Laihduttava ruokavalio
Katselin tuossa mainosta 8 viikon ruokavaliosta, jolla laihtuisi. En nyt aio sitä ostaa, mutta laihduttaa pitäisi ja mielestäni ruokavalio on jo melko hyvässä kunnossa. Syön aamupalan (puuroa tai leipää), lounaan (salaatti tai keitto), illallisen (tavallista kotiruokaa) ja iltapalan (hedelmää ja leipää). Olen yli 40-vuotias nainen, teen istumatyötä usein etänä ja painoa on noin 15 kiloa liikaa.
Mitä ja miten minun pitäisi syödä, että laihtuisin? Osaisiko täällä vaikka joku itse laihtumaan onnistunut antaa neuvoja?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt ilmeisesti aika paljon leipää. Mitä enemmän leipää syö, sitä enemmän tekee mieli syödä. Hiilihydraatit kasvattaa nälkää.
Ruisleipä on terveellistä, mutta jättäisin sen laihdutuksen ajaksi pois, samoin sokerin, jota kukaan ei tarvitse.
Kerro miten syö ihminen joka jättää sokerin pois kun sitä ei muka tarvita?
Näytä tutkimus, jonka mukaan sokerin lisääminen on elimistölle välttämätöntä, niin minä vuorostani näytän yksisarvisen.
Näytä tutkimus, jonka mukaan ihminen elää esim pelkän kanan syömisellä? Ihmisen hengissä pysyminen perustuu siihen, että verisuonissa kiertää sokeria.
Jaa. Ilmankos diabetes lisääntyy Suomessa 😄
Hölmö uskomus että sokerin syönti aiheuttaisi sokeritautia.
No mikäs sitä sitten aiheuttaa? Mielellään tutkimuslinkki mukaan, kiitos.
Laitapas sinä se tutkimuslinkki, joka osoittaa sen, että DM tulee sokerinsyönnistä. Eikä sitten mitään ulkomaalaista huuhaalinkkiä, kiitos.
Aloitin 8viikkoa.fi -valmennuksen viime elokuussa. Painoni tippui sillä 12 kg (normaalipainon sisällä) ja on sen jälkeen pysynyt +/- 1,5 kg sisään samana. Aiemmin olin kokeillut saada kiloja pois lisäämällä rutkasti liikuntaa ja välttämällä herkkuja, mutta tuloksia ei mainittavasti tullut. Minulle tuo valmennus siis sopi ja toimi, mutta vaati toki muutoksia ruokailutottumuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt ilmeisesti aika paljon leipää. Mitä enemmän leipää syö, sitä enemmän tekee mieli syödä. Hiilihydraatit kasvattaa nälkää.
Ruisleipä on terveellistä, mutta jättäisin sen laihdutuksen ajaksi pois, samoin sokerin, jota kukaan ei tarvitse.
Näytä tutkimus, jonka mukaan sokerin lisääminen on elimistölle välttämätöntä, niin minä vuorostani näytän yksisarvisen.
Näytä tutkimus, jonka mukaan ihminen elää esim pelkän kanan syömisellä? Ihmisen hengissä pysyminen perustuu siihen, että verisuonissa kiertää sokeria.
Esimerkiksi perintötekijät. Tiedän paljon langanlaihoja ihmisiä, jotka ovat saaneet DM2:n. DM1 on taas autoimmuunitauti, joka ei ole millään tavalla sidoksissa sokerin syöntiin. Se tulee monesti virustautien yhteydessä, itselläni sen laukaisi norovirus, ja laiha sokeria syömätön olin silloin.
D1 ei ole sama asia kuin D2. Ja se kakkonen johtuu siitä, että elimistöön tule liikaa sokeria. Elimistö muuttaa liiallisen tärkkelyksen ja hiilihydraatit rasvaksi, ei sitä verisuoniin voi laittaa, koska liian korkea verensokeri on hengenvaarallista. Maksa osaa tehdä sen sokerin kyllä sinne verisuoniin, siitä ei tarvitse huolehtia. Perintötekijöitä on osansa, mutta vaikka minullakin on ne geenit, minulla ei ole sokeritautia. Helposti kyllä tulisi, jos söisin sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön päivittäin puuroa, leipää, hedelmiä, perunaa eli kauhistuttavia hiilihydraatteja. Herkkuja syön max. kerran viikossa tyyliin suklaapatukan, heseaterian tai kakunpalan kahvilassa. Olen hoikka ollut aina. Liikunta on työmatkakävely tai -pyöräily (2 km/suunta). Minunhan pitäisi olla ihan kauhea valas näillä syömisillä?
Määrät ratkaisee ja mitä leivän päällä on tai perunan kanssa. Voi hoikka syödä suklaatakin joka päivä jos ei syö paljoa. Koko levy normiruokien lisäksi jo lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitapas sinä se tutkimuslinkki, joka osoittaa sen, että DM tulee sokerinsyönnistä. Eikä sitten mitään ulkomaalaista huuhaalinkkiä, kiitos.
Ulkomailla osataan tutkia. Kelpaako Harvardin yliopisto? https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/carbohydrates/carbohydrate…
Tässä suomalaisen miljardöörin perustaman tutkimuskeskuksen tuloksia siitä, miten 2-diabeteksen voi peruuttaa, kun sokerin syönti loppuu.
https://www.virtahealth.com/blog/2yr-t2d-trial-outcomes-virta-nutrition…
Esimerkiksi perintötekijät. Tiedän paljon langanlaihoja ihmisiä, jotka ovat saaneet DM2:n. DM1 on taas autoimmuunitauti, joka ei ole millään tavalla sidoksissa sokerin syöntiin. Se tulee monesti virustautien yhteydessä, itselläni sen laukaisi norovirus, ja laiha sokeria syömätön olin silloin.