Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä saa apua, kun ei enää yksin jaksa.

Vierailija
04.03.2023 |

Koko tähän saakka ollut elämä miltein kuin sumua. En tiedä kuka olen tai mitä haluan. Olen yrittänyt kaikenlaista. Olen opiskellut, tehnyt koulutusta vaatimatonta työtä , seurustellut, elänyt. Kaikki yhtä turhan kanssa. En työllisty ammatillani, ja jos kuitenkin onnistun siitä, en viihdy vuotta kauempaa samassa työssä. Jopa mieheni, jonka kanssa olen seurustellut 10 vuotta, kohtelee minua huonosti. Jättää mm. tulematta kotiin, eikä vastaa viikkoon puhelimeen kun on ryyppäämässä. En enää viihdy edes ystävien seurassa, enkä jaksa pitää yhteyttä edes sukulaisiin. Mistään ei tule mitään. Ahdistaa asua tässä kaupungissa, mutten täältä pääse edes pois, koska nuorempana raha-asiat sotkin. Olen kahlittuna häkkiin, joka on täynnä surua ja murheita. Olen nuori, 27-vuotias. Silti tuntuu, että olen kokenut jo tarpeeksi eikä haittaisi etten aamulla enää heräisi.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, ettet ainakaan tältä palstalta. Kriisipäivystys lie taho, johon voi soittaa 24/7. Tsemppiä isosti 😘

Vierailija
2/32 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi, heivaa mies pois elämästäsi.

Sitten aika psykiatrille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sossuun.

Vierailija
4/32 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuollaisen miehen kanssa? Jos luulet ettet löydä parempaa, olet väärässä. Tuollain ei kukaan vähääkään toista kunnioittava ja rakastava ihminen toimi. Ero.

Vierailija
5/32 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sossuun.

Miksi sossuun?

Vierailija
6/32 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että mies on syy miksi olet tuossa pisteessä. Myrkyttänyt sinut.

Vierailija
7/32 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis ihan ekaksi jätä se mies. Minä tein vastaavan 25-vuotiaana. Kun olin yksin, erossa haitallisesta lapsuusperheestä, haitallisista lapsuusystävistä ja haitallisesta sulhasesta, aloin hahmottaa kuka olen ja miten paljon olen joutunut muiden henkisesti myrkyttämäksi ensin narsisti isän kanssa kotona ja sitten narsisti avopuolison kanssa ja myös ystävät olivat vääränlaisia. 

Tiedätkö kuka olet ja mitkä ovat arvosi? Kuinka hyvin ne toteutuvat tässä nykytilanteessasi? Halusitko miehen, joka katoaa ryyppäilemään? Hän on alkoholisti tai narsisti tai molempia tai sitten muuten vaan ihan todella tolkuton kusipää. 

Sinun voimasi ovat imeytyneet ihan vääriin asioihin ja siksi on raskasta ja tuntuu pahalta. Olet nuori ja pystyt vielä löytämään paremman elämän. 

Vierailija
8/32 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mietin kuinka kukaan onnistuu pilaamaan elämänsä noin pahasti.

Vierailija
9/32 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ongelma juurikin ole siinä, ettei psykiatrille pääse? Jonot ovat älyttömän pitkiä ja hoitohenkilökunta vaihtelevaa. Kela ei myöskään korvaa näitä.

Vierailija
10/32 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita sillä, että ota youtubesta kanava Narsisti vs minä. Vaikka kukaan elämäsi ihmisistä ei olisi ollut narsisti (todennäköisesti jompi kumpi vanhempi ja nykyinen miesystäväsi on, mutta vaikkei olisi niin ihan se ja sama) niin sinä olet oppikirjaesimerkki narsistin uhrista. Uskon, että tulet saamaan oivalluksia videoita kuunnellessasi. 

Vierailija
11/32 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ongelma juurikin ole siinä, ettei psykiatrille pääse? Jonot ovat älyttömän pitkiä ja hoitohenkilökunta vaihtelevaa. Kela ei myöskään korvaa näitä.

Self helpillä ja ihmisten vaihdolla pääsee pitkälle. 

Vierailija
12/32 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse narkomaani tai juoppo?

Vierailija
13/32 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sama kirjoittelee jatkuvasti palstalle, milloin kertoo koko totuuden alkoholiongelmineen milloin ei. Nyt on taas uhrivaihde päällä. Sori, ei enää heru sympatiaa multa.

Vierailija
14/32 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. En ole alkoholisti, enkä narkomaani. -Ap

Vierailija
15/32 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nuori vielä, ehdit korjata suunnan varmasti. Pienin askelin eteenpäin. Tee vaikka lista, mitä haluaisit korjata elämässäsi ja asia kerrallaan kuntoon. Ota tavoitteeksi, että kolmen vuoden päästä olet kuntoutunut pykälän verran ehjemmäksi. Sinussa itsessäsi on se voima muutokseen, mutta päätös yäytyy itse tehdä. Tsemppiä, kyllä sä pärjäät.

Vierailija
16/32 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriisikeskus puh.09 2525 0111. Tai Sekasin chat.

Vierailija
17/32 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika ap! Olet 27-vuotiaana hyvin nuori. Tuossa iässä voi aivan kaiken aloittaa alusta. Tuommoisella miehellä et ihan näin aluksi tee mitään. Ehkä olet läheisriippuvainen ja siksi roikut hänessä. Hanki joku sellainen koulutus, vaikka lyhytkin, mikä työllistää. Ohella teet hanttihommia, ihan vaikka kaupassa ym, et saat rahaa ja saat varmaan opintotukeakin. Tuollaisenaan elämäsi on huonoa. Kun pääset tuommoisesta eroon, kaikki muuttuu.

Vierailija
18/32 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinussa on jotain ylikiltteyttä ja epätoivoa, kun olet tuon miehen kanssa. Luultavasti lapsuusperheessä tarpeisiisi ei ole vastattu juuri lainkaan tai sitten olet ollut suoran väkivallan kanssa tekemisissä. Siksi toimit niin, että hyväksyt väkivaltaista kohtelua ´(tuo miehesi katoilu on väkivaltaa) tai sinussa on lauennut läheisriippuvuus. Otsikossakin kyselet mitä tehdä, kun et jaksa yksin. Kysymys voisi yhtä hyvin olla, mitä tehdä, kun läheiset imevät voimasi tai kun et jaksa puolisosi kanssa. Kun tiputat kivireput maahan ja jatkat yksin, saatat huomata, että jaksat kumman hyvin jopa yksin. 

Vierailija
19/32 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelasta saa muuttoavustusta, jos muuttaa työn tai opiskelun perässä toiselle paikkakunnalle.

Vierailija
20/32 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuisat ihmiset ovat sotkeneet raha-asiansa. Kyllä niihin apua saa ja siitä huolimatta pystyy muuttamaan. Muutto jonnekin, mistä

pääset eroon kaikesta vanhasta, auttaa sinua varmasti. lisäksi työ, opiskelu ym. Olet tosiaan nuori ja voit aloittaa kaiken alusta.