Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen että tyttäreni on humalassa, taas.

Vierailija
04.03.2023 |

Kolmas kerta tällä viikolla kun olen melko varma että on juonut. Kaksi aiempaa kertaa on ollut siis keskellä viikkoa. On siis oksennellut ja muutenkin näyttänyt humalaiselta. Olen myös haistavinani viinan hajun. En ole vielä sanonut tytölle mitään, enkä oikein edes tiedä mitä sanoa... On jo kuitenkin 17-vuotias eli lähes täysi-ikäinen.

Tytöllä on ollut masennusta jo useamman vuoden, ja mietin juoko hän kenties pahaan oloonsa... Näin ei voi kuitenkaan jatkua.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerratkaa annoskokoja, on kai joku opasvihkonen. Voisiko päättää etukäteen paljonko ottaa, ettei tule huono kunto ja riskit.

Alaikäisen ei tarvitse juoda ollenkaan.

Vierailija
22/37 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla - minäkin olen humalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonot vanhemmat.

Kaikki teinit testaavat alkoholia joskus.

Vierailija
24/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko kokeilla keskustelua, kun on selvinpäin? Vai millaiset välit teillä on?

Välit ovat tällä hetkellä melko huonot. Tyttö ei yleensä halua puhua minulle. Ap

Oletko yh? Onko vaara, että tytär on perinyt alkoholismiin altistavia geenejä esimerkiksi isältään? Mitä nuorempana juomisen aloittaa, sen voimakkaampi riippuvuus syntyy, koska aivot muovautuvat nuorena todella voimakkaasti. Yritä nostaa kissa pöydälle, ota rohkeasti puheeksi. Älä syyllistä vaan tarjoa tukea. Noinhan ei voi jatkaa, koska koulukin tuosta jo kärsii. 

Vierailija
25/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko kokeilla keskustelua, kun on selvinpäin? Vai millaiset välit teillä on?

Välit ovat tällä hetkellä melko huonot. Tyttö ei yleensä halua puhua minulle. Ap

Oletko yh? Onko vaara, että tytär on perinyt alkoholismiin altistavia geenejä esimerkiksi isältään? Mitä nuorempana juomisen aloittaa, sen voimakkaampi riippuvuus syntyy, koska aivot muovautuvat nuorena todella voimakkaasti. Yritä nostaa kissa pöydälle, ota rohkeasti puheeksi. Älä syyllistä vaan tarjoa tukea. Noinhan ei voi jatkaa, koska koulukin tuosta jo kärsii. 

Jos tytär ei halua puhua sinulle, puhuisiko hän vaikka koulun terkkarille? 

Vierailija
26/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tytölle huolestasi. Lähde puhumaan itsestäsi, älä niinkään tytön tilanteesta. Pitä kommunikointi avoimena. Ääni rauhallisena.

Vierailija
27/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tiedä mitä sanoa. Vuoden Äiti.

Niin, mullakin on ollut viime aikoina voimat vähissä. Pää käy tyhjää. Tottakai huoli tytöstä on kova. Ap

Josko nyt keräisit viimeiset voimasi tyttäresi eteen. Mietin vain, jos pitkään ollut masentunut ja nyt alkoholi tullut kuvioihin.

Vierailija
28/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kännissä jakaa itseään vanhemmille miehille.

Ap

Vierailija
29/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerratkaa annoskokoja, on kai joku opasvihkonen. Voisiko päättää etukäteen paljonko ottaa, ettei tule huono kunto ja riskit.

Joo, mutta mielestäni ei ole ok että ryypätään keskellä kouluviikkoa. Ainakaan kun tyttö asuu minun talossani. Ap

Ja EI ole mitenkään ymmärrettävää, että alle 18 v juo yhtään alkoholia!

Kukaanhan ei ole koskaan sitä alle 18-vuotiaana juonut.

Vierailija
30/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sä ymmärrät että kyseessä on lapsi jolla ei ole edes juridista oikeutta pitää alkoholijuomia hallussaan. Typerää pelleilyä käsitellä jotain annoskokoja.

Vierailija
31/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli!!!

Vierailija
32/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli!!!

Miksi olisi?

Vierailija
33/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa nyt vakavaa.

Vierailija
34/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa ollut humalassa ja et ole sanonut MITÄÄN??? Tyttö varmaan juo saadakseen huomiota. "Äiti ja isä, mulla ei mene hyvin…"

Vierailija
35/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme kertaa ollut humalassa ja et ole sanonut MITÄÄN??? Tyttö varmaan juo saadakseen huomiota. "Äiti ja isä, mulla ei mene hyvin…"

Tämä! Jessus ja vielä miettii että välit ei ole hyvät. Ei ole syy laittaa päätä pensaaseen. Vaikka välit olisivat maailman huonoimmat, nyt TIUKKA puuttuminen tilanteeseen. Silläkin uhalla, että teini raivoaa ja vihaa.

Kaikki keinot käyttöön. Kaikki.

Vierailija
36/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vain tiedän, että mun vanhemmat olis tehneet selväksi, että tuollainen ei vetele. Kunnon kansalaisia kasvattivat lapsistaan. Hitto, kun nykyajan vanhemmat tuntuu ihan pelkäävään pentujaan, ei uskalleta kasvattaa. No, tulokset näkyy kadulla.

Vierailija
37/37 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitä voi tehdä? Et pysty tuon ikäistä sitomaan sänkyykään kiinni ja koko ajan vahtimaan, ettei tee pahojaan.

Minulla oli poika, joka oli teininä ihan mahdoton. Täysin pitelemätön, mutta juuri sellaisissa rajoissa, ettei aivan saanut kiinni mistään. Esim. Paljasti vasta myöhemmin karkailleensa keskellä yötä. Eihän me tiedetty mitään, koska nukuimme. Ja tuo alkoholi.

En osaa vastata, mitä olisi pitänyt tehdä. Toisilla on pään päällä sädekehä ja he väittävät, että se on vanhemmista kiinni. Newsflash: kaikki ei ole vanhempien syytä. Eikä ansiota.

Onneksi poika selvisi ja on tänä päivänä raitis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän