Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kudotut villasukat ja muita inhokkeja

Vierailija
04.03.2023 |

Tuli tuosta vauvanpeiton lahjaksi antamisesta mieleen, että:
Kuinka moni oikeasti inhoaa ja halveksii käsityön tekijöitä? Ja vaikka joululahjaksi saatuja sukkia?
Itse kuulun siis tähän joukkoon, joka on juurikin jouluksi tehnyt aiemmin pehmeitä paketteja.
Luulin oikeasti, että ovat mieluisia. Mutta niiden arvostus on kai sittenkin luokkaa arvoton ja pihi lahja. Että eikö muuta ole antaa lisäksi.

En tee enää kuin vain omalle perheelleni vaatteita sekä neuleita.
Puoliso ja muu perhe toivoo jotain ja minä teen mielelläni. Mutta en tuputa kellekään. Aika paljon teen ihan itselleni tai sisustukseen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En inhoa villasukkia, mutta pystyn kuvittelemaan, mummo villapipo päässä neulomassa, vielä pohtii kaikkea tylsää, kuten tarjouksia, on tylsyyden huippu.

Minkälaisia Tärkeitä Asioita sinä mietit, kun teet jotain sellaista, mihin ei tarvitse hirveästi tarkkaan keskittyä?

Vierailija
22/27 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukat ovat parhaita mahdollisia

joululahjoja.

t. kylmät varpaat

Mulla sama juttu , aina varpaita palelee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat, kyllä kiitos!

M

Vierailija
24/27 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi inhottavia varmaan on kudotut sukat kun saumat hankaa. Neulomalla huomattavasti paremmat kun ei tule saumoja. Onneksi yleensä kudonta käytetään vaan matoissa tms.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kudonta

Vierailija
25/27 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia parikymppisiä jotka pyytävät esim sukkia.

Pointti on siinä, että tehdään saajan maun mukaan. En itse halua mustia sukkia, joissa on valkoiset pääkallot, mut kummipojalle ne on parhautta. Sama tyttöjenkin kohdalla; en kuvittele tietäväni, millaisista malleista he tykkää, vaan kysyn.

Vierailija
26/27 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun neulomalla ja virkkaamalla voi tehdä niin monenlaisia sukkia ja kaikkea ylipäätään. Rumat jämälankasukat on vaan noh, rumat. Ja neulon itse ja teen paljon käsitöi. En ikinä motivoidu rumien töiden tekemisestä. Tai esimerkiksi kutiavista kaulaliinoista. Tietty joillain on silmää tyylille ja joillain on muut asiat priorisoituna. Mutta kauniista pitsisukista tuskin kukaan loukkaantuu.

Vierailija
27/27 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään neuloa ja sukkia annan heille, joiden tiedän niistä ilahtuvan. Kavereiden lapset teineistä alkaen käyttävät villasukkia ja niiden perään jopa kysellään. Maksusta en neulo kenellekään. Osa sukista päätyy hyväntekeväisyyteen. Neulominen on vaan niin mukavaa puuhaa.