Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä olis ankeaa, jos joutuisin asumaam Suomessa pysyvästi

Vierailija
04.03.2023 |

No onneksi saan asua suurimman osan vuodesta ulkomailla työni puolesta. Kävin viime kuussa 3 viikkoa Suomessa ja meinasin kuolla tylsyyteen. Kaduilta puuttuu elämä ja ihmiset pakkautuneet kerrostaloihinsa ja ne vähäiset palvelut mitä maasta löytyy ovat prisma, cittari ja lidl. Illalla ei oikeen mikään ole auki abc huoltoasemia lukuunottamatta. R-kioskitkin kiinni jo 9 jälkeen. Voi ankeuden ankeus millaisissa olosuhteissa "maailman onnellisin" kansa elääkin. Onneksi nyt oon pois sieltä.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän kaikki "muualla asuvat" on tällä palstalla haukkumassa Suomea?

Ei taida ulkomailla olla kovin viihtyisää.

Vierailija
42/50 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole käynyt Suomessa yli 10 vuoteen. Suomi on kuitenkin ehdottomasti ylimmän kastin maita asua, jos jokin muukin kuin sää merkitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tämä aloitus tuntuu Pietarin trollitehtaan vastauksena siihen, että Suomi valittu jälleen onnellisimmaksi. Vähän samaan tyyliin kuin se, että Kiinan ja Venäjän rajalla on autoja ja kaivinkoneita, olisipa meilläkin.

Minä olen asunut vuosikymmenen Suomen ulkopuolella, ja palattuani tajusin kuinka upea paikka Suomi on. Itken Finlandia-hymniä kuunnellessa ja Tuntematonta sotilasta katsellessa. Talvi ja räntäkelit vituttaa, mutta se on pientä. Suomi on paras!

Vierailija
44/50 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdallani oli varmaankin win-win-tilanne: Suomen onnellisuusaste kohosi, kun minä muutin pois (koska olin onneton Suomessa) ja vastaavasti minun onnellisuusasteeni kohosi huomattavasti, kun pääsin sieltä pois!

Vierailija
45/50 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykyisen maan keskustelupalstat miellytä vai miksi tänne tulet narisemaan?

On minulla siteet Suomeenkin mut kuten totesin suurimman osan vuodesta asun työn puolesta kaikin puolin fiksummassa valtiossa

Kiinnostaisi tietää, millä tavalla se fiksuus ilmenee?

Vierailija
46/50 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin asun ulkomailla ja olen kyllä eri mieltä aloittajan kanssa. Kauppojen ja palvelujen aukioloajat ovat Suomessa ihan hyvät, ainakin selvästi paremmat kuin nykyisessä asuinmaassani. Asun nyt neljännessä maassa elämäni aikana ja olen sitä mieltä, että säätä, loskaa ja joitakin muita juttuja lukuunottamatta Suomi pesee monet muut maat mennen tullen. Tällä en tarkoita etten viihtyisi täällä ulukomailla; meillä ei olisi ikinä Suomessa esim. tällaisia työtilaisuuksia.

Olet ilmeisesti saanut tämän työtilaisuuden (ilmaisen) suomalaisen koulutuksesi avulla?

Vierailija
47/50 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas valehdellaan tyytymättömille masennuslääkkeitä syöville suomalaisille iltalehdessä, että ovat maailman onnellisin kansa. Heh heh vieläkö uppoaa?

Et taida tietää, mitkä ovat kriteerit tuossa onnellisuustilastossa.

Vierailija
48/50 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän kaikki "muualla asuvat" on tällä palstalla haukkumassa Suomea?

Ei taida ulkomailla olla kovin viihtyisää.

Minäpä kerron, miksi minä tällä palstalla olen: täällä voi pitää yllä suomenkielen taitoa sekä lukemalla että kirjoittamalla. Käyn täällä myös ihmettelemässä, miten on mahdollista, että Suomessa on niin paljon pahoinvointia, ihmiset kiusaavat toisiaan ainakin nettipalstalla ja joka asiasta valitetaan. Jos jo muuten ei olisi varma päätöksestään, että, muualla minun on parempi olla, niin täällä voi käydä vielä vahvistamassa ajatuksiaan. Tämän palstan perusteellla on todellakin vaikea ymmärtää, miten Suomessa voi olla niin korkea onnellisuusaste.

Vierailija
49/50 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa asuminen vaatii sisua ja sitä ei kaikilla ole.

Sisu on suomalaisiltakin hukassa. Työuupumusta ja ahdistusta vähintäinkin 80% ja lopuilla adhd ja autismi sekä syömishäiriöitä. Kela pitää ihmisistä huolta, paras viranomainen kun jakaa rahaa kaikille tarvitseville.

Vierailija
50/50 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykyisen maan keskustelupalstat miellytä vai miksi tänne tulet narisemaan?

Täällä pidetään yllä suomen kielen taitoa: ettei ihan kokonaan unohtuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän