Onko sinun pitänyt koskaan tehdä töitä?
Onko sinun koskaan pitänyt tehdä töitä kansa- tai peruskoulun loputtua? Kysyn tätä siksi, koska itse olen aina ollut ns. tuettuna elänyt, peruskoulukin meni aikoinaan erityisopetuksessa ja tänään havahduin siihen, että osa ihmisistä käy töissä. Joo, siis vanhempani kävi aikoinaan töissä ja sitä kautta tiesin ihan vähän siitä, mutta koska se ei ikinä ole koskenut omaa elämää niin ei siitä myöskään tiedä paljoakaan. Eli niin, onko sinun koskaan pitänyt tehdä töitä vai oletko myös tuettu?
Kommentit (19)
Oot siis vanha jos kävit kansakoulun? Millä oot eläny? Perinnöllä? Tuilla? Pulloja keräämällä?
Valitettavasti pitää. Jonkun täytyy olla se, joka pyörittää tätä yhteiskuntaa.
Vuoden ehdin tekemään töitä, jonka jälkeen sairaslomalle ja eläkkeelle.
Tänäänkö vasta havahduit, et maailma pyörii työnteolla?
Olen _saanut_ tehdä töitä, olen kiitollinen ihanasta työstäni <3
Työnteko on aika vastenmielistä hommaa. Joskus kävin päivän kokeilemassa, mutta ei ollut minun hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Pää pipi?
Ei onneksi ole tarvinnut tehdä. Koulujen jälkeen kävin lyhytkoulutuksen jotta sain järkkärikortin ja sillä tiellä ollaan. 5 vuoden välein pitää uusia kortin voimassaoloaika.
Kyllä on pitänyt, myös vkonloppuisin ja pyhinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pää pipi?
Aina ei tarvitse olla pää pipi. Joskus katsos voi selkäkin mennä.
20 vuotta tehnyt ja tykännyt olen. On ainakin arkirutiini, josta pitää kiinni.
Ei ole pitänyt mutta olen silti tehnyt.
30 vuotta jo perintörahoilla!Ei lopu tässä elämässä ja olen myös lahjoittanut köyhille noin 2 miljoonaa!Kela jengiä on silti turha jeesata liikaa....Jos kolmanteen sukupolveen kasvetaan pummiksi eikä osata edes perusjuttuja rahankäytön suhteen, niin pysykööt köyhinä.
Kyllä on töitä tehty, eläkkeelle jäin 66-vuotiaana. Työvuosia 44, eiköhän se riitä.
Olen tehnyt, yht n. 45v. Kävin 4v kansakoulua, sitten oppikouluun ja yo. Tein kesätöitä myös 15v lähtien. Menin koulun jälkeen töihin, silloin voi tosiaan tehdä niin, toisin kuin nykyään. Hankin työn ohessa 2 asteen tutkinnon, myöhemmin vielä amk-tutkinnon. Tein myös vuosia kahta työtä. Pääsin eläkkeelle joku aika sitten. On hyvä että työtä on ollut kun en ole kultalusikka suussa syntynyt. Nykyään ei työnteko kiinnosta vaikka terveyden puolesta voisin töissä ollakin.
Vierailija kirjoitti:
Työnteko on aika vastenmielistä hommaa. Joskus kävin päivän kokeilemassa, mutta ei ollut minun hommaa.
Kyllä työolot aina kotiolot voittaa. Olen tehnyt töitä 45 vuotta, joista 20 vuotta kahta työtä. Niiden seurauksena olen nyt hyvällä eläkkeellä.
Joka arkipäivä jo 10 vuodenajan.