Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka oppia antamaan anteeksi?

Vierailija
04.03.2023 |

Minun ex-poikaystävä jätti minut yksin keskenmenon jälkeen, katosi ryyppäämään. Lähetteli kuitenkin viestejä kuinka rakastaa, muttei vastannut puheluihin. Välillä jopa kävi kotona, kun ryyppäämiseltä kerkesi. Muutaman kerran tappelimme, joskus jopa ihan fyysisesti. Itkin usein hysteerisenä päiviä ja olin todella maassa. Minulla ei ollut ketään joka olisi auttanut. Jäin yksin.

Meni vähän aikaa kun vahingossa törmäsin mieheen kaupungilla, kainalossa uusi nainen. Tämä nainen kysyi suoraan minulta -kuka v*ttu sinä olet-, kun menin poikaystävälle juttelemaan asiallisesti. Hän sanoi silloin minulle, että olemme eronneet ja lähti pois. Muserruin. Aloin vihaamaan tuota naista paljon ja kerran asia meni niin pitkälle, että tappelimme. Olin aivan sekaisin. Mies kävi joskus tuolloinkin kotona, pyysi anteeksi ja minä aina annoin. Sokeasti luotin. Sama toistui, mutta kuitenkin yritimme uudestaan. Mies vannoi, että kaikki olisi muuttunut.

Olin tuolloin 19-20-vuotias nuori. Nyt olen ollut tuossa suhteessa jo +10 vuotta. Mies edelleen katoilee ryyppäämään, enkä minä uskalla lähteä. Päässä pyörii vieläkin nuo vanhat asiat, en osaa antaa anteeksi. Olen jumissa elämässäni. Nykyään olen myös täysin eri versio itsestäni. Kiltti, en satuttaisi ketään ja haluaisin vain olla onnellinen. Haluaisin että tämä ikuinen tuska loppuisi.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi todella sekava kirjoitus. Muutin lauseita usein ja aihe on mielestäni ahdistava. -Ap 

P.s. toivoisin asiallisia kommentteja. Tiedän olleeni kamala ihminen, mutten sellainen ole enää.

Vierailija
2/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi sinun täytyy erota miehestä. PYSYVÄSTI.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin seuraavat setit

-Jätä mies

-Muuta toiselle paikkakunnalle

-uusi työ ja kuviot

Voi olla alkuun aika tuskaista, mutta elämässä kun uskaltaa repäistä ja mennä niin heräät joku aamu ja huomaat miten ihanaa kaikki voikaan olla

Vierailija
4/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaan. Olet menneisyyden vanki. Kaikki meistä tekee virheitä, et ole sentään ketään murhannut (oletettavasti).

Vierailija
5/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tekisin seuraavat setit

-Jätä mies

-Muuta toiselle paikkakunnalle

-uusi työ ja kuviot

Voi olla alkuun aika tuskaista, mutta elämässä kun uskaltaa repäistä ja mennä niin heräät joku aamu ja huomaat miten ihanaa kaikki voikaan olla

Muutto ei ole välttämätön, mutta nopeuttaisi toipumista.

Vierailija
6/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitset parempaa kohtelua Ap! Olet kestänyt tuota vuoristorataa jo tarpeeksi kauan ja mies edelleen katoaa..

Mikäli mieskin olisi täysin muuttunut kaveri ja pystyisit unohtamaan pettämisen yms sekoilun nuorempana, en ehkä ehdottaisi eroa, vaan pariterapiaa.

Mutta tässä selkeässä tapauksessa, sinä olet onneton, eikä se tilanne muutu jos mies ei muutu.

Olin vastaavassa tilanteessa. Lopulta tein rohkean päätöksen ja lähdin...

Nykyään olen onnellisesti naimissa erittäin ihanan miehen kanssa johon voin joka tilanteessa luottaa ja joka kohtelee minua hyvin!<3

Kun olet onnellinen ja saanut uuden alun, voit vielä unohtaa tämän, ja jättää kaiken koetun taaksesi. 

Lähde, elä elämääsi, löydä uusi rakkaus, ja toivon sulle kaikkea hyvää!<3

Tää on mun neuvo. Ymmärrän ettei ole helppoa lähteä, mutta laita kerrankin itsesi etusijalle.

Vierailija
7/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala mies, miten voit välittää tuollaisesta ihmisestä?  Eikö sulla ole mitään omanarvontuntoa?

Vierailija
8/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että myös juttelu terapia kannattaa, koska tää kaikki on selvästi sua rikkonut. Asiat kannattaa käsitellä.<3

Vierailija
9/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö jättää kyseinen mies ja olla muutama vuosi ihan yksin ja parannella itseään?

Aiotko olla hänen kanssaan loppuelämäsi? Jos et, niin voitko lopettaa jo nyt? Kestätkö yksin oloa? Jos et, niin ehkä kannattaa harjoitella.

Anteeksikin voi antaa, kun kasvaa ihmisenä erilleen toisista, kun ymmärtää, että toisten teot ovat toisten tekoja ja omat teot omia ja alkaa itse päättämään mitä on valmis sietämään ja mitä ei.

Vierailija
10/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut todella nuori jo kun olet tuollaista kokenut. Vaikket ilmeisesti itsekkään ole oikein toiminut, anna anteeksi myös itsellesi. Jokainen tekee virheitä ja ansaitsee parempaa. Itse olin 17-24 vuotiaana kpää. Haastoin riitaa usein baareissa ja myös soitin uhkauspuheluita. Nyt olen 39-vuotias perheellinen.  Rauhallinen ja rento.

Vierailija
11/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamala mies, miten voit välittää tuollaisesta ihmisestä?  Eikö sulla ole mitään omanarvontuntoa?

Usein tuollaisesta suhteesta on vaikea lähteä

Vierailija
12/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Eroaminen.

2. Muutto? Jos et paikkakuntaa halua vaihtaa, niin edes toiseen asuntoon.

3. Itsensä työstäminen. Selfhelp ja rennot jutut.

4. Joku kiva harrastus?

5. Uusi työ tai koulupaikka?

Vierailija
13/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konalan teinit?

Vierailija
14/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat kovin herkältä ja sydämelliseltä ihmiseltä. 🥺 Olet kokenut paljon, aivan vääriä asioita, vielä ihmiseltä johon olet luottanut. Sinun täytyy lähteä tuosta suhteesta pois, mies ei tule muuttumaan. Sinä sen sijaan olet muuttunut.

Vierailija
15/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamus taisi mennä. Oliko se miehen nuoruuden "hairahus" vai mikä. Juoko mies. Miten luottamus nyt. Onko hyvä erota vai jatkaa. Minulle kävi nuorena monta kertaa huonosti johonkin tutustuessa (kaikki joivat ja oli heillä naisia), mutta ne pelaajat lähtivät pois ihan itse. Ja ikävien henkilöiden luota poistuin itsekin. Maapallolla on muuta katsottavaa.

Vierailija
16/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi voi antaa, mutta yhdessä ei tarvitse jatkaa.

Vierailija
17/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroatte, erotkaa sovussa. Voit antaa miehelle anteeksi, kun ymmärrät, ettei hän pysty muuhun. Varmasti haluaisi olla parempi ihminen, mutta resurssit puuttuvat.

Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.

Vierailija
18/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkatte nyt vaan yhdessä

Vierailija
19/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko Kristukseen, parannus, Raamatun lukeminen ja rukoileminen. Noista lähtisin ja se äijä mäkeen ihan ekaksi.

Vierailija
20/23 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ketään jonka kanssa jutella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi