimielisyyttä ex-ukon kanssa - minä olen sitä mieltä, että lapsella ei todellakaan ole asiaa päiväkotiin ja ex eri mieltä ja viemässä lasta päiväkotiin ensi viikosta lähtien.
Nyt tarvitsen mielipiteitä päiväkodissa työskenteleviltä!!
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Johan on lääkäri. Olisiko hän itse työkuntoinen, jos pystyisi ryömimään vastaanotolleen 🤦
Minua on hoitanut lääkäri, jolla oli polvi paketissa ja kulki kepeillä.
Edelleenkään tässä ei ole käsitelty sitä olennaista kysymystä: onko perheellä hoidon tarvetta?
Jos aloittaja on halukas hoitamaan lasta päivisin kotona eikä hänellä ole pakottavaa tarvetta tehdä töitä elantonsa eteen, voisi olettaa kotihoidon sopivan exällekin, ainakin jos vanhemmat asuvat järkevän etäisyyden päässä toisistaan.
Sitten taas jos exän täytyy päästä töihin omalla vanhemmuusvuorollaan, eikä ap halua hoitaa lasta, täytyy lapsi viedä hoitoon.
Sitten on vielä lapsen oma mielipide. Kolmevuotiaatkin saattavat jo kaivata päiväkotia ja kaverisuhteita, etenkin jos arki sairaana on ollut tylsää. Niin mielellään kuin jotkut tässä ketjussa kuvittelevatkin kyynelsilmäisen ramman lapsen katsomassa toisten pulkkamäkeä ja ilottelua, saattaa lapsen kokemus ja todellisuus olla aivan toinen. Vaikka liikkuminen ei hyvin onnistuisikaan, on päiväkodissa paljon nähtävää, tehtävää ja koettavaa. Ja jos lapsella on siellä ystäviä, ei hän ole toisten silmissä mikään kummajainen, vaikka ei liikkumaan pystyisikään.